Bekijk volle/desktop versie : Aissati en Maher lovend over Marokko



23-01-2012, 18:11
Ismaïl Aissati en Adam Maher volgen de verrichtingen van Marokko tijdens de Afrika Cup op de voet. Het tweetal is van mening dat de ploeg een goede kans maakt op de eindzege.

In gesprek met Goal.com laat Ajax-middenvelder Ismaïl Aissati weten dat Marokko er goed voor staat. "Als er een momente is om de Afrika Cup te winnen, dan is dat nu. Veel toplanden zijn afwezig en Marokko heeft nog steeds heel veel kwaliteit", doelt Aissati op het ontbreken van Zuid-Afrika en Egypte. Met name het ontbreken van titelverdediger Egypte is opvallend te noemen. Het land wist zich niet te plaatsen voor het eindtoernooi in Gabon en Equatoriaal Guinea.

Geen rekening met selectie

Aissati maakte enkele jaren geleden de keuze voor Marokko, nadat de middenvelder in de jeugd voor de vertegenwoordigende ploegen van Nederland uitkwam. Doordat Aissati in Amsterdam op een doodspoor zat, is hij niet opgeroepen door bondscoach Eric Gerets. "Ik speelde hier in het tweede, dan weet je dat je waarschijnlijk geen uitnodiging krijgt. Ik had er dan ook geen rekening meer mee gehouden."

AZ-middenvelder Adam Maher heeft nog geen keuze voor Marokko of Nederland gemaakt, maar kwam in de jeugd net als Aissati uit voor Nederland. "Ik weet het nog niet, maar ik ga Marokko tijdens de Afrika Cup natuurlijk wel volgen. Met enkele jeugdinternationals heb ik wel contact. Ik denk dat Marokko een goede kans maakt, zolang ze maar als collectief spelen en niet als individu. Dat is de grootste valkuil voor de ploeg. Een paar goede ploegen doen nu niet mee, dus dat vergroot de kans op succes natuurlijk."

Europese speelstijl

Aissati denkt dat de Marokkanen onder Gerets een paar goede stappen hebben gemaakt. "Met Gerets is er meer structuur in de ploeg gekomen. Ik denk niet dat er nu sprake is van te veel individu's. Met een Europese trainer aan het roer is de speelstijl steeds professioneler geworden.

Marokko trapt maandagavond om 20:00 af voor de eerste wedstrijd tegen Tunesië. Beide landen zijn ingedeeld in groep C, samen met Niger en gastland Gabon. Bij de Marokkanen spelen onder meer Karim El Ahmadi (Feyenoord), Oussama Assaïdi (sc Heerenveen) en Nourdin Amrabat (ex-PSV).

http://www.goal.com/nl/news/775/afrika/2012/01/23/2861906/aissati-en-maher-lovend-over-marokko

23-01-2012, 18:18


heeft iemand een link voor de wedstrijd van marokko...ben op werk wil via internet kijken dank jullie

23-01-2012, 18:32

Citaat door chippo:
heeft iemand een link voor de wedstrijd van marokko...ben op werk wil via internet kijken dank jullie
Mss via Eurosport.nl

23-01-2012, 18:35

Citaat door chippo:
heeft iemand een link voor de wedstrijd van marokko...ben op werk wil via internet kijken dank jullie
http://www.algeriestreaming.com/

23-01-2012, 18:36


dank je wel

23-01-2012, 19:14

Citaat door Clichy_92:
maher is dat niet die gozer die het volkslied van NL zong hahahahahahahah bah bah
Altijd beter dan de smerige xxxxxxxische volkslied die totaal niet bij Marokko hoort, maar bij een volk ergens in het woestijn van het Midden oosten.

Sterker nog ik zou eerder het volkslied van de zionisten zingen dan die van deze gore xxxxxxxische overheid, die het land van de Imazighen in een xxxxxxxische staat willen veranderen.

23-01-2012, 19:17
Allah alwatan almalik!!!

23-01-2012, 19:44
maher heeft de gore schijt aan jullie god vergeten xxxxxxxische tering zooi, die van Marokko het land van de Imazighen een soort oer achterlijke xxxxxxxische staat willen maken.