Bekijk volle/desktop versie : chemische peeling vs microdermabrasserie



Pagina's : [1] 2

27-01-2012, 20:33
Selaam dames!

Wat is jullie reactie over deze 2 behandelingen?
Ik wil graag 1 van deze 2 gaan doen maar ik weet niet welke het beste is.

Jullie mening is altijd welkom

27-01-2012, 20:35


xmicrodermabrasie

27-01-2012, 20:49
Up voor jou. Ik zou het ook graag willen weten..

27-01-2012, 21:00
Microdermabrasie stelt niet zoveel voor weet ik uit ervaring. als je het voor het eerst laat doen dan kan het een beetje pijn doen maar het resultaat is al na een week weg terwijl een chemische peeling juist heel lang zichtbaar is.
Wat voor type huid heb je en waarom deze behandelingen?

27-01-2012, 21:11


Dat hangt er een beetje vanaf...

Ik vind persoonlijk een peeling meer effect hebben, alleen loop je wel even rond met een vervelde/rode huid na zo'n behandeling en is het vrij pijnlijk.

Een microdermabrasie heeft minder effect, is duurder en moet je vaker herhalen, maar het gezicht is na zo'n behandeling hooguit iets roder en voorbijgangers zullen niets raars zien aan het gezicht.

Zoals de eerdere dame aangaf is het wel handig om aan te geven met wat voor reden je het wil doen en hoe jouw huid er ongeveer uitziet, dan is het wat gemakkelijker om advies te geven..

27-01-2012, 22:02

Citaat door bijenhoning:
Microdermabrasie stelt niet zoveel voor weet ik uit ervaring. als je het voor het eerst laat doen dan kan het een beetje pijn doen maar het resultaat is al na een week weg terwijl een chemische peeling juist heel lang zichtbaar is.
Wat voor type huid heb je en waarom deze behandelingen?


Citaat door berkoeka2:
Dat hangt er een beetje vanaf...

Ik vind persoonlijk een peeling meer effect hebben, alleen loop je wel even rond met een vervelde/rode huid na zo'n behandeling en is het vrij pijnlijk.

Een microdermabrasie heeft minder effect, is duurder en moet je vaker herhalen, maar het gezicht is na zo'n behandeling hooguit iets roder en voorbijgangers zullen niets raars zien aan het gezicht.

Zoals de eerdere dame aangaf is het wel handig om aan te geven met wat voor reden je het wil doen en hoe jouw huid er ongeveer uitziet, dan is het wat gemakkelijker om advies te geven..
doet chemische peeling piijn?

ik heb een vette huid en de reden dat ik het wil doen is voor mijn grove porieën, mee-eters en 2kleine littekens op men wang

27-01-2012, 22:27
Je hebt meer baat bij een chemische peeling en ja het doet pijn. En zoals boven staat je huid gaat vervellen en is rood. het word dus thuis blijven na de behandeling:-)) als je het laat doen doe het dan bij een erkende huidtherapeut en niet bij een beunhaas.Dus goed navragen!!

27-01-2012, 22:30
sinds mijn zwangerschap heb ik wat pgmentvlekken ...

en wil ook 1 van de 2 behandelingen laten doen...

subhanna-allah ik wou eergisteren nog een topic openen....

27-01-2012, 22:40
Microdermabrasie is echt 10 keer niks. Had geen effect gezien op mijn gezicht. Was even zacht en voelde fris aan, maar na een paar dagen was het effect weer weg.

Chemische peeling wil ik ook nog proberen incha'allah.

27-01-2012, 23:00

Citaat door HoneyBee:
Microdermabrasie is echt 10 keer niks. Had geen effect gezien op mijn gezicht. Was even zacht en voelde fris aan, maar na een paar dagen was het effect weer weg.

Chemische peeling wil ik ook nog proberen incha'allah.
HEB JE een kuur gehad? Ze zeggen dat je dan pas effect ziet..

maar goed... een kuur van 8x....tikt lekker aan..


Ik krijg trouwens een vergoeiding van 500 euro van mijn verzkeraar

27-01-2012, 23:01
Zeker geen chemische peeling. Er wordt een hele huidlaag 'weggebrand'. Ikzelf heb microdermabrasie laten doen, en ik moet je zeggen ben er zeer tevreden over.

27-01-2012, 23:04

Citaat door Tafedja7t:
Zeker geen chemische peeling. Er wordt een hele huidlaag 'weggebrand'. Ikzelf heb microdermabrasie laten doen, en ik moet je zeggen ben er zeer tevreden over.
Heb je er zelf ervaring mee? Of over gelezen...want ik lees en hoor heel andere verhalen.
Je zet het wel tussen haakjes... maar het is wel overdreven

27-01-2012, 23:12



Citaat door moemina3:
doet chemische peeling piijn?

ik heb een vette huid en de reden dat ik het wil doen is voor mijn grove porieën, mee-eters en 2kleine littekens op men wang
Ik vond het best wel pijnlijk. Het zuur voelde ik op mijn huid prikken. Het is te vergelijken met het krijgen van heet water over de huid, maar je weet wat ze zeggen; wie mooi wil zijn moet pijn lijden..

Als ik het zo lees dan denk ik dat je meer baat hebt bij peelings. Een peeling gaat veel dieper dan zo'n microd. behandeling, wat denk ik vooral voor de littekentjes en grove porïen beter uit zal pakken..

Een microd. behandeling raad ik eigenlijk ook meer aan als je van jezelf niet echt "huidproblemen" hebt en je even een opfrisser nodig hebt.

Wat ik trouwens aanraad is om alleen de delen van het gezicht te behandelen die behandeld dienen te worden. Als je bijv. gave wangetjes hebt, neem dan gewoon een halve behandeling als het mogelijk is. Dat scheelt geld, tijd en (eventuele) nieuwe huidproblemen.

27-01-2012, 23:14

Citaat door mmu2:
Heb je er zelf ervaring mee? Of over gelezen...want ik lees en hoor heel andere verhalen.
Je zet het wel tussen haakjes... maar het is wel overdreven
Bij een chemische peeling TCA wordt een vloeistof TCA (trichloorazijnzuur) op de huid aangebracht, waardoor de bovenste cellagen afschilferen. De huid reageert hierop met de aanmaak van nieuw collageen en elastine, zodat een gladdere, zachtere en frissere huid verschijnt.


Hoe diep werkt deze peeling?

Afhankelijk van de concentratie kan TCA gebruikt worden voor een oppervlakkige, mediumdiepe tot een diepe peeling. Een peeling met TCA 10 tot 20% resulteert in een oppervlakkige peeling van de hoornlaag (stratum corneum). Een peeling met 25 tot 35 % resulteert in een medium diepe peeling tot en met de volledige dikte van de opperhuid (epidermis). Een TCA peeling 40 tot 50 % resulteert in een diepe peeling tot de lederhuid (dermis).

bron: http://www.dr-marques.com/medicalartclinic/producten/chemische-peeling.php

En ook heb ik op tv gezien hoe die mensen eruitzien die het hebben laten ondergaan, angstaanjagend







In mijn ogen is dit gewoon pure horror en verkrachting van de huid. En ik heb alleen ervaring met microdermabrasie. Chemische peeling heb ik nog nooit laten doen en zou ik nooit laten doen.

27-01-2012, 23:16
ooh je hebt gegoogeld... hahaha


er zijn verschillende soorten chemische peelings...

Mohim next... hoop op anderen die niet googleen maar eigen ervaringen hier plaatsen.

Pagina's : [1] 2