Bekijk volle/desktop versie : Waaraan word de bruidsschat besteed?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

26-01-2012, 10:11
[Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik ermee aanmoet.

Klinkt misschien raar, maar goud is ook geen optie omdat ik het toch nooit draag.
En als ik het uitgeef, wil ik het het liefst uitgeven aan iets blijvends. ]

Ik hoorde gisteren van iemand dat ze het had uitgegeven aan armen in Marokko. Wat vinden jullie van dat idee?

26-01-2012, 10:44


Mooi idee.
Sadaqa jaria zou goed idee zijn, als je geld krijgt..

26-01-2012, 10:53
Mensen vergeten de reden van Bruidschat. Stel jouw echtgenoot komt te overlijden. Dan kan je gebruik maken van je bruidschat die jehebt gekregnen om jezelf te onderhouden. Dat is de juiste gebruik van bruidschat.

Maar wat je ermee doet ligt aan jou. Je man mag niet bemoeien wat jij met jou eigen geld doet.

26-01-2012, 10:55
Dat is ieder voor zich. Goud is zo 2005.

26-01-2012, 10:56


Bruidsschat is helemaal van jezelf je kan ook besluiten om naar Mekka ermee te gaan, keus is aan jou.

26-01-2012, 11:13
gwn op je spaarrekening zetten ofso kanje mee naar mekka gaan bijvoorbeeld

26-01-2012, 11:18

Citaat door Fasionable.:
Mooi idee.
Sadaqa jaria zou goed idee zijn, als je geld krijgt..


Wat is Sadaqa Jaria?


Citaat door BoubkerC:
Mensen vergeten de reden van Bruidschat. Stel jouw echtgenoot komt te overlijden. Dan kan je gebruik maken van je bruidschat die jehebt gekregnen om jezelf te onderhouden. Dat is de juiste gebruik van bruidschat.

Maar wat je ermee doet ligt aan jou. Je man mag niet bemoeien wat jij met jou eigen geld doet.


Nee, dat is het juist. Ik vergeet het idee erachter juist niet, daarom wil ik het ook uitgeven aan iets blijvends.


Citaat door SAAD:
Dat is ieder voor zich. Goud is zo 2005.


Is helemaal niet zo 2005. Gaat erom dat je iets hebt waar je op terug kunt vallen en met goud kun je dat.


Citaat door dromen_:
Bruidsschat is helemaal van jezelf je kan ook besluiten om naar Mekka ermee te gaan, keus is aan jou.


Dat is ook wel een mooi idee.


Citaat door tement:
gwn op je spaarrekening zetten ofso kanje mee naar mekka gaan bijvoorbeeld
Spaarrekening is geen optie, ik denk dat het toch maar goud moet gaan worden, dan maar witgoud ofzo.

26-01-2012, 11:19

Citaat door Boswachtster:
Spaarrekening is geen optie, ik denk dat het toch maar goud moet gaan worden, dan maar witgoud ofzo.
ja dat kan ook.. goud kan je altijd nog omruilen voor geld.

26-01-2012, 11:21

Citaat door Boswachtster:
Is helemaal niet zo 2005. Gaat erom dat je iets hebt waar je op terug kunt vallen en met goud kun je dat.
Jawel hoor. Ik zie niemand meer van deze generatie die zoveel goud draagt. Een setje oke, maar daar gaat al het geld niet meer naar uit. Je kunt het beter voor andere dingen gebruiken waar je wel wat aan hebt en nodig zult hebben, voor jezelf.

26-01-2012, 11:22

Citaat door BoubkerC:
Mensen vergeten de reden van Bruidschat. Stel jouw echtgenoot komt te overlijden. Dan kan je gebruik maken van je bruidschat die jehebt gekregnen om jezelf te onderhouden. Dat is de juiste gebruik van bruidschat.

Maar wat je ermee doet ligt aan jou. Je man mag niet bemoeien wat jij met jou eigen geld doet.
Je kan ook met het geld, deels uitgeven aan sadaqa jaria. Daar heb je pas wat aan. Overige gedeelte inderdaad in goud laten (geld is niets waard)..

Ik zie niet wat het probleem is?

26-01-2012, 11:22

Citaat door SAAD:
Jawel hoor. Ik zie niemand meer van deze generatie die zoveel goud draagt. Een setje oke, maar daar gaat al het geld niet meer naar uit. Je kunt het beter voor andere dingen gebruiken waar je wel wat aan hebt en nodig zult hebben, voor jezelf.
Los van het sierlijke, geld vind ik niets in vergelijking met goud..
Goud zal altijd meer zijn dan geld..

26-01-2012, 11:29

Citaat door Fasionable.:
Los van het sierlijke, geld vind ik niets in vergelijking met goud..
Goud zal altijd meer zijn dan geld..
Dat is ieder voor zich.

26-01-2012, 11:30



Citaat door tement:
ja dat kan ook.. goud kan je altijd nog omruilen voor geld.





Citaat door SAAD:
Jawel hoor. Ik zie niemand meer van deze generatie die zoveel goud draagt. Een setje oke, maar daar gaat al het geld niet meer naar uit. Je kunt het beter voor andere dingen gebruiken waar je wel wat aan hebt en nodig zult hebben, voor jezelf.


Nou, in mijn omgeving zie ik het nog genoeg. Het is niet alleen een setje hoor, ik zie ook gouden riemen voorbij komen. Maar goed daar gaat het ook helemaal niet om, gaat erom dat je iets blijvends hebt, iets waar je op terugvalt. En niet iets wat je kunt showen wat anno 2012 oh zo in is..

Noem eens voorbeeld wat ik voor mezelf dan kan aanschaffen?

26-01-2012, 11:33
Sadaqa jaria = doorlopende gift. Weet je hiermee wat ik bedoel of wil je meer informatie?

26-01-2012, 11:35

Citaat door SAAD:
Dat is ieder voor zich.
De keuze tussen geld en goud is inderdaad ieder voor zich.

Pagina's : [1] 2 3 4 5