Bekijk volle/desktop versie : Stel je moest kiezen



Pagina's : [1] 2 3 4

24-01-2012, 01:37
Een Marokkaan die niet gelooft, hij spreekt wel jouw taal (of je nou amazigh of arabisch bent) of een Nederlander die bekeerd is.


Wat zou je doen?

24-01-2012, 01:39



Citaat door hallallove:
Ben wel benieuwd naar jouw keus?
Ik ga voor de Marokkaan. Voornamelijk vanwege het taal gedeelte.

24-01-2012, 01:40
Als mannen ook hun mening mochten geven dan zou ik nog steeds voor de Marokkaanse gaan.

24-01-2012, 01:41
Bekeerde Nederlandse.

24-01-2012, 01:43


Bekeerde Nederlander, ik vind geloof erg belangrijk..

24-01-2012, 01:43

Citaat door Darth.Vader:
Als mannen ook hun mening mochten geven dan zou ik nog steeds voor de Marokkaanse gaan.
Dacht dat jij zo pro geloof was?

Citaat door Torres:
Bekeerde Nederlandse.
Duidelijk, maar die zou je denk ik ook zonder dat je perse moest kiezen nemen.

24-01-2012, 01:45

Citaat door hallallove:
Ok. Maar istie echt ongelovig of doet ie te weinig? Beide is kwalijk daar niet van.

Ben zelf van mening ten alle tijde voor de gelovige gaan. Ooh ja maar wel kritisch hierin wezen ook. Iedereen kan beweren dat ie gelooft.
Hij doet weinig omdat ie niet echt gelooft, het is ook niet zo dat ie echt zegt ik ben ongelovig ofzo maar hij doet of denkt niets dat hem wel gelovig maakt. (super vaag verhaal hier maar je snapt me wel)

En die Gelovige hollander is wel echt oprecht gelovig. (in dit verhaal dan)

24-01-2012, 01:46

Citaat door xx_zina_xx:
Bekeerde Nederlander, ik vind geloof erg belangrijk..
Oke, duidelijk. Zou je de gedeelde cultuur niet missen?

24-01-2012, 01:46

Citaat door HeiligeHo:
Dacht dat jij zo pro geloof was?
Duidelijk, maar die zou je denk ik ook zonder dat je perse moest kiezen nemen.
Met een Nederlandse kan ik nooit settelen, hoe mooi het ook klinkt als ze bekeerd is. Ik ben pro-geloof, maar ben nog verre van heilig.

24-01-2012, 01:49

Citaat door Darth.Vader:
Met een Nederlandse kan ik nooit settelen, hoe mooi het ook klinkt als ze bekeerd is. Ik ben pro-geloof, maar ben nog verre van heilig.
Waarom kun jij niet settelen met een Nederlandse? Als zij bekeert is dan gedraagt zij zich toch goed?

24-01-2012, 01:55

Citaat door xx_zina_xx:
Waarom kun jij niet settelen met een Nederlandse? Als zij bekeert is dan gedraagt zij zich toch goed?
Ik vind het prachtig om te zien wanneer een Nederlandse zich bekeert. Maar het is de aantrekkingskracht wat ik bij Nederlandse dames mis. Ik kan er niet op vallen. Ik wil gewoon een Marokkaanse om je heen en als ze niet gelooft dan is het tussen haar en haar schepper.

24-01-2012, 01:55

Citaat door HeiligeHo:
Oke, duidelijk. Zou je de gedeelde cultuur niet missen?
Het enige wat mij dan nog zal tegenhouden is als ik mijn ouders hiermee pijn zal doen. Gedeelde cultuur, ja misschien wel, aan de andere kant lijkt het me dan ook interessant om daarin met hem een weg te vinden. Uiteindelijk gaat het om de liefde en de klik die je met elkaar hebt en ik denk (als ik voor mezelf mag spreken) dat het niet zozeer om de cultuur gaat, maar dezelfde kijk op het leven. Het is toch trouwens hasanaat als je trouwt met een persoon die bekeerd is?

24-01-2012, 01:56



Citaat door Darth.Vader:
Met een Nederlandse kan ik nooit settelen, hoe mooi het ook klinkt als ze bekeerd is. Ik ben pro-geloof, maar ben nog verre van heilig.

Heilige mensen bestaan niet. Slechte ervaringen gehad met een Nederlandse?

Citaat door hallallove:
Jazeker. Wel zonde man.
Tsja, alles bestaat op deze wereld.

24-01-2012, 01:57

Citaat door Darth.Vader:
Ik vind het prachtig om te zien wanneer een Nederlandse zich bekeert. Maar het is de aantrekkingskracht wat ik bij Nederlandse dames mis. Ik kan er niet op vallen. Ik wil gewoon een Marokkaanse om je heen en als ze niet gelooft dan is het tussen haar en haar schepper.
Oke duidelijk..

24-01-2012, 01:58

Citaat door xx_zina_xx:
Het enige wat mij dan nog zal tegenhouden is als ik mijn ouders hiermee pijn zal doen. Gedeelde cultuur, ja misschien wel, aan de andere kant lijkt het me dan ook interessant om daarin met hem een weg te vinden. Uiteindelijk gaat het om de liefde en de klik die je met elkaar hebt en ik denk (als ik voor mezelf mag spreken) dat niet zozeer om de cultuur gaat. Het is toch trouwens hasanaat als je trouwt met een persoon die bekeerd is?
Ik weet niet of je daar hassanaat voor krijgt maar het is islamitisch gezien sowieso vele malen beter dan trouwen met iemand die niet gelovig is.

Zouden je ouders er problemen mee hebben denk je?

Pagina's : [1] 2 3 4