Bekijk volle/desktop versie : Studie Veranderen van studierichting



18-01-2012, 10:03
Wie nog??
Pff ik zit echt in de knoop met mezelf . Ik vind de opleiding die ik nu doe, niet echt zo spectaculair.. Ik word snel alles zat.En daarbij ben nu 20 jaar en 2 maandjes. ik vind mezelf te oud om nog volgend jaar een andere studierichting te doen, dan ben ik 21.

Tot slot weet ik echt niet wat ik moet doen, met m'n studies.. Ben ten einde raad! Een stemmetje in mij zegt dat ik niets zal bereiken, etc..
Ik ben hierdoor in een depressie gevallen. Echt niet leuk .

18-01-2012, 13:10


wat voor richting lijkt je leuk?

18-01-2012, 21:54
uuuuhm rechten en zo oud ben je nu ook weer niet ben ouder dan jij bent en negeer dat stemmetje!

19-01-2012, 12:26
Ik vind zowat alles wel leuk om te doen.. Heb gewoon faalangst.

19-01-2012, 12:26



Citaat door gesneties:
kom de beveiliging doen is heel leuk beroep en niet geloven wat andere zeggen dat je niks mee verdient je kan elke richting op met
beveiliging
Gekk

19-01-2012, 12:27

Citaat door Nawal1991:
uuuuhm rechten en zo oud ben je nu ook weer niet ben ouder dan jij bent en negeer dat stemmetje!
Hoe oud ben je dan en in welke jaar zit je, als ik vragen mag? En wat bedoel je met rechten?

19-01-2012, 16:10
Ik zit in 't zelfde schuitje.

Ik heb me diploma behaald als verpleegkundige maar echt sinds ik dat werk doe heb ik geen leven meer -moe-.

Ben nu opzoek naar een geschikte opleiding om weer te beginnen in september insha'Allaah.

19-01-2012, 16:28
Ik ken het! Ik heb precies hetzelfde gehad..ik geef je 1 ding mee STOP als je het niet leuk vind. Als je in je 2e jaar zit dan word het allemaal een stuk moeilijker voor jezelf. Heb je daarnaast al een keer met iemand gepraat!? Op school hebben ze meestal een vertrouwenspersoon die precies weet of het aan je faalangst ligt of dat je de opleiding ook echt niet interessant vind.

Allah y3awnek!

19-01-2012, 20:58
Slm meid, ik heb hetzelfde probleem als jij, ik word er echt depri van..

19-01-2012, 21:23
Ik dacht dat ik de enige was die dat probleem had! ik heb me mbo 4 af. ik wil aan de ene kant graag verder maar aan de andere ben ik niet gemotiveed om 4 jaar aan een opleiding vast te zitten. en het werk wat ik nu doe vind ik ook niks( buitenschoolseopvang).dus ook best depri :s

19-01-2012, 22:02
Dat heb ik ook gehad, ik deed eerst Journalistiek en Media.. had al grote plannen voor de toekomst en alles.. vond het té gek.
Maar toen ik daarmee bezig was en echt erover ging nadenken, bedacht ik me dat wat ik wou niet zou kunnen combineren met later. Daarna ben ik gestopt en heb 8 maanden zonder school gezeten, ik zat ook echt in een dipje en wist niet meer wat ik moest doen. Soms zag ik het gewoon niet meer zitten en wilde helemaal stoppen.
En nu volg ik de opleiding Doktersassistente, wat ik later prima zou kunnen combineren met inshaAllah mijn gezin.
Ik vind het ook hartstikke leuk, het is erg interessant en ik leer elke dag wel wat nieuws.

Ik zou het dus niet opgeven meid, gewoon goed goed nadenken over wat je nou écht wilt.
En dan moet je ervoor gaan! InshaAllah kom je er dan wel!!