Bekijk volle/desktop versie : ik weet mij geen raad meer , hulp aub en raad !



15-01-2012, 19:51
salaam alaykoum zusters

ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat doen !
het is een heeel lang verhaal , maar ik zal proberen het kort samen te vatten incha allah .
ik ben 23 jaar en ben al 6 jaar ongelukkig getrouwd , ik ben namelijk getrouwd met iemand zonder liefde , andere woorden een gedwongen huwelijk.
ik ben met iemand getrouwd uit marokko en heb voor hem papiren gedaan .
ik heb verschillende keren geprobeerd om van hem weg te gaan , maar tevergeefs hebben ze mij altijd terug gepusht om bij hem terug te gaan .
ik voel mij al 6 jaar verschrikkelijk ongelukkig , ik moet voor alles zorgen , werken , kosten gwn alles en plus krijg ik soms een goede pak slaag als ik hem tegenspreek .
mijn ouders steunen mij niet als ik de keuze neem om te scheiden , zij gebruiken als excuus omdat ik 2 kinderen heb met hem, en ze vinden dat een schande als ik bij hem weg ga .
hij is er nooit voor zijn gezin , want hij is meer in marokko dan hier ! ik begrijp niet waarom mijn ouders dat allemaal niet inzien , of willen ze gewoon niet dat ik achter blijf met 2 kids ?
nu in de oge van mijn vader is er niks mis met mijn man en dat maakt mij zo ziek , want hij liegt tegen mijn ouders en dat hij mij niks verkeerd doet .
nu zijn mijn schoonfamilie ook vuur aan het opsteken , en het word van kwaad naar erger , want er is al een ilegaalse schoonzus aangekomen , en de moeder die volgt nog .
ik ben 23 jaar maar ik zie eruit als iemand van 40.
ik heb gwn geen zin meer in leven , maar een zin maakt mij soms sterk en dat is : ALLAH SWT IS MET DE GEDULDIGE ! maar toch is mijn hart heel zwak en gebroken in duizend stukken .
ik kijk naar mijn leeftijdsgenote die nog aan het studeren zijn oftewel getrouwd zijn met hun geliefde .
en dat doet mij zooo zeer , en ik verwijt mijn eigen dat ik het zo ver heb laten komen .
nu ik wil echt van hem weg , maar durf die stap niet nemen , hij wilt het huis niet uit ,en ik wil niet op straat belanden met mijn kinderen .
ik wil doorbijten ookal zullen mijn ouders heel kwaad worden , maar toch ik durf niet .
mijn dokter zegt al jaren dat ik weg moet van hem en dat hij nooit zal veranderen , maar ik durf niet !!!
telkens als ik weg ga van hem , komt hij slijmend terug naar mijn ouders en beloofd hij dat er verandering zal komen .
maar hij is gewoon geen vader en geen echtgenoot .
ik ben percies al een gescheiden vrouw maar ze beseffen het niet , ik moet gwn bij hem blijven zodat mensen niet zullen roddelen !???
ik heb schrik dat mijn stoppen zullen doorslaan en dat er iets erg zal gebeuren , want mijn man kan zich ook niet beheersen e, heeft heel losse handjes , ik heb wel altijd klacht ingediend bij de politie en heb veel bewijs van slagen en verwondingen , ik wil niet dat mijn kinderen zo zullen opgroeien .
er is gewoon niets goeds in mijn huwelijk niiiets !
heb al 6 jaren van mijn leven verspild en ik heb schrik dat ik nog jaren zo zal verder gaan .
maar waar ik nog meer schrik van heb , is dat ik niet meer bij mijn vader binnen mag als ik zou scheiden , hij zou mij niet meer accepteren , mijn moeder wel maar mijn vader niet .
mijn moeder zal mij heel veel preken geven en daar kan ik ook niet tegen
moehiem weet gwn niet wat ik moet volgen ,mijn ouders? mijn kinderen ? mijn toekomst mijn leven ?

15-01-2012, 20:31


Plaats je verhaal bij het rubriek de wereld van de Marokkaanse vrouw. Het zal je meerdere reacties opleveren.
Ghair Inscha'Allah.

03-02-2012, 11:07
lieve zuster jou verhaal raakt mij heel erg dit is een heel oud verhaal maar ik wil graag weten hoe het nu met jou gaat

03-02-2012, 11:23

Citaat door lella_1992:
lieve zuster jou verhaal raakt mij heel erg dit is een heel oud verhaal maar ik wil graag weten hoe het nu met jou gaat
verhaal is 2 weken oud is nog recent dus

03-02-2012, 11:25



Citaat door HOORALAIN:
salaam alaykoum zusters

ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat doen !
het is een heeel lang verhaal , maar ik zal proberen het kort samen te vatten incha allah .
ik ben 23 jaar en ben al 6 jaar ongelukkig getrouwd , ik ben namelijk getrouwd met iemand zonder liefde , andere woorden een gedwongen huwelijk.
ik ben met iemand getrouwd uit marokko en heb voor hem papiren gedaan .
ik heb verschillende keren geprobeerd om van hem weg te gaan , maar tevergeefs hebben ze mij altijd terug gepusht om bij hem terug te gaan .
ik voel mij al 6 jaar verschrikkelijk ongelukkig , ik moet voor alles zorgen , werken , kosten gwn alles en plus krijg ik soms een goede pak slaag als ik hem tegenspreek .
mijn ouders steunen mij niet als ik de keuze neem om te scheiden , zij gebruiken als excuus omdat ik 2 kinderen heb met hem, en ze vinden dat een schande als ik bij hem weg ga .
hij is er nooit voor zijn gezin , want hij is meer in marokko dan hier ! ik begrijp niet waarom mijn ouders dat allemaal niet inzien , of willen ze gewoon niet dat ik achter blijf met 2 kids ?
nu in de oge van mijn vader is er niks mis met mijn man en dat maakt mij zo ziek , want hij liegt tegen mijn ouders en dat hij mij niks verkeerd doet .
nu zijn mijn schoonfamilie ook vuur aan het opsteken , en het word van kwaad naar erger , want er is al een ilegaalse schoonzus aangekomen , en de moeder die volgt nog .
ik ben 23 jaar maar ik zie eruit als iemand van 40.
ik heb gwn geen zin meer in leven , maar een zin maakt mij soms sterk en dat is : ALLAH SWT IS MET DE GEDULDIGE ! maar toch is mijn hart heel zwak en gebroken in duizend stukken .
ik kijk naar mijn leeftijdsgenote die nog aan het studeren zijn oftewel getrouwd zijn met hun geliefde .
en dat doet mij zooo zeer , en ik verwijt mijn eigen dat ik het zo ver heb laten komen .
nu ik wil echt van hem weg , maar durf die stap niet nemen , hij wilt het huis niet uit ,en ik wil niet op straat belanden met mijn kinderen .
ik wil doorbijten ookal zullen mijn ouders heel kwaad worden , maar toch ik durf niet .
mijn dokter zegt al jaren dat ik weg moet van hem en dat hij nooit zal veranderen , maar ik durf niet !!!
telkens als ik weg ga van hem , komt hij slijmend terug naar mijn ouders en beloofd hij dat er verandering zal komen .
maar hij is gewoon geen vader en geen echtgenoot .
ik ben percies al een gescheiden vrouw maar ze beseffen het niet , ik moet gwn bij hem blijven zodat mensen niet zullen roddelen !???
ik heb schrik dat mijn stoppen zullen doorslaan en dat er iets erg zal gebeuren , want mijn man kan zich ook niet beheersen e, heeft heel losse handjes , ik heb wel altijd klacht ingediend bij de politie en heb veel bewijs van slagen en verwondingen , ik wil niet dat mijn kinderen zo zullen opgroeien .
er is gewoon niets goeds in mijn huwelijk niiiets !
heb al 6 jaren van mijn leven verspild en ik heb schrik dat ik nog jaren zo zal verder gaan .
maar waar ik nog meer schrik van heb , is dat ik niet meer bij mijn vader binnen mag als ik zou scheiden , hij zou mij niet meer accepteren , mijn moeder wel maar mijn vader niet .
mijn moeder zal mij heel veel preken geven en daar kan ik ook niet tegen
moehiem weet gwn niet wat ik moet volgen ,mijn ouders? mijn kinderen ? mijn toekomst mijn leven ?



waarom bang zijn voor geroddel ? de mensen zullen 2 weken over je roddelen en daarna zijn ze je verhaal vergeten wat is 2 weken vergeleken bij al die pijn die je hebt . en zo te horen heb je alle reden om weg te gaan bij die hufter ! het zal ook je kids goed doen . en vader draait wel bij !

03-02-2012, 11:30
ik vind het heel erg voor jou ooh sorry niet goed gelezen dan maar hoe gaat het nu met jou zuster

03-02-2012, 16:41
Gair Insha'Allah. Moge Allah je belonen voor jouiw geduld.

Het beste lijkt me inderdaad gewoon weg te gaan van deze man. Het zal in het begin niet gemakkelijk zijn, maar aan alles komt een einde. Wees sterk voor je kinderen en leef een ander leven zonder de man die je al jaren pijn doet.

Insha'Allah komt het goed. Je moet hoe dan ook tonen dat je sbar hebt en Allah Subhana Wata3ala zal je belonen voor het geduld dat je hebt gehad, insha'Allah!!
Allah Subhana Wata3ala geeft je niets wat je niet aankan.

Ibn al Qayyim zei:

"Pijnen, ziekten en moeilijkheden behoren tot de grootste gunsten, want zij behoren tot de wegen die leiden tot de gunsten. Het grootste genot is het genot dat komt na pijnen."

03-02-2012, 19:07

Citaat door HOORALAIN:
salaam alaykoum zusters

ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat doen !
het is een heeel lang verhaal , maar ik zal proberen het kort samen te vatten incha allah .
ik ben 23 jaar en ben al 6 jaar ongelukkig getrouwd , ik ben namelijk getrouwd met iemand zonder liefde , andere woorden een gedwongen huwelijk.
ik ben met iemand getrouwd uit marokko en heb voor hem papiren gedaan .
ik heb verschillende keren geprobeerd om van hem weg te gaan , maar tevergeefs hebben ze mij altijd terug gepusht om bij hem terug te gaan .
ik voel mij al 6 jaar verschrikkelijk ongelukkig , ik moet voor alles zorgen , werken , kosten gwn alles en plus krijg ik soms een goede pak slaag als ik hem tegenspreek .
mijn ouders steunen mij niet als ik de keuze neem om te scheiden , zij gebruiken als excuus omdat ik 2 kinderen heb met hem, en ze vinden dat een schande als ik bij hem weg ga .
hij is er nooit voor zijn gezin , want hij is meer in marokko dan hier ! ik begrijp niet waarom mijn ouders dat allemaal niet inzien , of willen ze gewoon niet dat ik achter blijf met 2 kids ?
nu in de oge van mijn vader is er niks mis met mijn man en dat maakt mij zo ziek , want hij liegt tegen mijn ouders en dat hij mij niks verkeerd doet .
nu zijn mijn schoonfamilie ook vuur aan het opsteken , en het word van kwaad naar erger , want er is al een ilegaalse schoonzus aangekomen , en de moeder die volgt nog .
ik ben 23 jaar maar ik zie eruit als iemand van 40.
ik heb gwn geen zin meer in leven , maar een zin maakt mij soms sterk en dat is : ALLAH SWT IS MET DE GEDULDIGE ! maar toch is mijn hart heel zwak en gebroken in duizend stukken .
ik kijk naar mijn leeftijdsgenote die nog aan het studeren zijn oftewel getrouwd zijn met hun geliefde .
en dat doet mij zooo zeer , en ik verwijt mijn eigen dat ik het zo ver heb laten komen .
nu ik wil echt van hem weg , maar durf die stap niet nemen , hij wilt het huis niet uit ,en ik wil niet op straat belanden met mijn kinderen .
ik wil doorbijten ookal zullen mijn ouders heel kwaad worden , maar toch ik durf niet .
mijn dokter zegt al jaren dat ik weg moet van hem en dat hij nooit zal veranderen , maar ik durf niet !!!
telkens als ik weg ga van hem , komt hij slijmend terug naar mijn ouders en beloofd hij dat er verandering zal komen .
maar hij is gewoon geen vader en geen echtgenoot .
ik ben percies al een gescheiden vrouw maar ze beseffen het niet , ik moet gwn bij hem blijven zodat mensen niet zullen roddelen !???
ik heb schrik dat mijn stoppen zullen doorslaan en dat er iets erg zal gebeuren , want mijn man kan zich ook niet beheersen e, heeft heel losse handjes , ik heb wel altijd klacht ingediend bij de politie en heb veel bewijs van slagen en verwondingen , ik wil niet dat mijn kinderen zo zullen opgroeien .
er is gewoon niets goeds in mijn huwelijk niiiets !
heb al 6 jaren van mijn leven verspild en ik heb schrik dat ik nog jaren zo zal verder gaan .
maar waar ik nog meer schrik van heb , is dat ik niet meer bij mijn vader binnen mag als ik zou scheiden , hij zou mij niet meer accepteren , mijn moeder wel maar mijn vader niet .
mijn moeder zal mij heel veel preken geven en daar kan ik ook niet tegen
moehiem weet gwn niet wat ik moet volgen ,mijn ouders? mijn kinderen ? mijn toekomst mijn leven ?
meid, je maakt jezelf alleen maar kapot zo.. jou vader heeft echt een pak slaag nodig, hoezo mag jij het huis van je ouders niet meer binnenstappen indien jij wil scheiden? subhan'Allaah, je vader laat je eerder in de steek dan dat hij jou zal helpen het beste nu is een diepgaand gesprek met je moeder aangaan, en haar toch duidelijk het een en ander duidelijk moeten maken dat je zo niet verder kunt en wil leven.. ghayr inshaa'Allaah.

03-02-2012, 21:33
Lastig dat sommige ouders niet zien dat hun eigen dochter doodongelukkig is. Alleen in deze situatie kan je moeder je helpen, om je vader op een andere gedachten te brengen. Jij moet alles doen voor hem!! voor hem zorgen, werken en alle financiële kosten die zich meebrengen, vaste lasten en je vangt nog klappen. Moge Allah je helpen, beschermen en je verlossen van al de pijn. Moge Allah je geliefd maken bij de mensen en vooral bij je vader. Je moeder moet ingrijpen!!!!

03-02-2012, 22:30
MOB let me hear you say

04-02-2012, 22:54
denk aan jou zelf meid. soms kunnen ouders het ook verkeerd hebben dit is toch ook geen leven elke dag ongelukkig opstaan. Straks draai je nog door. Denk aan jou zelf meid!!

05-02-2012, 02:49
Kies voorjezelf, neem je kinderen mee en ga bij hem weg!
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer sterk te zijn en die stap te nemen achteraf ga je denken ben blij dat ik het gedaan heb! tenzij je nog meer jaren wilt weggooien en ongelukkig wilt leven..

Vertrouw op Allah, Ik wens je veel sterkte toe.

05-02-2012, 17:55


Lieve zuster,

Het doet me pijn om te lezen dat het niet goed gaat in jouw huwelijk. Ik zie velen jou adviseren om je spullen te pakken en weg te gaan. Dat zal ik jou niet aanraden. Zelfs geleerden die een vraag krijgen over het huwelijk over hoe ze moeten handelen, geven geen antwoord maar adviseren om naar een imam te gaan en het op te lossen. Alhamdolilaah zie ik dat je aan Allah denkt en hij is inderdaad met de geduldigen, denk maar niet dat je de beloning hiervoor niet krijgt want die zul je krijgen bi idnielaah.

Het huwelijk is niet makkelijk en al helemaal niet als je nog zo jong bent . De basis is de islaam. Alles wat je doet, moet gebaseerd zijn op de islaam. De vrouw heeft rechten en plichten evenals de man.Dat je bent gedwongen om deze man te huwen was een fout van je ouders, moge allah swt het hen vergeven. Je kunt nu drie dingen doen, 1. je laat alles zoals het nu is en blijft ongelukkig, 2. je zoekt een middenweg en een oplossing. 3. je gaat scheiden van je man en voedt je kinderen verder alleen op,

Het is voor mij heel moeilijk om naar aanleiding van een stuk tekst jou te vertellen wat je moet doen. Maar ik zou je aanraden om op te zoek gaan naar een bemiddelaar bijvoorbeeld een imam van de plaatselijke moskee. Wanneer je je man confronteert met de feiten met behulp van islamitische bewijzen dan hoop ik dat hij ooit tot inkeer komt dat hij fout bezig is. Een imam kan je hierbij helpen. Als wij de islaam echt zouden praktiseren dan zouden er niet zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Je moet de stap zetten, eventueel indirect door iemand anders te vragen om je hierbij te helpen, want gescheiden zijn met 2 kinderen lijkt me ook een moeilijk leven. Dus ik zou zeggen probeer er alles uit te halen en als je merkt dat ook dat niet helpt dan kun je kijken naar optie 3. En ookal liegt hij tegen je ouders, Allah swt is getuige van alles.

De scheiding is namelijk een gehate zaak bij Allah ookal is het toegestaan. En Allah swt heeft de scheiding niet voor niets toegestaan.

Het huwelijk is geven en nemen. Je moet sterk zijn en vechten voor je huwelijk. Heel veel mannen zijn alsnog bijgedraaid. Je zult moeten investeren en proberen om ondanks de moeilijke start er alsnog een geslaagd huwelijk van maken.

Moge Allah swt je helpen en bijstaan!