Bekijk volle/desktop versie : Onze broeders worden zwaar gemarteld in Marokko (sale )



17-01-2012, 22:31
Marokkaanse salafisten demonstreren steeds vaker tegen onderdrukking en martelingen die de groep meemaakt.

Vooral in gevangenissen lopen de martelingen uit de hand. Mannen met baarden worden zomaar aangehouden en moeten vervolgens vaak martelingen ondergaan. In een uitgelekte brief deed een gedetineerde zijn verhaal, zo meldt Hespress. Hieronder leest u de vertaalde versie van de brief.

'Deze brief schrijf ik vanuit de gevangenis in Sale. Ik wil klagen over de onderdrukking en onrecht die mij is aangedaan. Op 16 mei 2001 werd ik opgeroepen door de gevangenis in Sale, zij vertelden mij dat ik me bij het politiebureau moest melden. Vrijwel meteen werd ik in een politieauto gegooid, het leek wel een ontvoering. Veel van de zogenaamde 'Salafistische jihadisten' werden op deze manier aangehouden.

Vol verbazing werd ik naar een gevangenis in Temara gebracht waar een ondervrager in alle boosheid en woede mij vragen stelde. Hij zwoer vervolgens dat hij mij 'zou opvoeden'. Ik werd net voor zonsondergang naar een arts gebracht omdat ik pijn had door de martelingen van die dag. Een arts stelde de diagnose dat de lichamelijke problemen inderdaad door martelingen komen. Hij stelde ook vast dat ik arbeidsongeschikt ben door organische ziekte waar ik al een tijd mee kamp. Een tweede arts was meer beul dan dokter. Hij knoeide bewust met de diagnose en ik werd door mensen om me heen uitgelachen.

Aan het eind van de dag werd ik teruggebracht naar de gevangenis van Sale. Ik hoorde geluiden van rubberen kogels en traangas. Broeders schreeuwen het uit terwijl ik de stemmen van de beulen hoor die gevangenen met knuppels en stokken sloegen. Dit ging meer dan twee maanden door. Net wanneer ik dacht dat het verrast was hoorde ik een kreun omdat er weer iemand geslagen werd. Na maanden werd ik nog niet veroordeeld. Ik kreeg enkel te horen dat ik een misdaad zou hebben gepleegd. Inmiddels zijn er zeven maanden verstreken en daarin hebben vier broeders die alle onrecht niet meer aan konden zelfmoordpogingen gedaan.

Dit is mijn boodschap uit het hart van de gevangenis. 7asbouna-Allah wa ni3ma'l-Wakeel.'
Citaat:

17-01-2012, 22:32


[video=youtube;DFeELC8S398]http://www.youtube.com/watch?v=DFeELC8S398&list=PLEC196C1DC244BCE0&index= 13&feature=plpp_video[/video]

17-01-2012, 22:33
[video=youtube;TNNlQkLnX9Q]http://www.youtube.com/watch?v=TNNlQkLnX9Q&feature=autoplay&list=PLEC196C 1DC244BCE0&lf=plpp_vi[/video][/QUOTE]

17-01-2012, 22:34
[video=youtube;8nvrFpBKcDg]http://www.youtube.com/watch?v=8nvrFpBKcDg&list=PLEC196C1DC244BCE0&index= 15&feature=plpp_video[/video]

17-01-2012, 22:38


Tot de dag van vandaag is de Marokkaanse overheid bezig met het oppaken en martelen van broeders. Waarom? Omdat ze enkel 'la illaha illa Allaah' naar de mensen brengen.

Mijn man kent daar een jonge broeder uit Nederland, die daar tot de dag van vandaag onschuldig vastzit. Hij wordt daar zwaar gemarteld. En diegene die hen martelen moeten moslims voorstellen? We hebben geen idee wat voor gruwelijke martelingen daar plaatsvinden, maar er zijn zelfs broeders die zelfmoordpogingen gedaan hebben.

Doe aub doe3a voor hen en alle moslims die met onrecht te maken hebben. Vergeet hen niet in jullie gebed.

17-01-2012, 22:39
La 7awla wa la quwetta ila billah.. Geen woorden voor..