Bekijk volle/desktop versie : Cristiano Ronaldo vs Barcelona



Pagina's : [1] 2

19-01-2012, 15:53
ik vond het zelf een prima doelpunt, eindelijk eens een mooie schijnbeweging en schot met links... alhoewel Pinto op zo'n afstand de bal nooit tussen de benen door mag laten... maar goed

mooi doelpunt en zeker gegund

daarna zag je dat Real vaak Ronaldo als aanspeelpunt gebruikt aan de linkerkant, Alves was dan te ver doorgeschoven zoals gebruikelijk en zo had Ronaldo ruimte, omdat Barca de standaard 3-4-3 formatie speelde

2/3x is hij daar gevaarlijk geweest

maar dan zie je dat Puyol en Alves hem een beetje gaan knijpen daar, en is hij uitgeschakeld...

prima voetballer, maar ik vind hem echt niet swerelds beste, niet eens in top 3...

hij is snel, en heeft levensgevaarlijke schot... dat wel
maar tactisch gezien stelt hij weinig voor, ook kan hij zélf weinig creëren ...

een Van Persie vind ik persoonlijk betere aanvaller dan Cristiano Ronaldo

maar goed, smaken verschillen...

opvallend genoeg zoeken spelers als Messi, Iniesta, Ibrahimovic etc etc... die zoeken gewoon hun directe tegenstander op

moet je maar eens opletten bij Ronaldo, hij speelt de bal 9/10x terug

hoe dan?

19-01-2012, 16:06


Misschien is dat gewoon de tactiek van mourinho.

Als het te moeilijk word een balletje terug.
Of misschien had Ronaldo misschien gedacht dat hij niet meer zo vaak alleen moet spelen.

Kan val alles zijn, zou het niet precies weten.

19-01-2012, 16:10

Citaat door ShadeWolf:
Misschien is dat gewoon de tactiek van mourinho.

Als het te moeilijk word een balletje terug.
Of misschien had Ronaldo misschien gedacht dat hij niet meer zo vaak alleen moet spelen.

Kan val alles zijn, zou het niet precies weten.
maar waar is die Ronaldo van United? linksbuiten gekke acties... voorzet of gewoon zelf schot...
die Ronaldo mis ik, Callejon en Iniesta gaven gister pass achter standbeen, zulke dingen maken voetbal mooi

19-01-2012, 16:11
Ronaldo is niet meer zo zelfzeker als toen bij Manchester.. hij kon doen en laten wat ie wil, en de Engelsen geilden om hem.. ze vonden t prachtig om te zien als hij paar schaartjes op snelheid doet een meestal ver van de tegenstander.. Ronaldo van Madrid wordt verwacht van hem dat hij geen fouten maakt en dat hij in team verband speelt. als zijn actie mislukte in Manchester dan was het van oh wat een talent, hij probeert tenminste wat.. omdat Engelse competitie puur zakelijk is en het gaat puur om voetbal.. en Manchester had op dat moment een sterke ploeg..
Ronaldo van Madrid kan het zich niet permitteren om acties te gaan maken en tegenstanders te zoeken.. 9 van de 10 keer zullen ze mislukken tegen een grote club met goede verdedigers en zn ego maakt dan een val als een baksteen naar beneden.... gisteren tegen barca kon je het wel duidelijk zien.. dus blijven maar 2 opties over voor hem; 1- zo hard mogelijk rennen richting de doel en 2- vrije trappen nemen..

terwijl daarentegen messi, Iniesta of Xavi de actie wil durven te maken omdat ze vrij zijn van egoïsme, ze spelen uit t hart en zelfverzekerd..

19-01-2012, 16:13



Citaat door 2Pac:
maar waar is die Ronaldo van United? linksbuiten gekke acties... voorzet of gewoon zelf schot...
die Ronaldo mis ik, Callejon en Iniesta gaven gister pass achter standbeen, zulke dingen maken voetbal mooi
Als ronaldo daar een slechte wedstrijd speelde, was het nooit erg.

Als ronaldo nu een schot op doel mist, haat iedereen hem.

Dat is de realiteit hij moet niet meer zoveel risico nemen want anders zal iedereen hem haten.

19-01-2012, 16:14

Citaat door king_kong:
Ronaldo is niet meer zo zelfzeker als toen bij Manchester.. hij kon doen en laten wat ie wil, en de Engelsen geilden om hem.. ze vonden t prachtig om te zien als hij paar schaartjes op snelheid doet een meestal ver van de tegenstander.. Ronaldo van Madrid wordt verwacht van hem dat hij geen fouten maakt en dat hij in team verband speelt. als zijn actie mislukte in Manchester dan was het van oh wat een talent, hij probeert tenminste wat.. omdat Engelse competitie puur zakelijk is en het gaat puur om voetbal.. en Manchester had op dat moment een sterke ploeg..
Ronaldo van Madrid kan het zich niet permitteren om acties te gaan maken en tegenstanders te zoeken.. 9 van de 10 keer zullen ze mislukken tegen een grote club met goede verdedigers en zn ego maakt dan een val als een baksteen naar beneden.... gisteren tegen barca kon je het wel duidelijk zien.. dus blijven maar 2 opties over voor hem; 1- zo hard mogelijk rennen richting de doel en 2- vrije trappen nemen..

terwijl daarentegen messi, Iniesta of Xavi de actie wil durven te maken omdat ze vrij zijn van egoïsme, ze spelen uit t hart en zelfverzekerd..
ja maar hij kán het...

hij kán een schaar maken en op snelheid iemand voorbij rennen, tis kwestie van waar hij het doet en hoe... ik vind het jammer voor het voetbal

hij is fysiek misschien een topper, maar creatief wallou? bij Messi of Iniesta, iedere x weet je dat hun iets gaan doen... bij Ronaldo hoop ik dat, maar dan speelt ie helaas terug

soort van Afellay...

ik zal eerlijk zijn, Ronaldo mocht ik lange tijd niet gewoon... omdat hij erg arrogant was en dácht dat hij de beste is
maar hij speelt nu echt met het team, en hij is denk ik volwassener geworden...

dus nu nog zijn lef van United terug, moet het helemaal goedkomen

19-01-2012, 16:37

Citaat door 2Pac:
ja maar hij kán het...

hij kán een schaar maken en op snelheid iemand voorbij rennen, tis kwestie van waar hij het doet en hoe... ik vind het jammer voor het voetbal

hij is fysiek misschien een topper, maar creatief wallou? bij Messi of Iniesta, iedere x weet je dat hun iets gaan doen... bij Ronaldo hoop ik dat, maar dan speelt ie helaas terug

soort van Afellay...

ik zal eerlijk zijn, Ronaldo mocht ik lange tijd niet gewoon... omdat hij erg arrogant was en dácht dat hij de beste is
maar hij speelt nu echt met het team, en hij is denk ik volwassener geworden...

dus nu nog zijn lef van United terug, moet het helemaal goedkomen
Ronaldo moet terug naar de Engelse competitie als hij nog plezier wel beleven in zijn voetbal..
in Spanje worden de grote spelers afgemaakt..

cassano, owen, robinho,baptista, Kaka, snijder, Van der vaart, Saviola, Ibrahimovic, Henry, Anelka, cannavaro, Robben, huntelaar, Drenthe, Quaresma, Gudjhonseon... etc etc... allemaal mislukt..

19-01-2012, 16:39
hey 2pac, ben je nog steeds van mening dat barca altijd met 3 verdedigers speelt?

19-01-2012, 16:40

Citaat door king_kong:
Ronaldo moet terug naar de Engelse competitie als hij nog plezier wel beleven in zijn voetbal..
in Spanje worden de grote spelers afgemaakt..

cassano, owen, robinho,baptista, Kaka, snijder, Van der vaart, Saviola, Ibrahimovic, Henry, Anelka, cannavaro, Robben, huntelaar, Drenthe, Quaresma, Gudjhonseon... etc etc... allemaal mislukt..
mediaoorlog he ... maar de allerbeste ter wereld hebben toch wel in Spanje gepresteerd he ...

moeten de spelers die in Spanje het dan toch nog afleggen?
Ronaldo, Figo, Ronaldinho, Rivaldo, Raul, Zidane, Messi, Eto'o, Deco...

zijn zij dan ietsjes beter dan de rest?

19-01-2012, 16:40

Citaat door UrSuperior:
hey 2pac, ben je nog steeds van mening dat barca altijd met 3 verdedigers speelt?
barca speelt áltijd 3-4-3

19-01-2012, 16:42

Citaat door 2Pac:
barca speelt áltijd 3-4-3
wie zijn de achterste 3 volgens jou?

19-01-2012, 16:44

Citaat door UrSuperior:
wie zijn de achterste 3 volgens jou?
meen je deze nou jonge?

Puyol, Pique, Abidal

Alves, Busquets / Xavi, Fabregas

Sanchez, Messi, Iniesta

jij snapt positievoetbal niet...

3-4-3 is meest perfecte opstelling, MITS je die goed uitvoert... in het begin had Barca daar nog wat moeilijkheden mee, maar nu is dat prima

19-01-2012, 16:46



Citaat door 2Pac:
meen je deze nou jonge?

Puyol, Pique, Abidal

Alves, Busquets / Xavi, Fabregas

Sanchez, Messi, Iniesta

jij snapt positievoetbal niet...

3-4-3 is meest perfecte opstelling, MITS je die goed uitvoert... in het begin had Barca daar nog wat moeilijkheden mee, maar nu is dat prima
haha. wie was c. ronaldo zn directe tegenstander gisteren?

19-01-2012, 16:49

Citaat door UrSuperior:
haha. wie was c. ronaldo zn directe tegenstander gisteren?
in het begin geen ... Ronaldo speelde tussen Alves en Puyol...
je zag op een gegeven moment dat Ronaldo te vaak de bal kreeg daar en gevaarlijk werd, zo ook bij zijn eerste goal...

daarna zakte Alves meer in, en kneep Puyol het gat dicht...

positievoetbal kerel

19-01-2012, 17:16
Dat Ronaldo de bal vaak terugspeelde ligt denk ik meer aan Mourinho's tactiek dan aan Ronaldo zelf. Met die taktiek verneukt hij Ronaldo helemaal. Maar ja,hij liet niet heel veel zien,paar counterkansen niet goed uitgespeeld,niet echt overdreven veel balverlies.

Pagina's : [1] 2