Bekijk volle/desktop versie : Meisje steekt zich in brand in ziekenhuis



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-01-2012, 17:39

Citaat door Johnny-Suicide:
BRUSSEL - Een 16-jarig meisje heeft zichzelf in brand gestoken in een Belgisch ziekenhuis. Het gaat om een wanhoopsdaad wegens een gedwongen huwelijk, berichtten Belgische media vrijdag.

Het slachtoffer meldde zich donderdagavond bij de spoedopname van het ziekenhuis van La Louvière. Toen artsen niets konden vaststellen, verdween ze. Elders in het gebouw smeerde ze zich in met een desinfecterende gel. Ze stak zichzelf vervolgens met een aansteker in brand.

Het meisje liep zware brandwonden op, maar zou niet meer in levensgevaar verkeren. Sommige personeelsleden verkeerden in shock na de zelfverbranding.


bron:telegraaf.nl
.

13-01-2012, 17:45



Citaat door Johnny-Suicide:
BRUSSEL - Een 16-jarig meisje heeft zichzelf in brand gestoken in een Belgisch ziekenhuis. Het gaat om een wanhoopsdaad wegens een gedwongen huwelijk, berichtten Belgische media vrijdag.

Het slachtoffer meldde zich donderdagavond bij de spoedopname van het ziekenhuis van La Louvière. Toen artsen niets konden vaststellen, verdween ze. Elders in het gebouw smeerde ze zich in met een desinfecterende gel. Ze stak zichzelf vervolgens met een aansteker in brand.

Het meisje liep zware brandwonden op, maar zou niet meer in levensgevaar verkeren. Sommige personeelsleden verkeerden in shock na de zelfverbranding.


bron:telegraaf.nl


Misschien tijd voor een carriereswitch dan..

13-01-2012, 17:50

Citaat door Marieke...:
Misschien tijd voor een carriereswitch dan..
Ja, want zelfverbrandingen zijn alledaagse kost voor ziekenhuispersoneel.

13-01-2012, 17:55

Citaat door Marieke...:
Misschien tijd voor een carriereswitch dan..
Slaat nergens op, alsof die hulpverleners zoiets zouden verwachten tijdens hun dienst, meestal komen dit soort gevallen al verbrand aan, niet als ze nog in vuur en vlam staat...

13-01-2012, 18:23



Citaat door Kendie:
Slaat nergens op, alsof die hulpverleners zoiets zouden verwachten tijdens hun dienst, meestal komen dit soort gevallen al verbrand aan, niet als ze nog in vuur en vlam staat...
Ik zie het verschil niet.. geloof ook niet dat het personeel daadwerkelijk in shock verkeerde, hooguit zullen ze geschrokken zijn. Dat is een groot verschil..
De bedoeling is te impliceren dat ook het personeel de gevolgen ondervond van de uithuwelijking van het meisje, standaardkost..
Mocht het personeel daadwerkelijk in shock verkeren, meerdere personeelsleden zelfs dan is het naar mijn mening inderdaad niet geschikt voor dit werk.

13-01-2012, 18:27
Zo lekker overdreven de Telegraaf. Als mensen in shock zijn, dan doen ze vrij weinig, zelfs als je ziekenhuispersoneel bent.

13-01-2012, 18:28
[QUOTE=Marieke...;103602622]Ik zie het verschil niet.. geloof ook niet dat het personeel daadwerkelijk in shock verkeerde, hooguit zullen ze geschrokken zijn. Dat is een groot verschil..
De bedoeling is te impliceren dat ook het personeel de gevolgen ondervond van de uithuwelijking van het meisje, standaardkost..
Mocht het personeel daadwerkelijk in shock verkeren, meerdere personeelsleden zelfs dan is het naar mijn mening inderdaad niet geschikt voor dit werk.[/QUOTE]

Ik wil jou nog wel eens zien als het voor jouw ogen gebeurd, of ga je daar ook zo leakoniek mee om.

13-01-2012, 18:29

Citaat door Rebel_1963:
Zo lekker overdreven de Telegraaf. Als mensen in shock zijn, dan doen ze vrij weinig, zelfs als je ziekenhuispersoneel bent.
Dat dus.. Altijd handig als er 5 spoedgevallen binnenkomen en het personeel ligt in shock op de eerste hulp...

13-01-2012, 18:32

Citaat door Marieke...:
Dat dus.. Altijd handig als er 5 spoedgevallen binnenkomen en het personeel ligt in shock op de eerste hulp...
Natuurlijk is het schrikken, maar ik neem aan dat je je snel hersteld, je moet immers snel nadenken en handelen. Tijd om in shock te raken heb je niet eens. Of je moet je eerste, echte werkdag hebben. Tja, risico van het vak.

Arm kind, ik hoop dat het goed met haar gaat btw...

13-01-2012, 18:32

Citaat door tamar:
[QUOTE=Marieke...;103602622]Ik zie het verschil niet.. geloof ook niet dat het personeel daadwerkelijk in shock verkeerde, hooguit zullen ze geschrokken zijn. Dat is een groot verschil..
De bedoeling is te impliceren dat ook het personeel de gevolgen ondervond van de uithuwelijking van het meisje, standaardkost..
Mocht het personeel daadwerkelijk in shock verkeren, meerdere personeelsleden zelfs dan is het naar mijn mening inderdaad niet geschikt voor dit werk.[/QUOTE]

Ik wil jou nog wel eens zien als het voor jouw ogen gebeurd, of ga je daar ook zo leakoniek mee om.
Dat ga ik niet nee, ik heb met slachtoffers van kindermisbruik gewerkt en heb vanwege een depressie onstlag genomen omdat ik niet aan kon. Oftewel, ik was niet geschikt voor het werk en hoorde daar niet thuis. Het kan niet zo zijn dat er andere patienten onder de shock moeten lijden. Dessalniettemin geloof ik niet dat ze in shock verkeerden.

13-01-2012, 18:35

Citaat door Rebel_1963:
Natuurlijk is het schrikken, maar ik neem aan dat je je snel hersteld, je moet immers snel nadenken en handelen. Tijd om in shock te raken heb je niet eens. Of je moet je eerste, echte werkdag hebben. Tja, risico van het vak.

Arm kind, ik hoop dat het goed met haar gaat btw...
Natuurlijk is het bullshit dat personeel in shock raakte.

Inderdaad, laten we even stilstaan bij het vreselijke leed van dit meisje en het personeel als slachtoffer voorbij gaan.

13-01-2012, 18:44

Citaat door Meejbel:
Ben je klaar met je semantisch gezever?

Ja?

Mooi.
Semantisch was het m.nl woordje van 2011.. Aardige poging, goed zo aapje..

13-01-2012, 18:44



Citaat door Marieke...:
Misschien tijd voor een carriereswitch dan..
Ja want als administratief medewerker op de afdeling oogheelkunde moet je wel wat gewend zijn..indeed

13-01-2012, 18:50

Citaat door pollewopje:
Ja want als administratief medewerker op de afdeling oogheelkunde moet je wel wat gewend zijn..indeed
Meerdere personeelsleden.. Toevallig was er net geen verplegend personeel in de buurt en zat het vol met schoonmaaksters en administratieve krachten?
Kom nou, je snapt zelf ook best dat het inderdaad een mooi stukje overdrijving is typerend voor de telegraaf..

13-01-2012, 18:52

Citaat door Marieke...:
Ik zie het verschil niet.. geloof ook niet dat het personeel daadwerkelijk in shock verkeerde, hooguit zullen ze geschrokken zijn. Dat is een groot verschil..
De bedoeling is te impliceren dat ook het personeel de gevolgen ondervond van de uithuwelijking van het meisje, standaardkost..
Mocht het personeel daadwerkelijk in shock verkeren, meerdere personeelsleden zelfs dan is het naar mijn mening inderdaad niet geschikt voor dit werk.
Er bestaat niet voor niets een BOT team in ziekenhuizen (bedrijfsopvang team) die staan voor je klaar als een traumatische ervaringen of incididenten hebt meegemaakt. Net zoals als slachtofferhulp voor mensen die op straat iets mee maken. Sommige mensen waren al in shock en kregen ook hulp toen ze op live televisie de aanslag op het koningshuis hadden gezien van die gek in Apeldoorn. Laatstaan als je er zelf bij stond.
Jij moet er niet zomaar vanuit gaan dat als ze er niet tegen kunnen ze niet het werk moeten doen. Er komen altijd onverwachte dingen als je de zorg werkt, maar dit is niet iets wat je standaard meemaakt. Dus niet meteen oordelen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5