Bekijk volle/desktop versie : Selectie huwelijkspartner...



14-01-2012, 20:59

Aslamoe3alaikom allen,

Allereerst hoop ik dat jullie allen in goede gezonde staat verkeren incha Allah.

Recentelijk is er iemand mijn pad op komen bewandelen die geïnteresseerd is in een huwelijk. Hij is voorzien van het benodigde om te trouwen. Goede baan, zacht karakter en praktiserend. (wa allahoea3lem)

Sinds kort ben ik (hamdoelilah) tot het besef gekomen dat het geloof een cruciale rol in mijn selectie speelt. Ik wil namelijk dat mijn partner een bijdrage kan leveren aan mijn imaan en samen streven naar al Jannah. Daarnaast moet hij (de vader van mijn kinderen) in staat zijn, kennis over te dragen aan onze kinderen. Als ik in mijn omgeving kijk, dan zie ik helaas kinderen van de derde generatie opgroeien als westerlingen. Het enige wat ze meekrijgen is de Nederlandse taal..dit wil ik absoluut niet.

De heer in kwestie spreekt geen arabisch noch kan hij arabisch lezen. Dit betekent dat hij ook geen koran kan lezen, enkel in het fonetisch. Hij geeft aan dit wel te doen en binnenkort arabisch te willen leren. Dit betekent ook dat ik mij in een andere stadium dan hij bevind. Kwa kennis vind ik het ook aan de summiere kant. Wat vast staat is dat ik in deze stadium iig geen lering uit hem kan trekken.
Dat terzijde; het is een lieve jongen, met zijn hart op de juiste plek! Kan leuke gesprekken met hem voeren. Maar ik loop tegen het belangrijkste criterium aan; het geloof.
Ik moet nu knopen doorhakken, en het lukt mij maar niet. Salaat al istigara heb ik al gedaan.
Kan iemand mij wijze advies geven?

Salaam,


14-01-2012, 21:03


Anders breng jij hem de kennis over de islam bij als hij daar voor openstaat. Probleem opgelost.

14-01-2012, 21:06
hij is op t moment lerende zeg je wrm zou je m dan geen kans geven als t verder een goede jongen is

ik snap wel dat je zegt dat je een man wilt waar jij van kan leren ipv andersom maar denk niet dat dat een punt is kunnen jullie samen kennis opdoen

ghair inshallah

14-01-2012, 21:09
Als hij ermee bezig is dan vind ik niet dat je hem daarop mag afwijzen.
Dingen die je kan leren daar moet je je geen zorgen om maken, maak je zorgen om de eigenschappen die een persoon bezit en die niet te veranderen zijn.

14-01-2012, 21:10


Gewoon doen!