Bekijk volle/desktop versie : Eerst relatie of gelijk trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10-01-2012, 19:17
Je hebt mensen die zeggen: ''Ik wil eerst degene leren kennen (zij noemen het geen relatie maar het is gewoon een relatie) voordat ik met degene trouw. Het is haram, maar anders gaat het niet bij mij..''

En je hebt mensen die zeggen: ''Je leert degene pas als je met hem onder 1 dak woont, dus waarom leren kennen? Gewoon hupsaké trouwen en dan zien we het wel. Het is dan wel gezegend.''

Welke van de twee ben jij? Schijnheiligerds zijn niet toegestaan, ik weet welke onzin praten en welke de waarheid spreken.

10-01-2012, 19:18


Oke, de 9 mensen die 't bekeken hebben gaan voor 1 maar durven niet te reageren

10-01-2012, 19:22
Als je het echt serieus met iemand meent zou je moeten trouwen. Meteen. Meer is er niet aan.

10-01-2012, 19:22

Citaat door DuMarokkaanse:
1

Waarom?

Citaat door boyzondernaam:
eerst beter leren kennen je gaat toch niet met iemand trouwen die je niet eens kent? vind je het gek dat veel mensen zooooveel problemen hebben, achteraf komen ze erachter dat hun man ofzo raar is
Nou, de mensen die 2 kiezen vertrouwen op Allaahoe soub7ana wa ta3ala. Simpel zat.

10-01-2012, 19:22


Je kan iemand leren kennen, zonder relatie aan te gaan? Dus gewoon met/via ma7ram.
Ik ga voor die optie incha Allah

10-01-2012, 19:23

Citaat door Understatement_:
Als je het echt serieus met iemand meent zou je moeten trouwen. Meteen. Meer is er niet aan.
Maar waar hebben we het over? Serieus zijn met iemand, dat je elkaar al kent? Of elkaar gezien zonder te spreken en denken: Haar wil ik als mijn vrouw?

10-01-2012, 19:24
2. Ik wil trouwen met iemand die ik niet ken. Ik zie het nut niet van ''Eerst relatie & dan zien we wel''..
& Je leert elkaar pas echt kennen als je effectief samen onder 1 dak woont. Dus 24/7 bij elkaar zijn.

10-01-2012, 19:24

Citaat door Newly:
Je kan iemand leren kennen, zonder relatie aan te gaan? Dus gewoon met/via ma7ram.
Ik ga voor die optie incha Allah
Voor mij ook, idd.

10-01-2012, 19:24

Citaat door Newly:
Je kan iemand leren kennen, zonder relatie aan te gaan? Dus gewoon met/via ma7ram.
Ik ga voor die optie incha Allah

Ja, maar ik neem aan dat je dat voor een paar keer doet, niet voor een paar maanden/half jaar bijv.
InschaAllaah mop. Ik gun 't je van harte.

Citaat door Anoniemonbekend:
eerste
Waarom?

10-01-2012, 19:25
Al is het haram. Ik zou zelf niet gelijk kunnen trouwen dus ik denk wel eerst een relatie.

10-01-2012, 19:25
Ik wil insha'allah twee, maar ik kan het me niet voorstellen om met iemand te trouwen die ik niet ken.
maar ik wil geen relatie, want dan komen d'r toch weer problemen en trouw je niet.
moeilijke keuze.

10-01-2012, 19:25

Citaat door xStrawberry_:
2. Ik wil trouwen met iemand die ik niet ken. Ik zie het nut niet van ''Eerst relatie & dan zien we wel''..
& Je leert elkaar pas echt kennen als je effectief samen onder 1 dak woont. Dus 24/7 bij elkaar zijn.

inschaAllaah. Dus, jij zegt: Ik wacht totdat iemand, die ik niet ken, voor mijn deur komt staan.

Je herhaalt mijn zin.

Citaat door xoxIntisarxox:
Voor mij ook, idd.
InschaAllah.

10-01-2012, 19:26



Citaat door Wonderbaarlijk.:
Al is het haram. Ik zou zelf niet gelijk kunnen trouwen dus ik denk wel eerst een relatie.
Eerlijk beantwoord!

Citaat door boyzondernaam:
duuuh daar gaat het mis, denk je dat Mo gaat zeggen dat hij gok verslaafd is ofzo ga weg met je neppe ma7ram, ik haat dat woordje, die optie is er niet voor jou jij kan nog laaaaang wachten, weet je wanneer jij iemand krijgt? wanneer een jood moslim word, en dat is dus NOOIT XD

Praat eens met respect of ga weg.

Citaat door typfoudt:
Ik wil insha'allah twee, maar ik kan het me niet voorstellen om met iemand te trouwen die ik niet ken.
maar ik wil geen relatie, want dan komen d'r toch weer problemen en trouw je niet.
moeilijke keuze.
InschaAllaah zul je een man voor je deur krijgen waarvan je het gevoel krijgt dat alles goed zit.

10-01-2012, 19:28
ikkgaa tochh maar voor de 1e optiiee:$ x

10-01-2012, 19:29
We gaan eerst samen wonen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10