Bekijk volle/desktop versie : De nieuwe manier van de hoofdoek dragen!!



Pagina's : 1 [2] 3

14-01-2003, 22:37

Citaat:
Origineel gepost door mrs_jamila
i.p.v juist de vrouwen stimuleren en ze op de juiste weg te wijzen, worden de 'onwetenden' of degenen die de stap nog niet durven te nemen om de hijaab juist te dragen, uitgelachen en bespot.

Is dit het goede..?
goed zo!! ik sluit me bij je aan..




oordeel en verooordeel niet!!

14-01-2003, 22:40


laat iedereen in zijn eigen waarde..de enige die zal oordelen is allah

14-01-2003, 22:46
mohiem kort en krachtig.



alsje niet weet hoe je je hoofddoekop moet doen zoek effe in de koran of in de sunna, daar staat het letterlijk op, want de hoofddoek van laatste tijd is een schande voor de dine, en er wordt er mee gespot is geen hoofddoek in allah swts ogen mischien in jou ogen en in onze ogen maar dat telt niet je doet het voor allah swt en niet voor de anderen

15-01-2003, 16:17

Citaat:
Origineel gepost door OemLoqmaan
mohiem kort en krachtig.



[B]t je doet het voor allah swt en niet voor de anderen [/B]
En daarom, Oordeel niet over anderen. Je moet wel je zusters erop wijzen dat een hoofddoek dragen op een andere manier moet dan zij hem dragen. Maar ga niet spotten en het belachelijk maken van je andere zusters die hem nog niet juist dragen. Maar probeer haar juist te stimuleren en door koranrecitaties en of hadiths neer te plaatsten dan zulke reacties geven!!
p.s vat dit niet te persoonlijk op!!

Jamila

15-01-2003, 16:19



Citaat:
Origineel gepost door BerberseDame
draag hem goed of draag hem niet. Geen halve sjaaltjes ofzo waar je nek allemaal van kunt zien en je oorbellen. In de islam hoor je helemaal bedekt te zijn ook je boezem. dus ik zou zeggen voordat je een hoofddoek gaat dragen meiden, lees eerst de koran.

P.s Jamila het is niet oordelen meid, maar harde feit, geen sjaaltjes of halve gewoon hijab punt uit.
Stap voor stap kom je op de juiste pad.

15-01-2003, 16:32
Groot gelijk Jamila ik sluit me helemaal bij je aan meid hahahahhaha. Tot Zondag hé Jamila hahahahah.

15-01-2003, 23:49

Citaat:
Origineel gepost door mrs_jamila
Oordeel niet over een ander, maar alleen over jezelf. Ik begon ook met een halve hoofddoek, en nu draag ik hem elhamdollilah juist. Bij mij is het stap voor stap gegaan, en zo zijn er meerdere meiden die stap voior stap beginnen.

Maar goed, Een hijaab zegt niet alles.

Het gaat om de intentie.

Wa Salaam

Jamila
FOUT/GOED ja dat klopt elhemdoulilah je bent het uiteidelijk helemaal gaan dragen. MAAR: weet jij dat jij in die tussen tijd dat je 'm half heb gedragen zondes hebt gepleegt. niet 1 zonde maar het dubbelen want ten eerste je droeg de hoofdoek half ten tweede je hebt een slechte beeld over een belangerijke onderdeel van de islam verspreid en ten derde misschien heb je andere meisjes op het idee gebracht om de hoofddoek te dragen op jou manier terwijl ze het goed deden. Ik zeg nu niet dat je slecht bezig was maar dat was jou manier om uiteindelijk er voor te kiezen om heel je hoofd te bedekken. Elhemdoulilah MOGE ALLAH JOUW BELONEN EN JE ZONDES VERGEVEN.

16-01-2003, 19:12

Citaat:
Origineel gepost door mrs_jamila
Stap voor stap kom je op de juiste pad.
oki stap voor stap maar nogmaals waar staat in de sunna of koran waar je je hoofdoek half half mag dragen nergens gelezen of gehoord subhanallah je mag stap voor stap maar doe de hijaap dan korrect om aub, want dat halve hoofddoek telt niet als hoofddoek weet je wat je stap voor stap kunt doen is kennis opgaren terwijl j je hoofddoek volgens de sunna en koran op hebt dus the real hijaap en wacht niet te lang met stap voor stap want voor je het weet is er morgen geen stap meer ja een stap naar je graf en terugkeer naar allah swt

17-01-2003, 01:05

Citaat:
Origineel gepost door essia
FOUT/GOED ja dat klopt elhemdoulilah je bent het uiteidelijk helemaal gaan dragen. MAAR: weet jij dat jij in die tussen tijd dat je 'm half heb gedragen zondes hebt gepleegt. niet 1 zonde maar het dubbelen want ten eerste je droeg de hoofdoek half ten tweede je hebt een slechte beeld over een belangerijke onderdeel van de islam verspreid en ten derde misschien heb je andere meisjes op het idee gebracht om de hoofddoek te dragen op jou manier terwijl ze het goed deden. Ik zeg nu niet dat je slecht bezig was maar dat was jou manier om uiteindelijk er voor te kiezen om heel je hoofd te bedekken. Elhemdoulilah MOGE ALLAH JOUW BELONEN EN JE ZONDES VERGEVEN.
Ameen en insha Allah en the same to you!!

Maar goed, je hebt wel gelijk, maar ik vind het niet kunnen om medezusters belachelijk te maken. OOk dat hoort niet in onze gloof thuis. Je kan ze rustig uitleggen dat dat niet de bedoeling is van een hijaab dragen en met hadiths en soerats komen, maar niet hen bespotten.

Zoals ik hier vaak zie.
Zo breng je ze niet op de juiste pad en zo weerspiegel je niet onze geloof op de juiste manier!!!

17-01-2003, 01:09

Citaat:
Origineel gepost door OemLoqmaan
oki stap voor stap maar nogmaals waar staat in de sunna of koran waar je je hoofdoek half half mag dragen nergens gelezen of gehoord subhanallah je mag stap voor stap maar doe de hijaap dan korrect om aub, want dat halve hoofddoek telt niet als hoofddoek weet je wat je stap voor stap kunt doen is kennis opgaren terwijl j je hoofddoek volgens de sunna en koran op hebt dus the real hijaap en wacht niet te lang met stap voor stap want voor je het weet is er morgen geen stap meer ja een stap naar je graf en terugkeer naar allah swt
Dame wees rustig.

Maar goed, ik bespot de hoofddoek niet, het was voor mij een hele stap geweest om er 1 te dragen. ik was 16 jaar toen k de hoofddoek droeg. Ik was er behoorlijk onzeker over, een marokkaanse meisje in een klas vol nederlanders. Maar dat doet er niet toe. El hamdollilah draag ik hem nu juist. maar waar het mij om gaat is dat je je zusters nie belachelijk moet maken, maar juist stimuleren om het juiste te kiezen. Dit heb ik nu in elke reactie van me gezet, maar het schijnt niet echt te dagen bij sommigen.


Wa salaam,

Jamila

17-01-2003, 15:02

Citaat:
Origineel gepost door mrs_jamila
Dame wees rustig.

Maar goed, ik bespot de hoofddoek niet, het was voor mij een hele stap geweest om er 1 te dragen. ik was 16 jaar toen k de hoofddoek droeg. Ik was er behoorlijk onzeker over, een marokkaanse meisje in een klas vol nederlanders. Maar dat doet er niet toe. El hamdollilah draag ik hem nu juist. maar waar het mij om gaat is dat je je zusters nie belachelijk moet maken, maar juist stimuleren om het juiste te kiezen. Dit heb ik nu in elke reactie van me gezet, maar het schijnt niet echt te dagen bij sommigen.


Wa salaam,

Jamila
rustig ben ik ik heb alleen vrees als ik men zo zie dragen en word ik bang , omdat men nie meer zich bezig houd met de serieuze islam zoals heti n de sunna en koran staat

02-02-2003, 18:48

Citaat:
Origineel gepost door essia
FOUT/GOED ja dat klopt elhemdoulilah je bent het uiteidelijk helemaal gaan dragen. MAAR: weet jij dat jij in die tussen tijd dat je 'm half heb gedragen zondes hebt gepleegt. niet 1 zonde maar het dubbelen want ten eerste je droeg de hoofdoek half ten tweede je hebt een slechte beeld over een belangerijke onderdeel van de islam verspreid en ten derde misschien heb je andere meisjes op het idee gebracht om de hoofddoek te dragen op jou manier terwijl ze het goed deden. Ik zeg nu niet dat je slecht bezig was maar dat was jou manier om uiteindelijk er voor te kiezen om heel je hoofd te bedekken. Elhemdoulilah MOGE ALLAH JOUW BELONEN EN JE ZONDES VERGEVEN.
ik vroeg me af of de meisjes die nou de niqaab dragen ook niet werden beinvloed door anderen.
het is geloof ik een mode geworden iedereen draagt hetzelfde. alles zwart van top tot teen.
de meeste meisjes die dan de niqaab dragen, weten niet eens wat de islam zegt over hoofddoek dragen.

11-02-2003, 15:15


oeps k draag hoofddoek met sjaal k wist niet dat dat erg was!!!!

11-02-2003, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door Amira25
Dit vond ik op MUSLIMA.NL, en ik dacht dit moeten jullie even lezen, voor de gene die zich aangesproken voelen, het is niet persoonlijk bedoeld, alleen een beetje humoristich:


Vertaald door Team Moslima uit: The Modern Religion
Moslima.nl © 2003 alle rechten voorbehouden

Het is me persoonlijk opgevallen dat er een aantal moslimmeisjes en vrouwen zijn die zich niet bewust zijn van het belang van de hijab (hoofddoek). Hijab is Arabisch voor bescherming en bedekking. Sommige mensen steken erg veel tijd in hun hijab, ook al dient dit geen enkel religieus doel. Ik heb het hier over de onbruikbare hijab die sommige meisjes dragen.
De eerste onbruikbare hijab waar ik het over heb kan men ook wel de hoofdband-hijab noemen. Hij bestaat uit een band van stof, van ongeveer 10 centimeter breed. Hij bedekt de bovenkant van het hoofd en laat het haar aan alle kanten zichtbaar. Bescheiden is hij niet te noemen, maar wel bruikbaar wanneer men onverwacht wordt uitgenodigd voor het spelen van een partijtje tennis.
De tweede onbruikbare hijab is de dupetta, ook wel bekend als de wikkelhijab. Het bedekt al het haar, maar is helemaal doorzichtig. Bescheiden is hij niet te noemen, maar hij houdt het haar op de juiste plek en beschermt het tegen regen en kou.
Het derde type van hijab is het type dat we de Mickey Mouse-hijab noemen. Dit is wanneer een meisje een zwarte sjaal draagt en het achter langs haar oren omdoet, zodat deze er uitsteken.

Nu gaan we verder met mijn favorieten:
De jojo-hijab’s, waarvan er mij twee bekend zijn. De eerste jojo-hijab, ook wel bekend als de Benazir Bhutto- hijab, is de sjaal die steeds afglijdt en continue terug moet worden getrokken…..omhoog, omlaag, omhoog, net als een jojo.
De tweede jojo-hijab wordt ook wel de wissel- hijab genoemd. Dit soort van hijab wordt sterk vertegenwoordigd bij allerhande sociale gelegenheden, zoals geboortefeesten of bruiloften. Dit verschijnsel treedt op wanneer er een imam of koranreciteur naar de microfoon grijpt en de Koran begint te reciteren. Op dat moment worden de wissel- hijab’s te voorschijn getoverd………totdat de imam zegt: “sadaqa-llahul-adiem” (wordt uitgesproken ter afsluiting van het lezen uit de Koran). Ik weet het niet precies, maar kennelijk vertaald men dat in sommige culturen met: “Okay, zusters, nu mogen jullie je sjaals af doen”.
Ik ben er van overtuigd dat dit vreemd in de oren zal klinken, maar het is ontzettend grappig te zien dat wanneer men er niet op gerekend heeft dat er Koran gelezen wordt op zo’n gelegenheid, men gedwongen is creatief te zijn en accessoires -zoals handtasjes- in de strijd te gooien om het haar mee te bedekken.
Ik stond stomverbaasd een vrouw te zien die een handtasje boven haar hoofd hield, die ter plekke door moest gaan voor hijab. Alsof al die mannen die haar de hele tijd omringden niet voldoende reden waren voor het dragen van de hijab. Maar één kerel die du`a’s (smeekbedes) reciteerde bracht haar ertoe haar tasje boven haar hoofd te houden. En haar vriendinnen waren nog creatiever…..eentje gebruikte een servetje.
Ik moest ook lachen toen ik de gemeenschappelijke hijab zag: twee of drie meisjes die tijdens het reciteren van de Koran hun toevlucht zochten bij een tafellaken. Eén van hun vriendinnen was nog inventiever en gebruikte haar koffieschoteltje om de achterkant van haar hoofd mee te bedekken. Ik weet nog steeds niet of ik dit moet zien als hijab of als keppeltje. Ik kon niet zien of ze moslim was of joods. Ik moest mezelf inhouden om niet op haar af te stappen en “shalom `alaykum, zuster” te zeggen.

Men zou moeten weten dat de hijab niet slechts een bescherming is tegen jongens, maar ook tegen de nafs (ego) van meisjes zelf. Hij zou meisjes ervan moeten weerhouden uren voor de spiegel te staan, bezig met hun haar. Maar jammer genoeg zie je meisjes uren voor de spiegel staan, friemelend aan hun hijab alsof ze bezig zijn met hun kapsel, bezig met allerlei soorten ingewikkeld vlechtwerk en wat nog meer. Ik wilde op een zuster afstappen en vragen: “Krult jouw hijab van nature, of is het permanent?” Ook voelde ik de drang een andere zuster aan te spreken: “ Sorry, maar heeft jouw hijab zijn eigen kleur of heb je hem geverfd?”
Wel, waar het om gaat is dat sommige mensen hun best doen de hijab te dragen, maar dat het weinig zin heeft omdat door de manier van dragen aan het eigenlijke doel van de hijab volledig voorbij wordt gegaan. Je zou het kunnen vergelijken met het gebruiken van een paraplu met gaten erin. De hijab is bedoeld ter bescherming tegen jongens als ook van meisjes tegen zichzelf, en zou niet gebruikt moeten worden als accessoires ter verfraaiing van het uiterlijk.

Zo, dat moest ik even kwijt.

12-02-2003, 16:39
Moet toch iemand lekker zelf weten. en waarom oordelen jullie überhaupt over mensen, dat mag ook niet hoorrrrrrrr!!!!!

Pagina's : 1 [2] 3