Bekijk volle/desktop versie : Gemeente van Brussel wie o wie



Pagina's : [1] 2

27-01-2012, 20:50
Salaam allaikum kent iemand de site van gemeente Brussel??wil wat info over het wonen in Brussel en hoe en wat je moet doen

27-01-2012, 20:53


http://www.brussel.irisnet.be/over-het-gewest/de-gemeenten-van-het-brussels-hoofdstedelijk-gewest/schaarbeek

27-01-2012, 21:08
En is het dat je in Brussel verschillende gemeentes hebt zoals in Amsterdam en rotterdA
Etc

27-01-2012, 21:10

Citaat door tafeltafel:
En is het dat je in Brussel verschillende gemeentes hebt zoals in Amsterdam en rotterdA
Etc
je hebt in brussel 12 gemeentes

27-01-2012, 21:15


Heb aantal vragen . Wat is de uitkering die je kan krijgen voor 4personen dus ouders en twee kids. En hoeveel en hoeveel kinderbijslag krijg je daar. En de woningen zijn ze duurder dan in Nederland? Als Je daar wilt wonen maar heb geen werk krijg je dan een huis van de gemeente

27-01-2012, 21:32

Citaat door tafeltafel:
Heb aantal vragen . Wat is de uitkering die je kan krijgen voor 4personen dus ouders en twee kids. En hoeveel en hoeveel kinderbijslag krijg je daar. En de woningen zijn ze duurder dan in Nederland? Als Je daar wilt wonen maar heb geen werk krijg je dan een huis van de gemeente
je laat me wel lachen , uitkering moet je eerst voor gewerkt hebben in belgie meer dan een 1.5 jaar om in aanmerking te komen , en kinderbijslag voor 1 kind krijg je 83 euro per maand maar voor twee kindjes ben ik effe vergeten hoeveel wel ietsje meer dan de eerste , en appartementen op dit ogenblik zijn wel duur hou maar rekening met 500 tot 800 euro , en je moet werk hebben anders kan je geen verblijfsvergunning krijgen en nee van de gemeente krijg je geen woning als je geen werk hebt ook al heb je werk je gaat op een wachtlijst staan en dat kan tot 8 of 10jaar duren

27-01-2012, 21:39
Hoe kan dat dan ben in bezit van een Nederlandse paspoort en als er geen werk sis want wil daar wonen dus heb geen baan zoiezo niet wat kan ik dan verwachten ? En iemand die emigreert naar België hoe en waar moet hij dan wonen in die tijd want je zegt dat huis lang kan duren

27-01-2012, 21:46

Citaat door tafeltafel:
Hoe kan dat dan ben in bezit van een Nederlandse paspoort en als er geen werk sis want wil daar wonen dus heb geen baan zoiezo niet wat kan ik dan verwachten ? En iemand die emigreert naar België hoe en waar moet hij dan wonen in die tijd want je zegt dat huis lang kan duren


ik heb ook een nederlandse paspoort , toen ik hier kwam in belgie moest ik wel een baan hebben om een 5 jarenkaart te krijgen , je krijgt een 6 maanden kaart in die 6 maanden moet je een baan hebben zodat je die 5 jarenkaart krijgt
en een 5 jarenkaart is een verblijfsvergunning en je moet een appartment of een studio om je in te kunnen schrijven bij de gemeente

27-01-2012, 21:48
Maar heb jij nederlandse paspoort nog of moet je maar met die kaart doen na dat vijf jaar??en stel ik heb wel huis maar geen baan wat kan ik krijgen

27-01-2012, 21:52

Citaat door tafeltafel:
Maar heb jij nederlandse paspoort nog of moet je maar met die kaart doen na dat vijf jaar??en stel ik heb wel huis maar geen baan wat kan ik krijgen
ja ik heb nog mijn nederlandse paspoort en mijn verblijfsvergunning , ook al heb je een huis dan moet je toch die baan gaan zoeken

27-01-2012, 22:00
Wat heeft een Nederlandse paspoort nut als je daar toch leeft met een pasje???of kan je ook gewoon een Belgische paspoort aan vragen

27-01-2012, 22:09

Citaat door tafeltafel:
Wat heeft een Nederlandse paspoort nut als je daar toch leeft met een pasje???of kan je ook gewoon een Belgische paspoort aan vragen
je kan blijfen reizen met nl paspoort en om een belgische nationaliteit te krijgen moet je drie jaar hebben gewoond in belgie en de vraag is of je hem krijgt

27-01-2012, 22:11


Okeej en waarom

27-01-2012, 22:27

Citaat door tafeltafel:
Okeej en waarom
je hebt sommige die gewoon geen nationaliteit krijgen

27-01-2012, 22:35
Een als je uitkering krijgt wat krijg je maandelijks en krij je ook meer geld buiten je werk

Pagina's : [1] 2