Bekijk volle/desktop versie : Worst-case-scenario (in mijn geval, dan).



Pagina's : [1] 2 3 4

23-01-2012, 22:47
[Je werkt al een paar jaar bij een groot bedrijf, waar je het ontzettend naar je zin hebt. De werkzaamheden bevallen prima, de collega's zijn leuk, met je leidinggevende kun je het ook prima vinden. Na verloop van tijd krijg je zelfs promotie en mag je zelf leiding geven over een groep op een afdeling. Mohiem, dit is de baan waar je al die jaren voor hebt gestudeerd. Je verdient erg goed, prima secundaire voorwaarden, etc. Je ontmoet dagelijks nieuwe mensen, reist door heel het land naar klanten, en op den duur raak je zelfs bevriend met personeel van andere bedrijven waar je me samenwerkt.

In je privéleven zit je al een tijdje met het volgende; je wil graag beginnen met het dragen van de hijaab. Je doet dagelijks nog kennis op en weet zeker dat je deze stap wilt zetten.
Om het schrikeffect zo klein mogelijk te houden, wil je eerst je leidinggevende hierover spreken. Tijdens dat gesprek wordt één ding erg duidelijk; het bedrijf wil niet dat jij, als visitekaartje van het merk, een hoofddoek gaat dragen. Hij heeft het net niet over ontslag, maar subtiel wordt dat je wel duidelijk.]

Hoe zou jij dit oplossen? [Denk wel, je hebt maandelijks vaste lasten en doordat je op redelijk jonge leeftijd bent begonnen met verdienen heb jij je een levensstijl aangemeten die bij je financiele situatie past. Als je stopt met werken, zul je veel dingen op moeten geven. Het is nog maar de vraag of je ergens anders aan de bak kunt, met de huidige recessie.]

[Dit is niet waargebeurd. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie zouden doen.]

23-01-2012, 22:50


Geloof boven alles.

23-01-2012, 22:55

Citaat door Manizzle..:
Geloof boven alles.


wat zijn jou intentie allah kijk naar de intentie van een mens alles dan ook alles draait om intentie ik vind het zelf heeel moeilik om antwoord hier op te geven het is zeer zeker een benarde situatie.., maar dan zeg ik ook maar, in hoeverre wil je je geloof in is het alleen maar de hoofddoek of ook het gebed en dergelijke want daar ga je nog ook problemen mee krijgen... hmmmm het blijft moeilijk

23-01-2012, 22:57
Prioriteiten stellen. Kijk, in Nederland is het alhamdullilah totaal een andere kwestie dan hier in België, je zult daar wel iets vinden met je hijaab, hier mag je dat voor 90 procent op je buik schrijven. Dus ik zou gewoon solliciteren (zonder dat ze 't weten) bij andere bedrijven, vanaf 't moment dat je iets hebt gevonden, stel je je werkgevers voor een keuze en maak je duidelijk dat het ergens anders altijd beter kan. Heb vertrouwen in je Schepper, je moet echt vertrouwen hebben dat alles op zijn pootjes zal vallen zolang je je prioriteiten stelt.

Ik heb één ding voor mezelf duidelijk gemaakt, die hijaab gaat niet meer af, al bieden ze me eender welke job aan. Ik heb capaciteiten, heb keihard gestudeerd, studeer nog altijd keihard en die hijaab verandert daar niets aan. En als ze dat niet willen accepteren dan zal ik wel blijven zoeken tot iemand 't wél accepteert.
Als meisjes meer één front hierover zouden vormen, dan zouden we nu niet staan waar we de dag van vandaag staan. Je hebt geen poot om op te staan "maar waarom doet zij die wel af en jij niet?".

Kheer inshaAllah. Prioriteiten stellen. Allah is met de geduldigen, dat is een belofte, een belofte die je moet geloven.

23-01-2012, 22:59



Citaat door heertje-26:
wat zijn jou intentie allah kijk naar de intentie van een mens alles dan ook alles draait om intentie ik vind het zelf heeel moeilik om antwoord hier op te geven het is zeer zeker een benarde situatie.., maar dan zeg ik ook maar, in hoeverre wil je je geloof in is het alleen maar de hoofddoek of ook het gebed en dergelijke want daar ga je nog ook problemen mee krijgen... hmmmm het blijft moeilijk
Wij mensen proberen het nog gemakkelijker voor onszelf te maken, dan het al is. Intentie? Misschien geldt dit excuus als je onwetend bent. Moeilijk gaat ook, op je tanden bijten en verder doen. Da's wat wij mensen moeten doen.

23-01-2012, 23:01

Citaat door djis_boujafar:
Prioriteiten stellen. Kijk, in Nederland is het alhamdullilah totaal een andere kwestie dan hier in België, je zult daar wel iets vinden met je hijaab, hier mag je dat voor 90 procent op je buik schrijven. Dus ik zou gewoon solliciteren (zonder dat ze 't weten) bij andere bedrijven, vanaf 't moment dat je iets hebt gevonden, stel je je werkgevers voor een keuze en maak je duidelijk dat het ergens anders altijd beter kan. Heb vertrouwen in je Schepper, je moet echt vertrouwen hebben dat alles op zijn pootjes zal vallen zolang je je prioriteiten stelt.

Ik heb één ding voor mezelf duidelijk gemaakt, die hijaab gaat niet meer af, al bieden ze me eender welke job aan. Ik heb capaciteiten, heb keihard gestudeerd, studeer nog altijd keihard en die hijaab verandert daar niets aan. En als ze dat niet willen accepteren dan zal ik wel blijven zoeken tot iemand 't wél accepteert.
Als meisjes meer één front hierover zouden vormen, dan zouden we nu niet staan waar we de dag van vandaag staan. Je hebt geen poot om op te staan "maar waarom doet zij die wel af en jij niet?".

Kheer inshaAllah. Prioriteiten stellen. Allah is met de geduldigen, dat is een belofte, een belofte die je moet geloven.
Daadkrachtig, sterk, overtuigd. Ik vind het prachtig verwoord.

23-01-2012, 23:03

Citaat door djis_boujafar:
Wij mensen proberen het nog gemakkelijker voor onszelf te maken, dan het al is. Intentie? Misschien geldt dit excuus als je onwetend bent. Moeilijk gaat ook, op je tanden bijten en verder doen. Da's wat wij mensen moeten doen.
oke ik begrijp je heel goed zeer goed zelfs, maar je moet verder kijken zuster je kan niet alles op geven in 1 klap..
dat ze niks meer op zak heeft en dat ze haar vaste lasten niet meer kan betalen.. enz enz enz

allah zegt ook niet maak het moeilijk voor je zelf haar intentie is goed een dat is belangrijk voor allah!!
hij kan haar oprechte hart zien dat ze het graag wilt!!

daarom zeg ik het is moeilijk om zo maar antwoord te geven..

23-01-2012, 23:04

Citaat door heertje-26:
wat zijn jou intentie allah kijk naar de intentie van een mens alles dan ook alles draait om intentie ik vind het zelf heeel moeilik om antwoord hier op te geven het is zeer zeker een benarde situatie.., maar dan zeg ik ook maar, in hoeverre wil je je geloof in is het alleen maar de hoofddoek of ook het gebed en dergelijke want daar ga je nog ook problemen mee krijgen... hmmmm het blijft moeilijk
Ik ben daar gewoon heel simpel en eerlijk in. Als haar leidinggevende haar erop benadrukt dat zij haar met een hoofddoek liever niet hebben als het merk van het bedrijf in kwestie. Vind ik dat ze haar belangen en geloof niet accepteren en respecteren.

Zij kan haar werk evengoed verrichten met zowel een hoofddoek als zonder. Een hoofddoek is niet te linken met je kwaliteiten en goede eigenschappen. Hierdoor laten ze ook wat zien van hun verborgen discriminatie.

Blijkbaar hebben ze haar voor dat soort werk dan aangenomen op basis van kwaliteiten en uiterlijke kenmerken. Dan moet je bij jezelf nagaan wat belangrijker voor je is, modellen en het merk goed pralen en wetend dat je met een hoofddoek zo goed als geweigerd wordt? Als jij het niet ziet.......

Dit kan allemaal geregeld worden zolang ze je maar gaan zien zoals jij jezelf ziet.

23-01-2012, 23:04

Citaat door hallallove:
In welk opzicht het gebed + problemen?
misschien bid ze niet? en wilt ze ook beginnen met bidden..
en straks mag het daar ook niet en dan krijgt ze problemen, want het gebed is boven alles!!!!

23-01-2012, 23:06
Dit is maar het aardse leven, dat in vergelijking tot el janah niets is!

23-01-2012, 23:09

Citaat door djis_boujafar:
Prioriteiten stellen. Kijk, in Nederland is het alhamdullilah totaal een andere kwestie dan hier in België, je zult daar wel iets vinden met je hijaab, hier mag je dat voor 90 procent op je buik schrijven. Dus ik zou gewoon solliciteren (zonder dat ze 't weten) bij andere bedrijven, vanaf 't moment dat je iets hebt gevonden, stel je je werkgevers voor een keuze en maak je duidelijk dat het ergens anders altijd beter kan. Heb vertrouwen in je Schepper, je moet echt vertrouwen hebben dat alles op zijn pootjes zal vallen zolang je je prioriteiten stelt.

Ik heb één ding voor mezelf duidelijk gemaakt, die hijaab gaat niet meer af, al bieden ze me eender welke job aan. Ik heb capaciteiten, heb keihard gestudeerd, studeer nog altijd keihard en die hijaab verandert daar niets aan. En als ze dat niet willen accepteren dan zal ik wel blijven zoeken tot iemand 't wél accepteert.
Als meisjes meer één front hierover zouden vormen, dan zouden we nu niet staan waar we de dag van vandaag staan. Je hebt geen poot om op te staan "maar waarom doet zij die wel af en jij niet?".

Kheer inshaAllah. Prioriteiten stellen. Allah is met de geduldigen, dat is een belofte, een belofte die je moet geloven.
Inderdaad, zij raken JOU kwijt JIJ hun niet.

23-01-2012, 23:10

Citaat door djis_boujafar:
Prioriteiten stellen. Kijk, in Nederland is het alhamdullilah totaal een andere kwestie dan hier in België, je zult daar wel iets vinden met je hijaab, hier mag je dat voor 90 procent op je buik schrijven. Dus ik zou gewoon solliciteren (zonder dat ze 't weten) bij andere bedrijven, vanaf 't moment dat je iets hebt gevonden, stel je je werkgevers voor een keuze en maak je duidelijk dat het ergens anders altijd beter kan. Heb vertrouwen in je Schepper, je moet echt vertrouwen hebben dat alles op zijn pootjes zal vallen zolang je je prioriteiten stelt.

Ik heb één ding voor mezelf duidelijk gemaakt, die hijaab gaat niet meer af, al bieden ze me eender welke job aan. Ik heb capaciteiten, heb keihard gestudeerd, studeer nog altijd keihard en die hijaab verandert daar niets aan. En als ze dat niet willen accepteren dan zal ik wel blijven zoeken tot iemand 't wél accepteert.
Als meisjes meer één front hierover zouden vormen, dan zouden we nu niet staan waar we de dag van vandaag staan. Je hebt geen poot om op te staan "maar waarom doet zij die wel af en jij niet?".

Kheer inshaAllah. Prioriteiten stellen. Allah is met de geduldigen, dat is een belofte, een belofte die je moet geloven.
Jij hebt mooie reacties, djis!
Hoe zit het met personeel in de belgische ziekenhuizen? Vind je daar als hijabi ook moeilijker een baan, of valt dat mee.

@ZV. Hoop zo dat dit scenario niet jouw scenario zal zijn.. Je moet gewoon vertrouwen hebben op de leiding van Allah . Dat is eigenlijk het enige wat echt nodig is; vertrouwen op Zijn leiding.. En werkelijk geloven dat als je Hem nadert, Hij jou nog meer tegemoet zal komen met hetgeen dat beter voor jou is; in dit leven, maar zeker ook in het hiernamaals. Simple as that.

Een super inspirerende hadith altijd voor mij:


Citaat:
“Allah de Verhevene zegt: “Ik ben tegenover iedere dienaar zoals hij denkt dat Ik ben. Ik ben met hem waar hij Mij ook gedenkt. Bij Allah, Allah is meer verheugd met het berouw van Zijn dienaar dan wie ook van jullie zou zijn nadat hij zijn verloren rijdier in de woestijn terugvindt. Wie Mij een handbreedte nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen. Als een dienaar van Mij, Mij lopend nadert, ren Ik hem tegemoet.”

23-01-2012, 23:14



Citaat door hallallove:
Vergis je daar niet in. Soms als je iets graag wilt, opent Allah voor je deuren daar waar jet eerst niet voor mogelijk hield.
hallallove inshallah ameen, maar daar zijn we nu niet ik begrijp je wel, ze wilt ook graaaaaaaaaaag!!! hoofddoek aan doen maar ze is bang om ontslagen te worden..

dan kan je beter aan de topic starter vertellen wat jij mij net vertelt

23-01-2012, 23:15
Ik reageer zo ff op jullie reacties.

23-01-2012, 23:32

Citaat door ZAKENVROUW__:
Daadkrachtig, sterk, overtuigd. Ik vind het prachtig verwoord.

Pagina's : [1] 2 3 4