Bekijk volle/desktop versie : Wat is de reden dat er zoveel scheidingen plaatsvinden, onder alle soorten.



Pagina's : [1] 2

25-01-2012, 14:52

Citaat door Ne3ne3taste:
Het begon ongeveer 10 jaar geleden toen werd scheiden doodnormaal onder de Hollanders en nu zie je het overal voorkomen.

Zijn de mensen niet meer serieus voor ze trouwen, weten ze niet wat de verplichtingen zijn in een huwelijk ? Of denken ze dat huwelijk rozegeur en maneschijn is, waarbij je alles kan doen, je lekker makkelijk rijk wordt.

Wat zijn nou de echte redenen waarom er zoveel mensen zo snel scheiden ?
.

25-01-2012, 16:49


Geen idee.. Heb volgens mij deze week al vier echtscheidingszaken gehad.. en de week is nog niet voorbij!
Het verhaal dat me echt bij is gebleven: een meisje uit 1989, net zes weken bevallen en vraagt nu al een scheiding aan .

25-01-2012, 16:51
Hier is geen reden voor. Het verschilt per persoon en per huwelijk.

25-01-2012, 16:52
Dat is de uitkomst van Cinderella story's en individualisme.

25-01-2012, 16:55



Citaat door Onzichtbaar_:
Geen idee.. Heb volgens mij deze week al vier echtscheidingszaken gehad.. en de week is nog niet voorbij!
Het verhaal dat me echt bij is gebleven: een meisje uit 1989, net zes weken bevallen en vraagt nu al een scheiding aan .


Ik heb vandaag een meisje gesproken die na 1 week al weg was bij haar man. Ze zit nu midden in een scheiding. Oorzaak: schoonmoeder!

25-01-2012, 16:59
Zoiets ligt in Allah handen, we leven wel in een tijd waarin veel zina en fitna is. Gsm, internet zorgen ervoor dat zina en fitna heek makkelijk je huis binnen kunnen komen en voor ontwrichting zorgen binnen een gezin.
Daarnaast zijn er nog mensen die het huwelijk als een spelletje zien (mijn ex-man bijv.) niet zo nauw nemen met hun rol van verantwoordelijke echtgenoot of echtgenote.
Maar als ik soms om me heen luister hoor ik dat mensen om het minste of geringste de handdoek in de bijl willen gooien.
Een paar citaten van wat enkel getrouwde vrouwen tegen mij zeggen
-Hij is te gierig, zo kan ik niet blijven leven. Wees blij dat je gescheiden bent, jij kan tenminste zelf jouw geld in je hand houden en zelf bepalen hoe je wilt leven
-Sorry maar ik was zoveel vrijheid gewend en nu wil hij me opsluiten als een vogeltje in een kooi
-Ik moet smeken om elke euro en hij blijft maar geld naar zijn familie sturen in Marokko, dit ga ik niet volhouden
-Hij gaat vreemd, ik gooi al zijn spullen buiten

etc. etc.

25-01-2012, 16:59
De meeste onderschatten het en kiezen voor de weg van de minste weerstand, that's why....

25-01-2012, 18:54
& mensen zien niet in dat een rothuwelyk ook grote effecten op een kind kan hebben ; soms is scheiden beter & sommige vrouwen die scheiden geef ik groot gelyk ; je moest eens weten hoeveel onrecht een vrouw aangedaan word ; zaken zoals mishandeling ; vernedering ; de vrouw opsluiten ; vreemdgaan ; gokken ; schoonfamilie die et huwelyk uit het niets tegenspreken ; leugens ; roddels die verspreid werden over het man of vrouw ; alcohol ; uitgaan etc etc.

je kunt sbar hebben maar op een dag zal de bom gewoon barsten & dan is het te laat om je huwelyk nog te redden want toen er eerdere signalen werden gegeven werd er niet naar geluisterd & geen rekening mee gehouden ; laat je kinderen ; kinderen zyn & belast ze niet met de dagelykse huwelykse ruzies ; ga uit mekaar leef je leven ; wees gelukkig zodat je kind het ook kan zyn





Citaat door Ne3ne3taste:
Sprak gister een meisje van 20 die een kind heeft en gescheiden. Over paar jaar heb je zoveel kinderen zonder dat ze hun biologische ouders nog bij zich hebben

Mensen zien niet in , dat zulke dingen ook Grote effecten heeft op het kind !!

25-01-2012, 19:02
Men communiceert niet met elkaar en hebben totaal geen sabr meer.

25-01-2012, 19:04
-sihr
-schoonmoeder
-geld en bezittingen
-gedwongen getrouwd
-vreemdgaan
-enzoverder

25-01-2012, 19:07
Tegenwoordig trouwt men niet vanwege islamitische motieven, maar om van een haram-relaties iets halals te maken.

25-01-2012, 19:12
1- men heeft een groot tekort en taqwa
2- daarmee een tekort aan imaan
3- dag één is het al begonnen door het huwelijk niet volgens de wetgeving van Allaah te laten verlopen
4- men kent zijn rechten en plichten niet
5- door al deze zaken is het voor de shaytaan makkelijker om zijn lievelingszaak te volbrengen, namelijk: het uit elkaar halen van man en vrouw!


]In de authentieke verzameling van Moeslim is er overgeleverd van Djaabir(moge Allah tevreden zijn met hem) dat de boodschapper van Allah(Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Iblies (satan) legt zijn troon op het water en vervolgens stuurt hij zijn brigades, degene die het dichtst bij hem wordt gebracht is degene die de grootste fitna (beproeving, kwelling) veroorzaakt. Eenieder van hen komt en zegt: “Ik heb dit en dit gedaan,” en hij (de grote shaytaan) zegt dan: “Je hebt niets bereikt." De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “Vervolgens komt één van hen en zegt: “Ik heb hem (d.w.z. het kind van Aadam) niet met rust gelaten totdat ik hem liet scheiden van zijn echtgenote.” Hij (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “Dan brengt hij (de grote shaytaan) hem dichterbij en zegt: “Ja, jij bent het.”

25-01-2012, 19:18


geen idee. Wel heel erg jammer. Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft met individualisme. De mens is egoistischer geworden.

25-01-2012, 19:26

Citaat door narges:
1- men heeft een groot tekort en taqwa
2- daarmee een tekort aan imaan
3- dag één is het al begonnen door het huwelijk niet volgens de wetgeving van Allaah te laten verlopen
4- men kent zijn rechten en plichten niet
5- door al deze zaken is het voor de shaytaan makkelijker om zijn lievelingszaak te volbrengen, namelijk: het uit elkaar halen van man en vrouw!


]In de authentieke verzameling van Moeslim is er overgeleverd van Djaabir(moge Allah tevreden zijn met hem) dat de boodschapper van Allah(Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Iblies (satan) legt zijn troon op het water en vervolgens stuurt hij zijn brigades, degene die het dichtst bij hem wordt gebracht is degene die de grootste fitna (beproeving, kwelling) veroorzaakt. Eenieder van hen komt en zegt: “Ik heb dit en dit gedaan,” en hij (de grote shaytaan) zegt dan: “Je hebt niets bereikt." De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “Vervolgens komt één van hen en zegt: “Ik heb hem (d.w.z. het kind van Aadam) niet met rust gelaten totdat ik hem liet scheiden van zijn echtgenote.” Hij (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “Dan brengt hij (de grote shaytaan) hem dichterbij en zegt: “Ja, jij bent het.”
Groen.

Echt eng, die hadith.

25-01-2012, 19:37
mensen hebben geen sabr met elkaar. bij één ruzietje gelijk gaan scheiden. Ik schrik soms van verhalen van mensen die zo snel scheiden.

ik ken een meisje die maar een maand getrouwd is geweest en is gaan scheiden omdat haar man geen werk heeft en zij wel geen geduld met elkaar.

en nog een andere die is pas 22 en heeft al een dochtertje van 3 jaar en ze zijn gescheiden omdat hij zijn familie helpt in marokko hij heeft geen vader en helpt zijn moeder broertjes en zusjes en zij vond het niet kunnen want hun leven is nog niet compleet ze houden weinig over en hij helpt zijn familie. Zulke dingen begrijp dus echt niet en vind het geen reden om te scheiden.

Pagina's : [1] 2