Bekijk volle/desktop versie : islamitische boeken!!!



18-11-2004, 16:30
salaam mohleikoem wr wb,

ik bestel al een tijdje islamitische boeken via internet (http://www.islam-boeken.nl).

het bevalt erg goed en het zijn ook super goede en zeer leerzame boeken....
alleen 1 nadeel van die site is dat je niet goed kunt weten waar het boek overgaat. bij sommige boeken staat het in het kort, dat wil zeggen 1 of 2 zinnen!!!! maar daar heb ik niet zoveel aan..

daarom heb ik deze topic geopend.....

wie heeft een islamitische boek gekocht uit de winkel of van internet besteld???
zou je dan zo vriendelijk willen zijn om de naam van het boek te geven met een beschrijving van wat er in staat??

dan hebben we een beetje een beeld van wat we kunnen verwachten van dat boek.

alvast bedankt...

wa aleikoem assalaam wr wb

18-11-2004, 16:42


De vrouw in de Shariah: Gaat over de rechten en plichten van de vrouw in de Islam. wat zijn jouw rechten en plichten. Mooi boek, zeker aan te raden.


De ideale Moslimman: Spreekt voor zich
de ideale Moslimvrouw: Idem Dito

Het bruidsgeschenk: Over het huwelijk. Beschrijving hoe een islamitische huwelijk moet zijn, en hoe men in een huwelijk moet omgaan. Gaat dus om het huwelijk in de islam zelf. Ook komen er vragen in voor met antwoord. Vraag en antwoord. Hele leuke vragen trouwens

Een glimp van de Hel: De hel wordt hierin verschrikkelijk beschreven.

Verhalen van de profeten: Alle gebeurtenissen van onze belangrijkste profeten worden hier in beschreven. Het is gewoon een boek met allerlei verhalen. Heel spannend geschreven.

wa salaam

18-11-2004, 16:47
Ik heb best wel veel boeken gekocht en gelezen de laatste tijd een van mijn aanraders om echt in huis te hebben is de geschiedenis van de profeten dit gaat natuurlijk over de verschillende profeten die de islam kent. Zeden en gewoontes in de islam en Haram of Halal ik hoop dat je er wat aan hebt!

18-11-2004, 16:49
oh jah nog een tip vergelijk boeken voordat je ze koopt want in heel veel boeken staat hetzelfde en is zonde als je twee boeken hebt met een andere titel maar met dezelfde inhoud!

18-11-2004, 16:55



Citaat door sabie1983:
Ik heb best wel veel boeken gekocht en gelezen de laatste tijd een van mijn aanraders om echt in huis te hebben is de geschiedenis van de profeten dit gaat natuurlijk over de verschillende profeten die de islam kent. Zeden en gewoontes in de islam en Haram of Halal ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ook een mooi boek. Gaat over hoe je als moslimzijnde moet gedragen.
Van toilet gebruik tot het graf


wa salaam

18-11-2004, 20:09
dat boek ' zeden en gewoontes' leek me ook al ineteressant.
'De vrouw in de Shariah' kun je volgens mij niet bestellen via internet.

het boek 'de ideale moslimvrouw' heb ik ook een stuk van gelezen. dat is echt een supermooi boek. als je die leest, ga je je echt afvragen waar je mee bezig bent en wil je echt je leven veranderen. dat is echt een aanrader!!!

en heeft iemand deze boeken ook gelezen?
- Hoe corrigeerde de profeet fouten van mensen
- Verhalen uit de Koraan
- Vergane volkeren
- de fundamenten van de islam

daar ben ik heel erg benieuwd naar.

18-11-2004, 20:12

Citaat door MocroQueen2:
dat boek ' zeden en gewoontes' leek me ook al ineteressant.
'De vrouw in de Shariah' kun je volgens mij niet bestellen via internet.

het boek 'de ideale moslimvrouw' heb ik ook een stuk van gelezen. dat is echt een supermooi boek. als je die leest, ga je je echt afvragen waar je mee bezig bent en wil je echt je leven veranderen. dat is echt een aanrader!!!

en heeft iemand deze boeken ook gelezen?
- Hoe corrigeerde de profeet fouten van mensen
- Verhalen uit de Koraan
- Vergane volkeren
- de fundamenten van de islam

daar ben ik heel erg benieuwd naar.
Ik nou ook.

18-11-2004, 20:18
boeken die is zelf erg mooi vind zijn:
- 'tuinen der oprechten' , staan heel veel ahadiths in van de beroemde imam alboekharie en ook van moeslim.
- de ideale moslimvrouw
- het kleine du'aa boekje, daar staan alle du'aas in die je maar wilt weten, van duaa voordat je naar de wc gaat tot duaa voor als je naar umrah gaat.
- 'gids voor het gebed', alles wat je wilt weten over het gebed met afbeeldingen
- 'de eerste moslimvrouwen', staan verhalen in over hele bekende moslimvrouwen, zoals de vrouwen van onze profeet mohammed swt en eva enz.

18-11-2004, 20:21
oooow sorry, ik zie nu pas dat ik op de naam van mijn zusje berichten aan het plaatsen ben!!!!

mocroqueen2 = princessnador

19-11-2004, 16:05
heeft niemand die boeken gelezen???

19-11-2004, 17:20

Citaat door islam#woman#:
al die boeken die je hebt opgenoemd heb ik al gelezen je kan er echt veel van leren
En ik heb ook 1tje de titel is sexuliteit in de islam:de inhoud daarvan is wat wel en niet mag in de islam tijdens het geslachtsgemeenschap
zou je me een korte samenvatting over die boeken kunnen geven?
of misschien een inhoudsopgave......
ik moet namelijk een keuze maken tussen die boeken, ik kan ze niet allemaal in 1 keer gaan kopen!!!

ma3a salama

20-11-2004, 14:41
Asalaamoe alaikoem warhmatoeAllah wa barkatoeh,

Verhalen uit de Qur'aan heb ik gelezen: ik zelf vond het een interessant boek ik zal even een aantal dingen vertellen die in dit boek besproken worden naar aanleiding van ayaa's uit de Qur'aan: Het verhaal van Habil en Qabil(zonen van Adam 'allahie salaam), Dzoel Qarnain, Gog en Magog, Mensen van de Grot, Het verhaal van Loekman. En zo worden er meer dingen in besproken. Zelf vind ik het wel een aanrader.

Fudamenten van de Islaam:
Heel interessant boek. Hierin worden de volgende dingen uitgelegd: De 6 pilaren van de islaam worden uitgelegd. Er wordt uitgelegd wat de vier basisregels voor het pure monotheimse is. en religieuze aspecten die elke moslim en moslima behoren te weten. Dit is echt een AANRADER, vooral voor degene die net bezig zijn met de islaam.

Hoe corrigeerde de profeet( Allah's vrede en zegeninge zijn met hem), deze heb ik zelf niet gelezen me zus wel, ze vond het een moeilijk leesbaar boek, er worden veel hadith aangehaald, veel lijken ook wel op elkaar. Wa allahoe a3'lam zelf heb ik hem niet gelezen.

Vergane volkeren is dat het zelfde boek als bestraffing van volkeren(door aboe seyfouallah????

Insha-allah heb je hier wat aan.

20-11-2004, 21:01


MashaAllah boeken!

Noteren!!!

21-11-2004, 00:41
Heeft iemand ervaring met het bestellen van boeken via die site I shet betrouwbaar? Beslama, Salima