Bekijk volle/desktop versie : Meeste Nederlanders achter Beatrix, 79% vindt dat ze goed heeft gehandeld!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

12-01-2012, 19:50
AMSTERDAM - Een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking stoort zich er niet aan dat koningin Beatrix bij haar bezoeken aan moskeeën in Abu Dhabi en Oman het hoofd heeft bedekt.

Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Van de ondervraagden vindt 79 procent dat Beatrix goed heeft gehandeld. Twintig procent vindt dat Beatrix het hoofd niet had moeten bedekken.

Een kleine meerderheid van 53 procent vindt dat Beatrix ook bij een bezoek aan een moskee in Nederland een sluier zou moeten dragen.

PVV-stemmers
Van de PVV-stemmers vindt 53 procent dat Beatrix geen sluier had moeten dragen. Van de CDA-stemmers is 25 procent deze mening toegedaan en van de VVD-stemmers 19 procent. Bij de linkse oppositiepartijen zijn er nauwelijks mensen die problemen hebben met de hoofdtooi van het staatshoofd.

Ruim zeventig procent vindt het goed dat Beatrix zich donderdag heeft uitgesproken tegen de kritiek van de PVV op het feit dat ze een hoofddoek droeg. Een kwart vindt dat de koningin te politieke uitspraken heeft gedaan.

Van de PVV-stemmers vindt 62 procent dat de uitspraken van Beatrix duidelijk tegen de PVV gericht waren. Verder is alleen bij het CDA een meerderheid deze mening toegedaan.

Functie
Nederland is verdeeld over de vraag of het koningschap een puur ceremoniële functie moet worden, blijkt verder uit de peiling. Van alle ondervraagden is 48 procent voor en 49 procent tegen. De meeste voorstanders zitten bij de PVV-stemmers, met 82 procent. Verder is er alleen een meerderheid onder de achterban van GroenLinks (58 procent) en SP (52 procent).

Beatrix was de afgelopen dagen op staatsbezoek in de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Ze bezocht twee moskeeën, en droeg bij deze gelegenheden een sjaal over haar hoed. PVV-leider Geert Wilders noemde dat een 'trieste wanvertoning', omdat Beatrix zo het onderdrukken van vrouwen zou legitimeren.

Beatrix zei donderdag tegen journalisten dat zij de ophef over haar sluier onzin vond. In Oman is de hoofddoek helemaal geen teken van vrouwenonderdrukking, verklaarde Beatrix. Premier Mark Rutte (VVD) liet in antwoord op Kamervragen weten dat de koningin de kledingvoorschriften respecteert als zij een godshuis bezoekt.

http://www.nu.nl/politiek/2713916/meeste-nederlanders-achter-beatrix.html

12-01-2012, 19:57


Phoeeeeeeeeeeeeeeee

Waar dit land allemaal herrie om kan maken. Heuse enquêtes over de vraag of Hare Majesteit een sjaal om mag doen.

12-01-2012, 20:00
idd! Zo zie je maar dat 20% van de NL'ers geen leven heeft en zich hier serieus druk om kan maken.

12-01-2012, 20:14

Citaat door Johnny-Suicide:
Maurice de hond. Die is toch van PdvA? Die trekt natuurlijk alleen maar PvdA'rs onder zijn zogenaamd "objectieve" panel. de meeste mensen die ik spreek vinden het een hele domme actie van Bea.
Mafkees.

12-01-2012, 20:50



Citaat door Johnny-Suicide:
Maurice de hond. Die is toch van PdvA? Die trekt natuurlijk alleen maar PvdA'rs onder zijn zogenaamd "objectieve" panel. de meeste mensen die ik spreek vinden het een hele domme actie van Bea.
jouw bruin café-vriendjes zijn niet representatief voor de hele Nederlandse bevolking.

12-01-2012, 20:53
Het zijn alleen die PVV tokkies die hier een hele ophef over maken.

12-01-2012, 20:55
Ik wil met Bea trouwen.

12-01-2012, 21:39

Citaat door Moonboi:
Ik wil met Bea trouwen.
Ik zou een aanzoek doen als ik jouw was :-). Ze lijkt me een intelligente vrouw gezien haar uitspraken . Ik wil wel een uitnodiging voor de bruiloft .


12-01-2012, 22:31
We beginnen 2012 goed hoor.

12-01-2012, 22:38

Citaat door Johnny-Suicide:
Maurice de hond. Die is toch van PdvA? Die trekt natuurlijk alleen maar PvdA'rs onder zijn zogenaamd "objectieve" panel. de meeste mensen die ik spreek vinden het een hele domme actie van Bea.
Blijf maar janken tokkie

12-01-2012, 22:40
Die herrieschoppers hebben niets beters te doen. Aan de top hun leider Geertje..!!

Grow up a Hollanders

12-01-2012, 22:41
gelukkig is het ollandse knorrie volk op m.nl niet representatief voor nl.

mooi bericht

12-01-2012, 23:04


Zelden bericht de New York Times over Nederland maar nu wel:
http://www.nytimes.com/aponline/2012/01/12/world/europe/AP-EU-Netherlands-Queen.html?_r=1&hp

January 12, 2012

Dutch Queen Dismisses Mosque Visit Criticism

By THE ASSOCIATED PRESS

AMSTERDAM (AP) — Dutch Queen Beatrix took on the fiery leader of her country's anti-Muslim party on Thursday by dismissing as "nonsense" his criticism of her decision to wear a head scarf during a recent visit to a mosque.

The queen made her unusually forthright comment to Dutch reporters covering her state visit this week to the United Arab Emirates and Oman, National broadcaster NOS reported.

Her comments were not recorded, but Beatrix told reporters she wore the head scarf in the UAE on Sunday, and again on a visit to an Oman mosque Thursday, to show religious respect.

The popular monarch was responding to questions from reporters about parliamentary questions filed by anti-Islam lawmaker Geert Wilders, who called the monarch's decision to cover her head on a visit to a mosque in Abu Dhabi on Sunday "a sad exhibition" that "legitimizes the oppression of women."

It is rare for the queen to respond so directly — and dismissively — to criticism from a political party in this nation where the unelected head of state's role is largely ceremonial.

Wilders is a staunch opponent of Islamic head scarves and head-to-toe burqa robes for women. He is not alone in the Netherlands, where the government has announced plans to ban burqas.

Muslims, mostly immigrants from Turkey and Morocco, represent about 1 million of the 16.7 million Dutch population.

Wilders also has begun voicing criticism of Beatrix, who was crowned in 1980. After the queen spoke about the environment and living sustainably in her televised Christmas speech, Wilders tweeted: "Heavens, has her majesty secretly joined (political party) Green Left?"

Prime Minister Mark Rutte on Thursday sprang to the queen's defense.

"When Her Majesty visits a house of worship, the dress requirements are respected," Rutte said in written answers to Wilders' parliamentary questions.

Wilders rose to prominence amid a wave of anti-Islam sentiment that swept over the Netherlands in the aftermath of the Sept. 11, 2001, terror attacks in the United States and the murder by a Muslim radical of Dutch film maker Theo van Gogh in Amsterdam in 2004.

His Freedom Party is now one of the country's largest political groups and he is a vital supporter of Rutte's minority ruling coalition. While Wilders is not a member of the government, his party has agreed to support Rutte's administration on key votes in exchange for pledges on policies such as a crack down on immigration.

12-01-2012, 23:06
heb je ook nog een mening herbes of plaatst je zoals gewoonlijk alleen artikeltjes?

12-01-2012, 23:15

Citaat door Syler:
is ze al bekeert door Alie B ,
uit welk land kom jij allochtoontje?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6