Bekijk volle/desktop versie : Studie vraag mbt studeren...!!!!!!



19-01-2012, 20:17
Beste leden,

Assalamoe alaykoem wara7matoe allahi wabaraktuhoe,

Ik heb een vraag omtrent het studeren aan de hoogschool van Amsterdam (hva).
Ik ben eind november gestopt met de opleiding en ook uitgeschreven, ik moest dan ook een termijn van 9maanden
schoolgeld betalen, maar zoals ik al zei ben ik gestopt, alsnog word er van mijn rekening een bedrag afgeschreven.

Mijn vraag nu is, mogen ze dit doen, of is het mijn recht om niet te betalen..!!
of kunnen ze een gedeelte terug storten..??
Ik vindt het raar als ik niet meer studeer dat ik alsnog moet betalen.

Ik hoop dat er hier leden zien die mij kunnen helpen..of tips/adviezen hebben..!
Want het is dringend..!!

Baraka allahoe fiekoem,

19-01-2012, 20:54


upppp
echt niemand die mij kan helpen...???

20-01-2012, 00:12
Jij staat helemaal in je recht. Je bent ze geen geld verschuldigd, vanaf het moment dat je je had uitgeschreven. Ik neem aan dat je je ook via studielink had uitgeschreven. Zelf denk ik dat het reglement aan iedere hbo - voor wat betreft betalingen- hetzelfde is. Normaal gesproken betaal je geen collegegeld meer, vanaf het moment dat je je hebt uitgeschreven. In principe zullen ze je het geld moeten terugbetalen, dat ze ten onrechte van je rekening hebben afgehaald.
Ik zou een brief schrijven naar de HvA en de situatie uitleggen en de vordering. Als je hulp nodig hebt, hoor ik het van je.
Desnoods ga je langs bij het juridisch loket of de rechtswinkel. Die kunnen je goed van dienst zijn hierbij.

21-01-2012, 18:12

Citaat door N_alhOceiima:
Jij staat helemaal in je recht. Je bent ze geen geld verschuldigd, vanaf het moment dat je je had uitgeschreven. Ik neem aan dat je je ook via studielink had uitgeschreven. Zelf denk ik dat het reglement aan iedere hbo - voor wat betreft betalingen- hetzelfde is. Normaal gesproken betaal je geen collegegeld meer, vanaf het moment dat je je hebt uitgeschreven. In principe zullen ze je het geld moeten terugbetalen, dat ze ten onrechte van je rekening hebben afgehaald.
Ik zou een brief schrijven naar de HvA en de situatie uitleggen en de vordering. Als je hulp nodig hebt, hoor ik het van je.
Desnoods ga je langs bij het juridisch loket of de rechtswinkel. Die kunnen je goed van dienst zijn hierbij.
Baraka allahoe fieki voor je advies,
Dat vond ik indd al raar, ik ben zelf ook langs bij de decaan geweest en die heeft mij dat verteld, maar zoals je al zei ik zal het via de rechtswinkel of bij het juridische loket proberen, en inshaAllah kunnen ze mij dan helpen.
Goede tip van je ...!!!

21-01-2012, 18:13



Citaat door xSass:
Als je je voor februari uitschrijft dan hoor je in principe niks te betalen en het geld terug te krijgen, zoals ik het me herinner.
Ja ik ben gelukkig al eind november uitgeschreven, dus het moet geen probleem zijn hoop ik..!
Chokrane !!

21-01-2012, 18:50

Citaat door foezia:
Ja ik ben gelukkig al eind november uitgeschreven, dus het moet geen probleem zijn hoop ik..!
Chokrane !!
salam
heb jij ooit een brief gekregen om uit te kunnen schrijven, heb jij het ondertekent en terug gestuurd?

uitschrijven via studielink is namelijk niet genoeg