Bekijk volle/desktop versie : recept visharira gezocht !!!



17-01-2012, 21:12
Salaam dames,

ik ben op zoek naar het recept van visharira.

Ik heb eens in brussel heerlijke visharira gegeten.

sommige mensen maken visharira met tomatensoep of tomatenpuré.

ik zoek het recept van de versie zonder,

het is een wit-kleurige soep.

wie kan me aan het recept helpen?

alvast bedankt!


17-01-2012, 21:37


wilik ook weten

19-01-2012, 01:38
Heb dit gevonden

SOEP 1

groente:
ui, prei, tomaten, paprika, wortel goed laten koken in water( ik gebruik snelkookpan)

ondertussen die vis (zalm, witte vis) aanbraden in olijfolie. vis kan hoef je niet te snijden die kookt los. daarna een beetje linzen en evt. kikkererwten toevoegen. op smaak brengen met Marokkaanse kruiden, ras elhoud en zout en visbouillonblokje.

als de groente klaar zijn, met staafmixer of in de blender pureren. dan voeg je dit bij de vis. dit een beetje laten koken, als het te dik is water toevoegen.

ondertussen meel en zakje groentesoep in kook water blenderen of met staafmixer tot een geheel mixen. dit ook toevoegen in de pan

als de pan nog niet vol is water toevoegen en dit geheel goed laten koken. evt iwzan, vermicelli toevoegen.



__________________________________________________ ___________

SOEP 2



Ingrediènten:

1 Pangafilet
5 Gamba´s (hoeft niet)
1 Ui
1 Paprika
1 Wortel
2 Tomaten
paar takjes Peterselie
1 Visbouillonblokje
1/2 th viskruiden
1/2 th marokaanse kruiden
1 el Meel
2 el Tomatensoeppoeder
2 handjes Vermicelli

Bereiding:

Snij de panga in blokjes, haal bij de gamba´s de schil en darmkanaal eruit.
en snij ze dan in kleine blokjes.
Wortel grof raspen, de ui, paprika, tomaten, peterselie fijn malen.
Bak de vis in een paar minuten in olijf-zonnebloemolie, haal de vis er dan uit en bak dan de groente erin. Breng het dan op smaak met de kruiden, roer alles een minuutje doe er dan heet water in.
Als de water kookt dan doe je een papje gemaakt van meel en water bij.
Laat dit 3 kwartier koken, dan doe je de tomatensoeppoeder gemengt met een beetje water erbij dan de gebakken visstukjes. Na 10 minuten doe je de vermicelli bij dit laat je dan een paar minuutjes mee koken.

__________________________________________________ __________

19-01-2012, 10:34
Dankjewel meid! groen puntje voor jou

ik bedoel dus niet de tomatenversie.

Er is een andere versie, die is wit van kleur (weet niet of ze room of creme fraiche toevoegen?) en die smaakt heerlijk. In Brussel heb ik die gegeten, in marokko verkopen ze deze soep ook in restaurants.

21-01-2012, 11:32


door creme fraiche toe te voegen wordt ie wit en krijgt idd ook een lekker smaakje, graag gedaan iedergeval
je hebt een idee ong hoe je het zou kunnen maken.
Puntje terug

21-01-2012, 20:53

Citaat door Madam_LT:
door creme fraiche toe te voegen wordt ie wit en krijgt idd ook een lekker smaakje, graag gedaan iedergeval
je hebt een idee ong hoe je het zou kunnen maken.
Puntje terug
dank je meid,

nog een vraag, voeg ik de creme fraiche toe in plaats van de tomaten en tomatensoeppoeder?

04-02-2012, 00:20

Citaat door nour86:
dank je meid,

nog een vraag, voeg ik de creme fraiche toe in plaats van de tomaten en tomatensoeppoeder?

neee denk het niet anders heeft t geen smaak met tomaten is juist lekker sorry voor mijn late reactie