Bekijk volle/desktop versie : wie heeft het recept van bladerdeeg gevuld met slagroom?



Pagina's : [1] 2

21-01-2012, 12:24
wie heeft het wel eens gemaakt, en is het lekker?

21-01-2012, 12:52


Bladerdeeghapjes


Nodig:

Bladerdeeg
1 pakje saroma instant puddingpoeder vanille of een ander smaak/of geklopte slagroom
200ml koude melk
fruit als je wil
poedersuiker

Doe de melk in een kom voeg de puddingpoeder klop het tot een creme en zet het
in de koelkast.
Snij de plakken bladerdeeg in 4en en bak ze bruin op 200 graden.
Laat de baderdeeg afkoelen,snij ze dan door de helft.
Vul de hapjes met de pudding of slagroom+fruit en bestrooi met poedersuiker.

21-01-2012, 13:08
heb je misschien ook een foto?

21-01-2012, 14:01


Recept 8 stuks (kleine hoorntjes)

4 plakjes bladerdeeg
250 ml slagroom
1 el suiker
2 el suiker om op deeg te strooien

Haal het bladerdeeg uit de diepvries en leg de plakjes neer en na ongeveer 15 minuten zijn ze ontdooit.
Verwarm de oven met bakplaat op 220ºC.

Rol de bladerdeeg dun en rechthoekig uit en snij hiervan repen van 3 cm breed.
Voor 4 stuks neem je voor kleine hoorntjes 2 plakjes bladerdeeg en voor grote hoorntjes 3 plakjes bladerdeeg (=totaal 6).
Maak de 2 of 3 stukken aan elkaar, overlapping van 0,5 cm met water geplakt en met de deegroller even overheen rijden.
Maak nu 4 lange stukken.
Spoel metalen hoorntjes met water af zodat ze nat zijn.
Rol het deeg eromheen te beginnen met de punt daarna houd je hem horizontaal vast zodat je kan zien dat er een overlap komt van 2-3 mm. Maak het bakpapier ook een beetje nat.
Voeg een klein beetje water toe aan het ei en kluts het. Smeer met een kwastje het ei op het deeg.
Houd de vorm dan weer horizontaal en draai hem terwijl je er suiker op strooit.
Leg zo de vormen met deeg op dat nattige bakpapier.
Haal de hete bakplaat uit de oven en leg voorzichtig het bakpapier erop. Let op dat ze niet tegen elkaar liggen, ongeveer 4 cm ertussen is minimaal nodig.
Bak ze ca. 15 minuten (conventionele oven). Als je ze eruit haalt laat je ze 1 minuut zo liggen op de bakplaat en dan haal je het vormpje eruit en leg de koeken op een rekje af te koelen.
Klop de slagroom met 1 el suiker goed stijf.
Vul een spuitzak met een stervormig mondje en vul ze.
Bewaar ze in een afgesloten bakje in de koelkast, en hoe eerder je ze eet hoe lekkerder ze zijn.

21-01-2012, 15:02



Citaat door nadia2007:


Recept 8 stuks (kleine hoorntjes)

4 plakjes bladerdeeg
250 ml slagroom
1 el suiker
2 el suiker om op deeg te strooien

Haal het bladerdeeg uit de diepvries en leg de plakjes neer en na ongeveer 15 minuten zijn ze ontdooit.
Verwarm de oven met bakplaat op 220ºC.

Rol de bladerdeeg dun en rechthoekig uit en snij hiervan repen van 3 cm breed.
Voor 4 stuks neem je voor kleine hoorntjes 2 plakjes bladerdeeg en voor grote hoorntjes 3 plakjes bladerdeeg (=totaal 6).
Maak de 2 of 3 stukken aan elkaar, overlapping van 0,5 cm met water geplakt en met de deegroller even overheen rijden.
Maak nu 4 lange stukken.
Spoel metalen hoorntjes met water af zodat ze nat zijn.
Rol het deeg eromheen te beginnen met de punt daarna houd je hem horizontaal vast zodat je kan zien dat er een overlap komt van 2-3 mm. Maak het bakpapier ook een beetje nat.
Voeg een klein beetje water toe aan het ei en kluts het. Smeer met een kwastje het ei op het deeg.
Houd de vorm dan weer horizontaal en draai hem terwijl je er suiker op strooit.
Leg zo de vormen met deeg op dat nattige bakpapier.
Haal de hete bakplaat uit de oven en leg voorzichtig het bakpapier erop. Let op dat ze niet tegen elkaar liggen, ongeveer 4 cm ertussen is minimaal nodig.
Bak ze ca. 15 minuten (conventionele oven). Als je ze eruit haalt laat je ze 1 minuut zo liggen op de bakplaat en dan haal je het vormpje eruit en leg de koeken op een rekje af te koelen.
Klop de slagroom met 1 el suiker goed stijf.
Vul een spuitzak met een stervormig mondje en vul ze.
Bewaar ze in een afgesloten bakje in de koelkast, en hoe eerder je ze eet hoe lekkerder ze zijn.
mmmmm dat ziet er echt lekker uit man! Maar te ingewikkeld voor mij, ik denk dat ik gewoon kleine vierkantjes maak gevuld met slagroom

21-01-2012, 19:43
1 pakje bladerdeeg
250 ml slagroom
200 ml melk
1 zakje vanilesuiker
2 grote eetlepels maizena
2 eetlepels suiker

dit samen in een pannetje doen op hoog vuur aan de kook brengen en goed blijven roeren tot dat het een dikke massa word, dan haal je de pan van het vuur en doe het beslag op een sinia of groot bord en laat het afkoelen.
pak een plakje bladerdeeg en snij die doormidden, doe je beslag in een spuitzak of schep het beslag met een lepel en doe er een beetje van op je bladerdeeg vouw die dicht met een vork of je vinger en besmeer ze evt. met ei, bak ze in de oven op ong. 200 graden voor 15/20 minuten. als ze mooi goudbruin zijn haal je ze eruit. wat ik altijd doe is een beetje honing opwarmen en op de hapjes doen of je kunt poedersuiker erop strooien.
.

21-01-2012, 20:29
op welke manier krijg je lekkere slagroom, opkloppen of koken?

21-01-2012, 23:55

Citaat door lalalina:
op welke manier krijg je lekkere slagroom, opkloppen of koken?
persoonlijk vind ik koken lekkerder de vulling is lekker dik,fris maar ook heel luchtig.
als je de slagroom gewoon wilt opkloppen zou ik de slagroom pas vullen in het bladerdeeg na dat ze uit de oven zijn anders smelt de slagroom in de oven. ik gebruik dit recept al zolang en heb er vaak complimentjes over gehad.

21-01-2012, 23:56

Citaat door nadia2007:


Recept 8 stuks (kleine hoorntjes)

4 plakjes bladerdeeg
250 ml slagroom
1 el suiker
2 el suiker om op deeg te strooien

Haal het bladerdeeg uit de diepvries en leg de plakjes neer en na ongeveer 15 minuten zijn ze ontdooit.
Verwarm de oven met bakplaat op 220ºC.

Rol de bladerdeeg dun en rechthoekig uit en snij hiervan repen van 3 cm breed.
Voor 4 stuks neem je voor kleine hoorntjes 2 plakjes bladerdeeg en voor grote hoorntjes 3 plakjes bladerdeeg (=totaal 6).
Maak de 2 of 3 stukken aan elkaar, overlapping van 0,5 cm met water geplakt en met de deegroller even overheen rijden.
Maak nu 4 lange stukken.
Spoel metalen hoorntjes met water af zodat ze nat zijn.
Rol het deeg eromheen te beginnen met de punt daarna houd je hem horizontaal vast zodat je kan zien dat er een overlap komt van 2-3 mm. Maak het bakpapier ook een beetje nat.
Voeg een klein beetje water toe aan het ei en kluts het. Smeer met een kwastje het ei op het deeg.
Houd de vorm dan weer horizontaal en draai hem terwijl je er suiker op strooit.
Leg zo de vormen met deeg op dat nattige bakpapier.
Haal de hete bakplaat uit de oven en leg voorzichtig het bakpapier erop. Let op dat ze niet tegen elkaar liggen, ongeveer 4 cm ertussen is minimaal nodig.
Bak ze ca. 15 minuten (conventionele oven). Als je ze eruit haalt laat je ze 1 minuut zo liggen op de bakplaat en dan haal je het vormpje eruit en leg de koeken op een rekje af te koelen.
Klop de slagroom met 1 el suiker goed stijf.
Vul een spuitzak met een stervormig mondje en vul ze.
Bewaar ze in een afgesloten bakje in de koelkast, en hoe eerder je ze eet hoe lekkerder ze zijn.
dit is ook heel leuk die hoorntjes

22-01-2012, 11:10

Citaat door lalalina:
mmmmm dat ziet er echt lekker uit man! Maar te ingewikkeld voor mij, ik denk dat ik gewoon kleine vierkantjes maak gevuld met slagroom
Je kan ook gewoon vierkantjes snijden,bakken en daarna vullen met slagroom..

22-01-2012, 12:21
Salaaam,

Wat ik altijd doe is het volgende:
bladerdeeg
slagroom pakje (wat je nog moet kloppen)
Banketbakkersroom zelf maken (of de poeder uit de winkel)
Walnoten
vanillesuiker
Klein beetje suiker

Bladerdeeg door midden snijden/ of schuin zodat je driehoekjes krijgt. Dan de dubbelplakken op de bakplaat en in de oven. Als ze klaar zijn laten afkoelen. Dan de slagroom oplkloppen met een zakje vanillesuiker en een klein beetje gewone suiker, ik doe dan bbr poeder door heen mixen (een flinke lepel of 2). Dan de walnoten hakken en toevoegen aan het mengsel, vervolgens in de koelkast stoppen voor 10 a 15 minuten. En wanneer de bladerdeeg is afgekoelt vullen met het mengsel en poedersuiker strooien op de hapjes.

het is heeeerlijk romig en de walnoten zorgen voor een heeerlijke smaak.

22-01-2012, 14:58
lekker allemaal!

22-01-2012, 16:59



Citaat door henoeza:
persoonlijk vind ik koken lekkerder de vulling is lekker dik,fris maar ook heel luchtig.
als je de slagroom gewoon wilt opkloppen zou ik de slagroom pas vullen in het bladerdeeg na dat ze uit de oven zijn anders smelt de slagroom in de oven. ik gebruik dit recept al zolang en heb er vaak complimentjes over gehad.
dus jij kookt de slagroom, laat m afkoelen en vervolgens vul je de bladerdeeg en stopt het weer in de oven toch?

22-01-2012, 17:03

Citaat door lalalina:
dus jij kookt de slagroom, laat m afkoelen en vervolgens vul je de bladerdeeg en stopt het weer in de oven toch?
Dat recept van henoeza maak ik altijd en is echt heel lekker.

22-01-2012, 19:28

Citaat door lalalina:
dus jij kookt de slagroom, laat m afkoelen en vervolgens vul je de bladerdeeg en stopt het weer in de oven toch?
juist zo doe ik het is echt lekker

Pagina's : [1] 2