Bekijk volle/desktop versie : alle schoonmaak tips bij elkaar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-01-2012, 13:49
sallam dames en heren,

drop hier al jullie schoonmaak tips het lijk me erg leuk om dat allemaal met elkaar te delen
wie weet leren nog wat van elkaar

kus kus alhoceima

22-01-2012, 13:53

een halve fles met dasty daarin vul je water helemaal vol even schuden en spuit al je tegels in de douche met het mengsels
en laat het 1 hele dag inwerken daarna spoel je het af met water je hoeft helemaal niet te schrobben je tegels zullen echt glanzen

25-01-2012, 20:20
In een magnetron of oven blijft altijd veel etensresten achter. Het is daarom belangrijk om uw magnetron of oven dan ook regelmatig schoon te maken. Als u de oven niet goed schoonmaakt kan dit tot aantasting van oven oppervlak leiden. Hierdoor kan de levensduur van oven verkorten. Ook is het mogelijk dat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden. Daarom hebben wij een aantal schoonmaaktips voor uw magnetron en oven op een rijtje gezet.

Voor het schoonmaken van uw oven of magnetron kunt u gebruik maken van speciale ovenreiniger. U kunt ook een sopje van zeep met een spons of misschien wel schuursponsje gebruiken om uw oven of magnetron schoon te maken. De beste manier om uw oven of magnetron schoon te maken is door dit direct na gebruik te doen. De meeste etensresten zijn dan nog niet aangekoekt en dus makkelijker te verwijderen. Houd er wel rekening mee dat de oven of magnetron dan erg heet kan zijn.

Heeft u last van hardnekkige vlekken laat dan een kopje water in de oven koken. Door de ontwikkeling van stoom kunt u de vlekken makkelijker verwijderen. Bij nare luchtjes kunt u regelmatig een kopje water met citroensap in de oven of magnetron zetten en dit een aantal minuten laten koken. Hoirdoor gaat uw oven of magnetron weer lekker en fris ruiken.

Met glassex kunt u de glazen deurtjes van uw oven of magnetron schoonmaken.

25-01-2012, 20:20
Werkwijze bij het schoonmaken van laminaat
Voor dat je de laminaat vloer gaat dweilen zul je eerst de laminaat stof vrij moeten maken door bijvoorbeeld te stofzuigen. Doe een goede scheut laminaat reiniger in de emmer en meng dit met warm water. Dit sopje kun je gebruiken om de laminaatvloer te dweilen en of schrobben. Zorg er wel voor dat de laminaatvloer snel kan drogen. Dus goed ventileren is het advies bij het schoonmaken van laminaat.

25-01-2012, 20:21

Gasfornuis, elektrische kookplaat zoals keramisch of inductieplaat
Het verschil tussen het koken op gas of het koken met elektrisch is dat als je op gas kookt spreek je van stralingswarmte en als je elektrisch kookt spreek je van geleiding warmte. Het verschil tussen een kearmische kookplaat en een inductie kookplaat is dat bij een keramische kookplaat de warmte nog een tijdje na gloeit en een inductie kookplaat vrij wel meteen is afgekoeld als hij is uit gezet. Het schoonmaken van een elektrische kookplaat is relatief eenvoudig omdat allebei een strakke plaat is en je er gemakkelijk een doekje over heen haalt. Voor alle kookplaten geld dat je deze gewoon kan afnemen met een sopje. Voor eventuele hardnekkig vuil kun je ook een schuurspons gebruiken. Ook zijn er voor keramische en inductie kookplaten aparte schoonmaakmiddelen te krijgen.

Tips:

Niet alles pannen zijn geschikt om elektrisch mee te koken. Ook de overgang van gas naar elektrisch of anders om is niet voor alle pannen goed. Laat je dan ook goed voorlichten bij de aanschaf van pannen of fornuizen.
Elektrisch koken is totaal anders dan het koken op een gasfornuis. Let dus op dat je eten niet aanbrandt.
Zet kleine pannen niet op een grote plaat dit scheelt veel energie en bij over koken krijg je geen eten op de verwarmde plaat. Dit houdt de plaat en pannen schoon.

28-02-2012, 20:34

Citaat door alhoceima3:
een halve fles met dasty daarin vul je water helemaal vol even schuden en spuit al je tegels in de douche met het mengsels
en laat het 1 hele dag inwerken daarna spoel je het af met water je hoeft helemaal niet te schrobben je tegels zullen echt glanzen
Mijn ervaring met dasty is dat het gele vlekken achterlaat als je het niet meteen wast/spoelt.
Worden de voegingen van de tegels niet geel? Ik heb nieuwe douche en wil geen risico lopen dat het dadelijk geel word.

12-03-2012, 17:33
Frietpan schoonmaken:

Olie eruit, de Frietpan vullen met water tot het maximale streepje.
een vaatwastablet erin leggen en laten koken op 110 graden.
Tot de vaatwastablet is opgelost, en dan de zijkanten met een afwasborstel schoonmaken met het hete water.

Ready

13-03-2012, 15:03

Citaat door vrouwtjuh81:
Mijn ervaring met dasty is dat het gele vlekken achterlaat als je het niet meteen wast/spoelt.
Worden de voegingen van de tegels niet geel? Ik heb nieuwe douche en wil geen risico lopen dat het dadelijk geel word.
??

13-03-2012, 15:24

Citaat door vrouwtjuh81:
??
Je kan een stukje proberen, ongeveer een cm ergens op een niet zichtbaar plek???

17-07-2012, 23:50
Je kussen in de vriezer stoppen zodat alle bacteriën doodgaan

13-08-2012, 19:00

Citaat door Marokaanse070:
Je kussen in de vriezer stoppen zodat alle bacteriën doodgaan
Die is echt nieuw

Werkt dat echt?

13-08-2012, 19:01

Citaat door vrouwtjuh81:
??
Wat vreemd dat dat jouw ervaring met Dasty is! Ik heb dat nooit meegemaakt. Maar je moet het dan ook altijd verdunnen.

22-08-2012, 07:54

Citaat door Flower_:
Frietpan schoonmaken:

Olie eruit, de Frietpan vullen met water tot het maximale streepje.
een vaatwastablet erin leggen en laten koken op 110 graden.
Tot de vaatwastablet is opgelost, en dan de zijkanten met een afwasborstel schoonmaken met het hete water.

Ready
Deze tip ga ik uitproberen, ik ben altijd zolang bezig met het schoonmaken van de frituurpan.

20-09-2012, 12:07
bismi'Allah!

15-11-2012, 18:59
leuke tip..

Pagina's : [1] 2 3 4 5