Bekijk volle/desktop versie : Wat zou je doen als..

Pagina's : 1 [2] 3

25-03-2002, 12:10

Citaat:
Origineel gepost door Abdenour
Dat ligt eraan in de islam staat dat de vrouw nergens natoe moet zonder naar de man te vragen.het gaat goed bij mij ouders mijn vader laat mijn moederi n het algemeen gaan.Maar je moet ook begrijpen dat je niet zomaar naar vriendinnen kan etc etc ,want de huis is jouw verantwoordelijkheid.Als je trouwt is er een nieuwe fase in je leven je blijft bij je man en hij bij jou tot je dood gaat.Dus je hebt een nieuwe levens rytme.Maar als hij zegt je mag niet door studeren of rijlessen dat vind ik overdreven premier kok is hier de staats hoofd niet onze goede vriend sjeik mullah omar.
...ik denk dat wat je nu gezegd hebt .....mij vanzelfsprekend lijkt!

25-03-2002, 12:44

Iemand die zoiets van je vraagt is niet goed bij zijn hoofd en is jou zeker niet waard. Dus hoe hard dit ook klinkt, ik zou hem zeker dumpen, anders wordt je echt hartstikke ongelukkig.

Wat voor leven heb je, als je niet eens jezelf mag zijn. Als er alles voor je wordt beslist en al je rechten worden ontnomen, wat voor persoon ben je dan??

Deze man leeft niet volgens de Islamitische richtlijnen, als hij dat beweert, de Islam heeft de vrouw veel rechten gegeven. Hij moet jou met respect behandelen, raadpleeg de Koran en Islamitische sites/boeken maar voor. Kennis zoals studie enz. wordt in de Koran aangeprezen.

Deze man is achterlijk en dominant en ik snap niet dat iemand met hem samen kan leven. Hij wilt volgens mij een slaafje en geen echtgenote. Wat voor leven zullen je kinderen, met name je dochters, met hem hebben???

Veel succes met je beslissing, jij moet er uiteindelijk meeleven. Denk a.u.b. wel goed na, voordat je iets beslist, maar dit is gewoon simpelweg mijn mening.

Groetjes,
Iman358

25-03-2002, 12:48
Hoe goed ken je hem? En wat wil jij?
Je moet niet alleen naar vandaag of morgen kijken want dit is voor je hele leven!!!!! Ik denk niet dat je het lang vol zal houden, hoogstens een paar jaar! Denk goed na voordat je een beslissing neemt.
sterkte

25-03-2002, 12:59
Meisje toch,

De islam zegt dat een man op bepaalde vlakken boven een vrouw staat.
Maar dit is erg extreeeeeeeeeeeem. We leven niet in de prehistorie tijd.
Hier krijg je echt spijt van.

Ga door met je studie, je komt de ware wel tegen.

Allah I. hafdek.

Succes.

Mina20

25-03-2002, 13:17

Citaat:
Origineel gepost door Nog geen lid?

Wel als ie heel lief is hoor.............maar dan moet jij OOK! heel lief zijn!

En hij moet ook zijn vrijheid en studie opgeven....dan zitten jullie samen 'gevangen'........totdat er eentje 'ontsnapt' door uit te breken of dood te gaan.......dan ben je weer alleen.

Ben het eens met Sabrinat......neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Guru
Guru

25-03-2002, 14:22

Citaat:
Origineel gepost door melikah
he mensen je moet wel onthouden dat ze echt verliefd is he........ dus is het voor haar heel moeilijk om hem te vergeten.
Meid ik zou zeggen volg je hart.... Ik zou het doen als ik echt heel erg verliefd ben denk ik. Ik leef liever zonder vrijheid met de man van mijn dromen, dan met een of andere druiloor waar ik niks of weinig voor voel maar die mij vrijheid geeft. Maar ja ik hecht heel veel waarde aan liefde........... meer dan aan wat dan ook.
Veel succes........
Melikah, als jij je gelukkig voelt met de man van jouw leven en je blijft
verliefd en kiest voor hem ipv alle andere dingen dan is dat
jouw keuze.

Kadd is zeker verliefd maar toch niet gelukkig want anders had
ze deze topic niet geplaatst...
Ik hoop dat ze de juiste keuze maakt!

Starx

26-03-2002, 10:42
wajouououuo
mijn vader zou het me verbieden om met zo'n man te trouwen
van mijn vader heb ik vrijheid gekregen, en dan komt er zo'n low life langslopen en verbied mij dat allemaal.
ho the hell does he think he is.
nee hij is het niet waard om m'n leven zo op te geven.
dumpen maar
astalavista baby

26-03-2002, 12:14
Salaam oe 3alaikoem,

lieve zuster,

Als jij van hem houdt en jij bent bereid om alles op te geven luister dan alleen naar jezelf en naar niemand anders.
Weet jij dat jij later hem om dit gaat haten, dan kan je liever er niet mee beginnen voordat het te laat is. Is hij jou makteb dan komt het wel goed meisje.
Iedereen heeft zijn Makteb, is hij die voor jou bestemd is dan kom je uiteindelijk toch wel bij hem terecht, als je me begrijpt wat is bedoel.
Ik hoop dat je de goede keus maakt.
Thalla.

Een zuster.

27-03-2002, 12:44
Hallo Kadd,

Een moeilijke beslissing die je te wachten staat. Of... is het eigenlijk wel zo moeilijk? Volgens mij heb je je verstand al laten spreken door hier een topic te openen; al was het alleen maar voor de bevestiging hiervan.

Als je nog studeert, zou ik nog lekker bij je ouders thuis blijven, je studie afronden, je rijbewijs halen en misschien een jaartje werken. Dat kan hij je dan in ieder geval niet meer afnemen. Besluit je dan alsnog met hem verder te gaan dan is dat uiteraard je eigen beslissing. Hopelijk zul je niet verworden tot een kasplantje want daar heeft niemand baat bij. Hij niet, jij niet en jullie toekomstige kinderen ook niet. Ongeluk alom dus (triple unhappiness) om maar niet te spreken van je familie.

Probeer je keuze niet op dit moment te baseren, maar op een latere periode. Je keuze nu maken is gebaseerd op verliefdheid en dus vaak op blindheid. Als jullie elkaar beter gaan kennen en je merkt dat met hem niet te praten valt over de wijze waarop jij tegen het leven aankijkt en zijn visie hierop, dan lijkt het mij een duidelijke zaak.

Ikzelf zou er niet voor kiezen om met zo'n man verder te gaan. Als je eenmaal vrijheid geniet op een bepaald niveau dan is het erg moeilijk om hierop in te leveren.

Succes en sterkte in de komende periode. Maar vooral wijsheid bij het nemen van een besluit.

Soesia

27-05-2003, 13:21
UP!!!!!!!

ik haall effe alles naar boven dan hebben we waar wat te doen

27-05-2003, 13:25

Citaat:
Origineel gepost door kadd
Stel dat.....

Je moet je eens voorstellen. Je bent vrij opgevoed in de zin van:
Je mag studeren/werken/rijbewijs behalen/weggaan tot een bepaalde grens, dus niet uitgaan, maar weggaan met vriendinnen. Maar toch heel gelovig en cultuurgericht.

Je ontmoet een jongeman heel dominerend. Je houdt van hem, maar je moet veel dingen voor hem opgeven. Zoals: Studie afmaken, maar niet in je hoofd halen om na het huwelijk te werken. Stoppen met rijlessen. Bij elke stap die je buiten de deur zet overleggen en vaak is het antwoord nee. Hij zegt ook, enige recht van een vrouw is het aanrecht.
Heeft ook al aangegeven, dat je later niets mag doen. Ook geen vrienden meer. En 1 keer in de maand naar buiten.

Jij bent niet zo streng opgevoed en je ouders ondersteunen je bij je studie/werk. Deze verwachten ook dat je doorgaat met studeren.

Vraagstuk: Heb je dit voor hem over of ga je hem hierom haten.

Je hebt trouwens al met hem gepraat en hij is niet voor rede vatbaar..

Wat zou je doen..

Graag een reactie, voor de dames en heren.

Groetjes riffia
Heel simpel: voor hem TIEN anderen! Die je wel laten studeren en werken en jezelf ontplooiien!

Succes!

27-05-2003, 13:32
mn vrouw krijgt een schp onder haar reet als zij nie gaat werken..
ik wil dat we wanneer wij om 5 uur thuis zijn dat we blij worden elkaar te zien...
ik wil nie dat mn vrouw wanneer k thuis kom denkt hier komt diegen die mij opsluit...

27-05-2003, 13:34

Citaat:
Origineel gepost door Tnawie
mn vrouw krijgt een schp onder haar reet als zij nie gaat werken..
ik wil dat we wanneer wij om 5 uur thuis zijn dat we blij worden elkaar te zien...
ik wil nie dat mn vrouw wanneer k thuis kom denkt hier komt diegen die mij opsluit...

van jou

27-05-2003, 13:37
HALLO we leven in 2003 mensen.... zonder studie en werk is bijns niks meer financieel haalbaar hoor....

...Meid sorry dat ik het moet zeggen, maar er zijn zat andere leuke jongens op deze aardbol, die wel willen dat je een normaal leven lijdt.

Ik zou mijn studie waar ik jaren mee bezig ben geweest, mijn leven die ik gewend ben echt niet opgeven voor een jongen!

En zeg alsjeblieft niet, liefde maakt blind, zet dan een bril op!

27-05-2003, 13:39

Citaat:
Origineel gepost door Marrakchia_86
HALLO we leven in 2003 mensen.... zonder studie en werk is bijns niks meer financieel haalbaar hoor....

...Meid sorry dat ik het moet zeggen, maar er zijn zat andere leuke jongens op deze aardbol, die wel willen dat je een normaal leven lijdt.

Ik zou mijn studie waar ik jaren mee bezig ben geweest, mijn leven die ik gewend ben echt niet opgeven voor een jongen!

En zeg alsjeblieft niet, liefde maakt blind, zet dan een bril op!

deze topic is van vorige jaar

Pagina's : 1 [2] 3