Bekijk volle/desktop versie : wanneer voor een tweede kindje ?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-01-2012, 23:06
wanneer zijn jullie begonnen met een tweede kindje??? hoe oud was de eerste dan?
en wat zijn de nadelen tijdens de zwangerschap en na de bevalling ?

groetjes

24-01-2012, 00:48


Ik wil ook graag nu beginnen aan de tweede inshallah.. Mijn kleine is nu 5 maanden...

24-01-2012, 09:03
mijn zoontje is 13 maanden en ben afgelopen week gestopt met de pil..2 jaar er tussen lijkt me ideaal..hoe oud is jouw kindje en wil je ook voor de 2e gaan?

24-01-2012, 09:34
Mijn dochtertje is anderhalf jaar.
Een 2de lijkt me wel leuk, maar voorlopig wil ik nog even wachten.
Ze was nl geen gemakkelijke baby en slaapt sinds kort pas door (heel soms wordt ze nog wakker).

Dus allereerst mijn rust hervinden.
Verhuizen inshaAllaah want het is hier sowieso te klein voor een 2de.

Dus als ze 2 is ofzo. Wa Allaahoe a3lam.

24-01-2012, 10:04


Ik wil inshallah wachten totdat mijn kleine zindelijk is . Mijn kleine is nu 7 maanden..
Maar eerlijk ik heb nu nog super veel angst voor de bevalling, dus hopen dat het over 2/3 jaar toch over is,,ik weet niet of ik het anders wel zou overwegen.. en alles ligt natuurlijk in de handen van Allah

24-01-2012, 10:14
Ik had het er gister met mijn man over. Mijn kind is nu 9 maanden en ik wil eigenlijk nog helemaal geen 2de kind. Minimaal als hij 2 jaar is. Ik ga er pas aan beginnen als ik zo een gevoel krijg als bij de eerste zwangerschap. Dat je zeg maar voelt dat je er aan toe bent en dat je graag zwanger wilt zijn en kind wilt. Hoop dat ik dat gevoel pas krijg als hij 2 jaar is.

24-01-2012, 10:44
toen mijn zoontje 1 jaar was begon het weer te kriebelen voor een 2e!

24-01-2012, 10:45
Ik heb bewust gewacht totdat mijn prinsesje 3 is geworden. Ze gaat nu ook naar school, en ik kan rustig van deze zwangerschap genieten. Overdag lekker allés op m'n gemakje doen enz. Ik moet er niet aan denken om 2 kleine kinderen te hebben, Die allebei mijn aandacht eisen, née vind het goed zo. Ook omdat mijn man werkt en ik niet altijd op zijn hulp kan rekenen.

24-01-2012, 10:59
Toen mijn kleine net 1 jaar was, en het gevoel word nu alleen maar sterker. Je moet denk ik inderdaad echt naar je gevoel luisteren, en dat gevoel komt vanzelf wel en dat is ook allemaal verschillend per persoon.

24-01-2012, 12:01

Citaat door madame_moiselle:
Ik wil ook graag nu beginnen aan de tweede inshallah.. Mijn kleine is nu 5 maanden...
Mijn 2e is ook 5 maanden en wil ook beginnen aan de 3e inshaallah lijkt mij geweldig...........

24-01-2012, 12:06
Ik was trouwens altijd tegen; kinderen achter elkaar, vond t niet kunnen ze moesten alle aandacht en tijd krijgen totdat ze 3 waren. Maar nu ik mn 2e van 5 maanden heb kriebelt t zo erg om nog 1 te krijgen dat ik niet zo lang kan wachten. Uiteindelijk ligt onze lot bij Allah en dat moeten we accepteren, zelfs met mn kleine huisje!!!!!

24-01-2012, 13:10

Citaat door rayan2010:
mijn zoontje is 13 maanden en ben afgelopen week gestopt met de pil..2 jaar er tussen lijkt me ideaal..hoe oud is jouw kindje en wil je ook voor de 2e gaan?
mijn dochter is 17 maanden oud , ik wil heel graag een tweede kindje maar ik twijfel

24-01-2012, 13:17



Citaat door Rouwayda:
Ik heb bewust gewacht totdat mijn prinsesje 3 is geworden. Ze gaat nu ook naar school, en ik kan rustig van deze zwangerschap genieten. Overdag lekker allés op m'n gemakje doen enz. Ik moet er niet aan denken om 2 kleine kinderen te hebben, Die allebei mijn aandacht eisen, née vind het goed zo. Ook omdat mijn man werkt en ik niet altijd op zijn hulp kan rekenen.
dat gedacht heb ook , gewoon wachten tot mijn dochter 3 jaar oud is en dan pas beginnen aan een tweede kindje , maar nu zie ik dat mijn dochter zich verveel thuis ze vind het leuk spelen met andere kindjes en dan denk ik ja als ze een broertje of een zusje straks heeft dan gaat ze zich niet vervelen

24-01-2012, 13:37

Citaat door karima33:
dat gedacht heb ook , gewoon wachten tot mijn dochter 3 jaar oud is en dan pas beginnen aan een tweede kindje , maar nu zie ik dat mijn dochter zich verveel thuis ze vind het leuk spelen met andere kindjes en dan denk ik ja als ze een broertje of een zusje straks heeft dan gaat ze zich niet vervelen
Ja tuurlijk vinden ze andere kindjes leuk, en ik zorg er ook wel zo nu en dan voor dat we naar neefjes en nichtjes gaan of ze komen hier bij ons. Verder vind ik het ook heerlijk als we alleen zijn, dan vermaken we ons wel hoor.

Jou kindje is nu 17 maanden, tegen de Tijd dat er een tweede is, i je kleintje ook al bijna 2,5. Dat vind ik op zich goed hoor!

24-01-2012, 14:08
mijn dochtertjewas zonda 1 geworden en op die dag ben ikook gestopt zal eerlijk zeggen had de kriebels al toen mijn dochter pas geboren was maar dat is denkik omdat ze hamdoelilah altijd makkelijkgeweest is

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6