Bekijk volle/desktop versie : Eerste hapje,,,hoe zijn jullie begonnen?



Pagina's : [1] 2 3 4

22-01-2012, 19:20
Mijn princesje is nu 3,5 maand en ben vandaag begonnen met haar eerste groentepapje (wortel) te geven
Ik heb tot nu toe alleen BV gegeven.
Alleen ik zit tog met een aantal onduidelijkheden, namelijk ze zeggen dat je beter tot 6 maanden kan wagten met bijvoeden, dat je beter eerst met fruit kan beginnen dan met groente enz enz

Wat is een fabeltje en wat is er allemaal waar?
Deel jullie ervaringen, tips en suggesties mee.

22-01-2012, 20:12


Ik ben begonnen op 3,5 maanden, met enkel wortel geen aardappel.
Ik wou gewoon dat hij al stilletjesaan went aan het lepeltje.
Hij kreeg nadien nog steeds flesje melk, wat nu niet meer het geval is.

Nu eet hij gehele bordjes vol met aardappels en verschillende groenten.

Als je wil dat je op 6 maanden begint, dan doe je dat. Het is geheel jouw keuze.
Op 5 maanden ben ik begonnen met fruit, hij at niet graag fruitpap. Totdat ik fruitpotjes van de winkel kocht, die lust hij wel.

Succes.

22-01-2012, 20:20
Ik ben met 6 maanden begonnen ze zeggen ook dat ze de eerste 6 maanden alleen melk nodig hebben.
Hij lust nu ook alle groenten,fruit en k geef 2 keer een fles met pap. Ik zou beter met 6 maanden beginnen
want als ze groente en fruit gaan eten gaan ze niet veel flesjes drinken. die van mij krijgt nu 3 flesje per dag plus groente en fruit.

23-01-2012, 22:36
Ik ben ook met 3,5 maand begonnen. Hij at niet echt veel misschien een paar theelepels. Ben met fruithapje begonnen en nu eet hij echt hele bordjes vol. Hij dronk zijn melk altijd goed die fruit en groentehapjes waren gewoon kleine tussendoortjes om te wennen. Hij dronk toen niet minder melk ofzo.

24-01-2012, 10:51


upp.. ben ook benieuwd.. mn kleine is vandaag precies 3 maanden.. twijfel nog of ik strakjes met 3.5 a 4 maanden moet beginnen met hapjes.. ze krijgt namelijk volledige borstvoeding..

24-01-2012, 18:53
Met 4 maanden begonnen.

24-01-2012, 22:41

Citaat door Tyllila:
upp.. ben ook benieuwd.. mn kleine is vandaag precies 3 maanden.. twijfel nog of ik strakjes met 3.5 a 4 maanden moet beginnen met hapjes.. ze krijgt namelijk volledige borstvoeding..

Ja ik geef oook nog volledig bv


Citaat door RoyalDesire:
Met 4 maanden begonnen.
Waar ben je mee begonnen dan?Groente of fruit?

24-01-2012, 22:52
Ik vind 3,5 maand wel heel vroeg hoor, zeker als je volledige BV geeft.. In BV zit genoeg voedingstoffen, dus ik zou echt wachten tot 6 maanden bij te voeden..
Het is ook beter als je tot 6 maanden wachten ivm allergieen etc.

Ik ben ook met 6 maanden begonnen met hapjes geven, ben begonnen met groente, omdat fruit toch al zoet is van zichzelf.. En nu bijna 20 maanden later is het een goede eter Alhamdoelilah..

Ik zou als ik jou was nog ff wachten met het geven van de hapjes..

25-01-2012, 08:09
Die van mij is 5 maanden ik wil inschallah over paar weekjes beginnen met fruit geven, ik vraag me dan af hoe vaak ze melk moet krijgen.

25-01-2012, 09:14
ik ben ook met 3 en half maandjes begonnen...ook met wortels
Dat deed ik puur zodat ze aan de lepel went! Mijn baby is erg ongeduldig dus dat was wel goed!
Als ze het lepeltje zag wou snel snel eten! dan kon natuurlijk want het is geen fles! maar zo heeft ze een beetje geleerd geduldig te zijn!
Ik zag alleen maar voordelen aan..6 maanden is erg laat! want dan moeten ze echt eten en als je dan pas begint, weet je niet hoe je baby erop gaat reageren! want je moet hem dan pas leren kennen

26-01-2012, 15:36

Citaat door Speenkoord1:
ik ben ook met 3 en half maandjes begonnen...ook met wortels
Dat deed ik puur zodat ze aan de lepel went! Mijn baby is erg ongeduldig dus dat was wel goed!
Als ze het lepeltje zag wou snel snel eten! dan kon natuurlijk want het is geen fles! maar zo heeft ze een beetje geleerd geduldig te zijn!
Ik zag alleen maar voordelen aan..6 maanden is erg laat! want dan moeten ze echt eten en als je dan pas begint, weet je niet hoe je baby erop gaat reageren! want je moet hem dan pas leren kennen
Ja zo denk ik er ook over idd.Hoe heb je dat opgebouwd zeg maar?Hoelang heb je worteltje gegeven en dan aardappeltjes erbij bijvoorbeeld??

27-01-2012, 09:36

Citaat door Zin_An_Mami_Ino:
Ja zo denk ik er ook over idd.Hoe heb je dat opgebouwd zeg maar?Hoelang heb je worteltje gegeven en dan aardappeltjes erbij bijvoorbeeld??
In het begin was het wel vaak worteltjes. Ik gaf haar (heel) soms pap met lepel.
Ik heb eigenlijk alles altijd met wortels gemixt! dus wortels met broccoli/bloemkool/sperziebonnen/courgette/pompoen
en na een tijdje begonnen met fruit
Tot nu toe gaat er nog steeds alles in, hamdoulah
Ik heb haar in het begin bijna geen aardappelen gegeven, was bang dat ze verstopt raakt of te dik wordt

16-02-2012, 10:17


Borstvoeding en de eerste hapjes
Ook kindjes die borstvoeding krijgen, kunnen vanaf vier maanden starten met vaste voeding. Het beste moment om met het eerste hapje te starten, heeft niet zo veel te maken met borst- of flesvoeding. Je kindje laat zelf duidelijk merken wanneer hij aan zijn eerste hapje toe is. Geef jij borstvoeding en laat je kindje van 4 of 5 maanden – bijvoorbeeld door het maken van smakgeluidjes – merken dat hij toe is aan zijn eerste hapje? Laat hem dan, in overleg met je consultatiebureau, vast wennen aan wat nieuwe smaken. Tot 6 maanden blijft borstvoeding de belangrijkste voeding voor je kindje.

16-02-2012, 10:18
Ik ga over 1 weekje beginnen met rijstebloem in het flesje..

16-02-2012, 11:03

Citaat door Tyllila:
Ik ga over 1 weekje beginnen met rijstebloem in het flesje..
waarom als ik mag vragen?

@ speenkoord: een kind wordt niet dik van aardappeltjes te eten, dat is gewoon noodzakelijk voor hun om te groeien en bij te leren. Ze verbruiken dat allemaal. Mijn zoontje was als baby ook een dikkertje en nu soebhanallah zie je zelfs zijn ribben. En ook hij krijgt bijna elke dag patatjes. Heeft echt niks te maken hoor. Er zitten ook bepaalde vitaminen in die ze moeten hebben, die ze bij bv rijst of pasta niet krijgen.

ik zou zeggen gewoon doen meid! je moet niet bang zijn dat ze dikjes wordt, ze laat ze maar goed spelen dan verbrand ze dat wel haha

Pagina's : [1] 2 3 4