Bekijk volle/desktop versie : Bruidsschat



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

11-01-2012, 23:25
Vraag aan de vrouw:
Hoeveel heb je gekregen ?
of
Hoeveel zou je redelijk vinden om te krijgen (serieus please)?

Vraag aan de manenn:
Hoeveel heb je voor je vrouw over gehad?
of
Hoeveel zou je voor je toekomstige vrouw overhebben?

11-01-2012, 23:31


Als je je ervoor schaamt mag je ook gewoon een range aangeven...
2500-5000 bijvoorbeeld

11-01-2012, 23:33
Geen cent.
Je bent samen een eenheid en deelt dus de lasten en baten naar ieders maat, maar wel met gelijke stem.
Je hoeft geen verzekeringsbedrag te betalen voor het verkrijgen van een seksvergunning, dat is onnodig omdat een beetje vrouw werkt en anders zijn er uitkeringen.
Welkom in de moderne wereld.

11-01-2012, 23:33
Meeste nichten hebben zo'n 3000 gekregen.

Wat betreft bruidsschat, zou ik zelf niet weten hoeveel ik ga krijgen... Vind het wel een rare onderwerp en zou het gewoon aan me vader overlaten. Als het aan mij ligt, gewoon helemaal niet, maar goed, is verplicht..

11-01-2012, 23:35



Citaat door Mme_Bella:
Is Yassir van plan te gaan trouwen?
Haha ja, maar nu nog niet.
Ik zag een filmpje van Salaheddine en dat maakte me nieuwsgierig. Beetje met mijn moeder over gehad en die zei dat het verplicht is van de Islam.. Dus ik ben benieuwd

11-01-2012, 23:36
hoeft niet veel te zijn maar een bedrag tjah weet niet

11-01-2012, 23:39

Citaat door Lilly-:
Meeste nichten hebben zo'n 3000 gekregen.

Wat betreft bruidsschat, zou ik zelf niet weten hoeveel ik ga krijgen... Vind het wel een rare onderwerp en zou het gewoon aan me vader overlaten. Als het aan mij ligt, gewoon helemaal niet, maar goed, is verplicht..
Wat doen de vrouwen doorgaans met het geld?
Gouden sieraden kopen?

11-01-2012, 23:40

Citaat door Yszr:
Haha ja, maar nu nog niet.
Ik zag een filmpje van Salaheddine en dat maakte me nieuwsgierig. Beetje met mijn moeder over gehad en die zei dat het verplicht is van de Islam.. Dus ik ben benieuwd
Het we schuilen achter de gewoonte die ooit uit religie kwam excuus is altijd weer een leuke.
In de tijd dat men een vrouw kocht tegen een verzekeringsbedrag was er geen enkele andere opvang voor die vrouw en dat is in sommige landen nog steeds zo. Waarom een verzekeringsbedrag betalen als de situatie niet bestaat? Klinkt dat zinnig? Aanpassen aan het gebied/situatie is echt niet vreemd hoor.

11-01-2012, 23:40

Citaat door gizoh_1:
hoeft niet veel te zijn maar een bedrag tjah weet niet
Je zou je toch wel beledigd voelen als hij aankomt met 500 euro en genoeg kapitaal heeft?

11-01-2012, 23:41

Citaat door Petrus:
Het we schuilen achter de gewoonte die ooit uit religie kwam excuus is altijd weer een leuke.
In de tijd dat men een vrouw kocht tegen een verzekeringsbedrag was er geen enkele andere opvang voor die vrouw en dat is in sommige landen nog steeds zo. Waarom een verzekeringsbedrag betalen als de situatie niet bestaat? Klinkt dat zinnig? Aanpassen aan het gebied/situatie is echt niet vreemd hoor.
Was me niet bekend dat het een verzekeringsbedrag is.

11-01-2012, 23:46

Citaat door Yszr:
Was me niet bekend dat het een verzekeringsbedrag is.
Ik gebruik er mijn eigen woorden voor, maar daar komt het wel op neer. Het gaat er ook vanuit dat vrouwen geen inkomen hebben en dus afhankelijk zijn van de man. Als die man weggaat van die vrouw zou die vrouw in armoede achterblijven en om dit te voorkomen betaal je een verzekeringsbedrag.
Tevens voorkomt dat ook dat arme mannen meerdere vrouwen hebben, waardoor er voor de rijkere meer overblijft. En dat legt men dan uit als sociaal, immers word er dan voor die vrouwen gezorgd.

11-01-2012, 23:48

Citaat door Petrus:
Ik gebruik er mijn eigen woorden voor, maar daar komt het wel op neer. Het gaat er ook vanuit dat vrouwen geen inkomen hebben en dus afhankelijk zijn van de man. Als die man weggaat van die vrouw zou die vrouw in armoede achterblijven en om dit te voorkomen betaal je een verzekeringsbedrag.
Tevens voorkomt dat ook dat arme mannen meerdere vrouwen hebben, waardoor er voor de rijkere meer overblijft. En dat legt men dan uit als sociaal, immers word er dan voor die vrouwen gezorgd.
Dat tweede argument is me volkomen duidelijk.
Dat eerste argument heb ik mijn twijfels over.. In de Islam worden toch niet bepaald verzekeringen gesloten dat de man niet weggaat bij de vrouw...
Maar goed ik weet er echt niets vanaf dus ik denk dat ik jou maar op je bruine ogen zal geloven

11-01-2012, 23:49



Citaat door Yszr:
Je zou je toch wel beledigd voelen als hij aankomt met 500 euro en genoeg kapitaal heeft?
haha eerlijk gezegd weet ik dat niet zo.
ik bedoel als je trouwt dan doe je dat met de intentensie samen iets moois op te bouwen en dan is zijn hart mij tg echt wel meer waard dan welk geldbedrag ook en met een leuk setje en jurk ben ik ergens ook wel tevreden.

maar t gebruikelijke wat er nu ongeveer wordt gegeven is rond de 3000

11-01-2012, 23:49

Citaat door Mme_Bella:
Haha, inshallah. Zou het grappig vinden jou te zien trouwen, kleine jongetjes worden groot.
Het is inderdaad verplicht, maar ik vind het vreemd als dames hierover mee gaan praten.
Ik zou het aan mijn vader overlaten, zou me er niet in mengen.
Ken je mij persoonlijk?

11-01-2012, 23:51

Citaat door Yszr:
Dat tweede argument is me volkomen duidelijk.
Dat eerste argument heb ik mijn twijfels over.. In de Islam worden toch niet bepaald verzekeringen gesloten dat de man niet weggaat bij de vrouw...
Maar goed ik weet er echt niets vanaf dus ik denk dat ik jou maar op je bruine ogen zal geloven
Niet om te voorkomen dat de man weggaat, maar dat de vrouw geld heeft om van te leven, hetgeen we in Nederland een uitkering voor hebben.

Ik zou zeggen gebruik eens google en zoek naar islam bruidschat.... alleen dan krijg je de ultra positieve islam uitleg die stukken minder kleurrijk is en niet word gezien vanuit een moderne maatschappij, maar uitgaan van de jaren 1400 in SA.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14