Bekijk volle/desktop versie : HBO/WO functies en Hijaab....



Pagina's : [1] 2 3 4

21-01-2012, 18:42
Ik vraag mij af welke hijaabdragende dames met een HBO/WO welke functies bekleden?

Dus HBO/WO functies en in welke (studie) richting ( financieel, juridisch, commercieel, HR enz.)
en welke branche ( financieel/economisch, non-profit, ICT, zorg enz.).


Dus hoogopgeleide moslima's, melden jullie zich!

21-01-2012, 20:27


Nou hoogopgeleid wil ik het niet noemen. Heb HBO niveau en zit in het onderwijs.

21-01-2012, 20:36
Ben ook benieuwd hoe ze dat doen in het bedrijfsleven en praktiseren van onze religie. Zoals bijvoorbeeld bidden op tijd.

21-01-2012, 20:39
Opleiding: fiscaal, economie en recht.

21-01-2012, 20:42


Ik meld me!

Ik ben niet super hoogopgeleid. Heb mijn hbo maar zit momenteel thuis.
Toen destijds kon ik niet op tijd bidden, Soms moest ik echt doher, aser
en magreb samen bidden als ik thuis kwam. Waar ik nu super veel spijt van heb!
Op mijn werkplaats kon ik niet bidden helaas.

21-01-2012, 20:48

Citaat door ikweethetniet:
Ik meld me!

Ik ben niet super hoogopgeleid. Heb mijn hbo maar zit momenteel thuis.
Toen destijds kon ik niet op tijd bidden, Soms moest ik echt doher, aser
en magreb samen bidden als ik thuis kwam. Waar ik nu super veel spijt van heb!
Op mijn werkplaats kon ik niet bidden helaas.
dus je zit nu thuis zodat je op tijd kan bidden?

21-01-2012, 20:52

Citaat:

Citaat:
dus je zit nu thuis zodat je op tijd kan bidden?
Nee, Omdat ik een baby heb.

21-01-2012, 21:10
Heb HBO afgerond, werk als leidinggevende op HBO+/ WO niveau in de non-profit sector. Nu even een break voor de baby

Qua geloof probeer ik mijn gebed op tijd te verrichten, ook op de werkvloer. Het is vooral creatief omgaan met je tijd, vooral de wassing speelt hierin een belangrijke rol. Bijvoorbeeld meteen na een toiletbezoek de wassing doen, niet mee wachten, scheelt enorm qua tijd. Verder bid ik ook overal en nergens, bijvoorbeeld in de auto voordat ik uitstap om naar een overleg te gaan.

21-01-2012, 21:59

Citaat door Um_Yahya:
Nou hoogopgeleid wil ik het niet noemen. Heb HBO niveau en zit in het onderwijs.
Werk je als leerkracht met hijaab?

21-01-2012, 22:42

Citaat door ojone_jamila:
Opleiding: fiscaal, economie en recht.
heb je meerdere opleidingen tegelijk gedaan?

21-01-2012, 23:20
Psy.

21-01-2012, 23:21
Ik volg een sociale studie op het hbo. Tot nu toe heb ik hamdoelillah nooit problemen gehad en mijn gebed mag ik ook op stage verrichten.

21-01-2012, 23:35



Citaat door Mevr_Tetouania:
Werk je als leerkracht met hijaab?
Als leerkracht word er niet meer moeilijk gedaan om te werken met hijaab, tegenwoordig heb je ook Islamitische scholen. Maar in de wat grotere steden, en multi culti plekken (soms niet eens) doen ze er niet meer moeilijk over. Ze doen wel moeilijk over de meer correctere kledij, zoals jilbaab en gimaar. Hoe langer en wijder en donkerder het is, hoe moeilijker ze doen.

21-01-2012, 23:53
Wil ik ook wel eens weten. Eerlijk gezegd valt het me op dat wanneer je Marokkaanse dames aan het werk ziet in HBO/WO functies het vaak de dames zonder hoofddoek, leuk kapseltje, make upje enz. Ik had het daar laats nog over. Je ziet zelden iemand die echt hijaab draagt en een hoge functie heeft. Of lijkt dat maar zo?

Ook altijd op tv zowel Marokkaanse als Nederlandse tv zijn de hoog opgeleide functies toch de dames die ik hierboven beschrijf te zien.

22-01-2012, 00:10

Citaat door Mevr_Tetouania:
Werk je als leerkracht met hijaab?
Ja, maar heb hier bewust voor gekozen rekening houdend met waar ik dus terecht kan met mijn hijaab.

Pagina's : [1] 2 3 4