Bekijk volle/desktop versie : Boerkaverbod Nederland is een feit



27-01-2012, 16:48

Citaat door ThisnutzZ:
Spotted on

DEN HAAG - Mensen die op straat een boerka, niqaab, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete van maximaal 390 euro tegemoetzien. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met een verbod op

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde vrijdag na afloop van de ministerraad het boerkaverbod "van onvoorstelbaar groot belang'', zelfs al is het aantal vrouwen dat een boerka draagt beperkt. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen. Ook is met de boerka de gelijkwaardigheid van man en vrouw in het geding.

Openbaar
Volgens het kabinet biedt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de ruimte de vrijheid van godsdienst enigszins in te perken als dit in het belang is van de openbare orde. Het verbod geldt niet alleen op straat, maar ook in gebouwen die voor het publiek toegankelijk zijn, zoals scholen, ziekenhuizen en het openbaar vervoer. In kerken, moskeeën en andere religieuze gebouwen geldt het verbod niet.

Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf..

In de wet zijn de uitzonderingen vastgelegd, bijvoorbeeld sporters die hun gezicht willen beschermen met een masker. Ook mensen die dit voor hun werk moeten doen, krijgen geen problemen.

Koud
Volgens vicepremier Maxime Verhagen bestaat er geen enkel probleem met de uitvoering en de handhaving van de wet. Een politieagent weet hoe hij om moet gaan met iemand die een bivakmuts draagt omdat het koud is. "Je moet geen spijkers op laag water zoeken'', zei Verhagen.

Nederland is na Frankrijk en België het derde Europese land dat een boerkaverbod invoert.


[flvmedia="false"]http://xxxxxxxxxxxxxxx.nl/Myfiles/brkvb.flv[/flvmedia]

.

27-01-2012, 16:52


Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

Alsof die vrouwen gaan toegeven dat ze wel of niet verplicht worden door hun echtgenoten.

27-01-2012, 18:26

Citaat door Prachtig.:
Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

Alsof die vrouwen gaan toegeven dat ze wel of niet verplicht worden door hun echtgenoten.
alsof al die vrouwen een man hebben..
een groot deel is niet getrouwd, een ander groot deel is van nederlandse komaf... en het andere (wel getrouwd) deel stelt zelf de eis aan haar man er een te kunnen dragen.... misschien 1% of minder, draagt het uit gehoorzaamheid aan haar man. Dus waar hebben we het over?
We zijn wel in Nederland he! Je kan de niqabi's van hier niet vergelijken met de niqabi's uit afghanistan of ander land..

27-01-2012, 18:30
Waar een klein land groot in is, ZEIKEN.

27-01-2012, 18:31


Als voor mij een vrouw gedwongen word een burka af te doen dan weet ik 1 ding wel zeker dat ik actie ga ondernemen niemand komt aan onze zusters , no way dat moslims dat hoeven te pikken.

i.p.v. zich bezig te houden met het land gaan ze uren discussie voeren over een wet dat over een paar honderd vrouwen gaat in Nederland. Wat een schande als je bedenkt hoeveel belastinggeld die wet tot nu toe wel niet heeft gekost.

Is een kwestie van tijd dat hoofdoek verbod ook komt, misschien wel in de volgende compromis ronde van PVV, CDA en VVD

27-01-2012, 18:34

Citaat door ReleasePeace2th:
Als voor mij een vrouw gedwongen word een burka af te doen dan weet ik 1 ding wel zeker dat ik actie ga ondernemen niemand komt aan onze zusters , no way dat moslims dat hoeven te pikken.

i.p.v. zich bezig te houden met het land gaan ze uren discussie voeren over een wet dat over een paar honderd vrouwen gaat in Nederland. Wat een schande als je bedenkt hoeveel belastinggeld die wet tot nu toe wel niet heeft gekost.
Daar zeg je zowat.
Het werd dus hoog tijd dat die wet eens wat op ging brengen.

27-01-2012, 18:38

Citaat door phaqual:
Daar zeg je zowat.
Het werd dus hoog tijd dat die wet eens wat op ging brengen.
Het zal alleen maar drama en geld op brengen en jullie komen ook niet bepaald goed over bij die Arabieren, waar jou koningin speciaal een hoofddoek voor op heeft gedaan.

27-01-2012, 19:18

Citaat door ReleasePeace2th:
Als voor mij een vrouw gedwongen word een burka af te doen dan weet ik 1 ding wel zeker dat ik actie ga ondernemen niemand komt aan onze zusters
En wat doe je als een vrouw gedwongen wordt er een aan te doen?

27-01-2012, 19:32

Citaat door Prachtig.:
Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

Alsof die vrouwen gaan toegeven dat ze wel of niet verplicht worden door hun echtgenoten.
Ik zie hier een mooie manier om snel van je echtgenoot af te komen en hem ook nog effe een harde trap na te geven......

27-01-2012, 19:33

Citaat door Gitane:
Ik zie hier een mooie manier om snel van je echtgenoot af te komen en hem ook nog effe een harde trap na te geven......
Elk nadeel heb z'n voordeel :>

27-01-2012, 19:33

Citaat door ReleasePeace2th:
Als voor mij een vrouw gedwongen word een burka af te doen dan weet ik 1 ding wel zeker dat ik actie ga ondernemen niemand komt aan onze zusters , no way dat moslims dat hoeven te pikken.

i.p.v. zich bezig te houden met het land gaan ze uren discussie voeren over een wet dat over een paar honderd vrouwen gaat in Nederland. Wat een schande als je bedenkt hoeveel belastinggeld die wet tot nu toe wel niet heeft gekost.

Is een kwestie van tijd dat hoofdoek verbod ook komt, misschien wel in de volgende compromis ronde van PVV, CDA en VVD
En vertel eens wat voor actie ben jij dan van plan ye gaan ondernemen..

27-01-2012, 19:34

Citaat door Gitane:
Volgens mij probeert Sky te zeggen dat waneer een Burka draagster het niet erg vind om naast een Nudist te staan hij het prima vind dat iemand een Burka draagt.......
Ik weet niet wat hij wil zeggen, begrijp het niet, vandaar dat ik het ook verkeerd las. Waarom zou een burka draagster naast een naakte vrouw willen staan? Ik wil dat niet, voel me daar ongemakkelijk bij en ik ben geen burka draagster. Zo ver gezocht dit voorbeeld

27-01-2012, 19:40



Citaat door Rebel_1963:
Ik weet niet wat hij wil zeggen, begrijp het niet, vandaar dat ik het ook verkeerd las. Waarom zou een burka draagster naast een naakte vrouw willen staan? Ik wil dat niet, voel me daar ongemakkelijk bij en ik ben geen burka draagster. Zo ver gezocht dit voorbeeld
Wat hij bedoeld..dat geen beiden past in het nederlands straatbeeld..en beiden dus verboden zijn.

27-01-2012, 19:41

Citaat door Rebel_1963:
Ik weet niet wat hij wil zeggen, begrijp het niet, vandaar dat ik het ook verkeerd las. Waarom zou een burka draagster naast een naakte vrouw willen staan? Ik wil dat niet, voel me daar ongemakkelijk bij en ik ben geen burka draagster. Zo ver gezocht dit voorbeeld
Nou vind ik niet hoor, ik heb niet zoveel problemen met mensen die naakt willen rondlopen, ik wil dat zelf niet maar van mij hoeft het ook niet zonodig via de wet veboden te worden, nu is dat wel zo........ Ik heb ook geen problemen met een vrouw in een Burka, alleen zou ik die zelf ook niet willen dragen......

27-01-2012, 19:42

Citaat door dishlemeh-:
Wat hij bedoeld..dat geen beiden past in het nederlands straatbeeld..en beiden dus verboden zijn.
Ik begreep het net effe anders......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45