Bekijk volle/desktop versie : Homoseksualiteit



10-01-2012, 14:34
Hallo! Ik schrijf voor school iets over homoseksualiteit in verschillende geloven, en vooral over de redenen waarom het binnen veel geloven niet hoort . Ik hoop dat dit geen vervelende vragen zijn en zou het fijn vinden als jullie ze zouden willen invullen. Bij voorbaat dank! Er kan ook altijd via een privé bericht geantwoord worden.

1. Wat is jouw leeftijd en jouw geslacht?

2. Wat is jouw mening over homoseksualiteit, vindt jij het kunnen binnen het geloof (indien gelovig)?

3. Accepteer jij homoseksualiteit als een seksuele voorkeur?

4. Vindt jij dat homoseksualiteit tegenwoordig teveel of te weinig wordt geaccepteerd?

5. Zou u iets aan de acceptatie willen veranderen? Zo ja op welke manier zou u dat willen?

6. Hoe zou jij reageren als een van je vrienden homoseksueel blijkt te zijn?

10-01-2012, 19:27

Jullie kunnen ook in een privébericht het antwoord sturen, zou jullie heel dankbaar zijn! (A)

10-01-2012, 19:44
Dit is voor mijn profielwerkstuk. I swear. Deze enquete staat ook op een christelijke site, ik heb dus helemaal niet de intentie om de islam op wat voor manier dan ook te beledigen. Waarom zou je niet geloven dat het voor school is Dana, aangezien dat net in je bericht stond?

14-01-2012, 03:53

Citaat door nanana2012:
Hallo! Ik schrijf voor school iets over homoseksualiteit in verschillende geloven, en vooral over de redenen waarom het binnen veel geloven niet hoort . Ik hoop dat dit geen vervelende vragen zijn en zou het fijn vinden als jullie ze zouden willen invullen. Bij voorbaat dank! Er kan ook altijd via een privé bericht geantwoord worden.

1. Wat is jouw leeftijd en jouw geslacht?

2. Wat is jouw mening over homoseksualiteit, vindt jij het kunnen binnen het geloof (indien gelovig)?

3. Accepteer jij homoseksualiteit als een seksuele voorkeur?

4. Vindt jij dat homoseksualiteit tegenwoordig teveel of te weinig wordt geaccepteerd?

5. Zou u iets aan de acceptatie willen veranderen? Zo ja op welke manier zou u dat willen?

6. Hoe zou jij reageren als een van je vrienden homoseksueel blijkt te zijn?
1) 32, V
2) Mijn mening over homoseksualiteit is dat het bestaat, maar dat het verboden is. Of ik het vind kunnen binnen een geloof of niet, doet er niet toe. De mens is niet gemaakt om het geloof aan te passen, wel om het geloof te beleven, en dit éénder welk geloof. Maar om toch te antwoorden op je vraag, ik vind het niet kunnen, omdat het zodanig de normale structuur van het mens zijn in het gedrang brengt.
3) Neen, eerder als een trend. Tegenwoordig voelt iedereen zich niet goed en denkt bi te zijn of homo.
4) Homoseksualiteit wordt toegelaten en beleeft, en vele gedragen zich ook als homo's en lesbiennes, maar het wordt niet geaccepteerd, zelfs niet door de meest tolerante.
5) Waarom zou ik iets aan de acceptatie willen veranderen als het geen positieve meerwaarde heeft voor de samenleving.
6) Dan blijft hij/zij nog mijn vriend(in). Indien het een vrouw is, zal ik toch oppassen of ze me geen schoonheid noemt.

Ook wil ik 2 zaken toevoegen.

Waarom gaf je eerder aan dat je de Islam niet wilt aanvallen? De Islam erkent homoseksualiteit in tegenstelling tot andere godsdiensten. Ook is het Vind jij zonder t, mochten daarvoor punten worden gerekend.

Ik heb wel geantwoord op je vragen, maar ze zijn quasi hetzelfde.

Succes

14-01-2012, 22:34


Citaat door nanana2012:
Hallo! Ik schrijf voor school iets over homoseksualiteit in verschillende geloven, en vooral over de redenen waarom het binnen veel geloven niet hoort . Ik hoop dat dit geen vervelende vragen zijn en zou het fijn vinden als jullie ze zouden willen invullen. Bij voorbaat dank! Er kan ook altijd via een privé bericht geantwoord worden.

1. Wat is jouw leeftijd en jouw geslacht?

2. Wat is jouw mening over homoseksualiteit, vindt jij het kunnen binnen het geloof (indien gelovig)?

3. Accepteer jij homoseksualiteit als een seksuele voorkeur?

4. Vindt jij dat homoseksualiteit tegenwoordig teveel of te weinig wordt geaccepteerd?

5. Zou u iets aan de acceptatie willen veranderen? Zo ja op welke manier zou u dat willen?

6. Hoe zou jij reageren als een van je vrienden homoseksueel blijkt te zijn?
1. 19 man

2. Het is duidelijk, onbetwistbaar. Homoseksualiteit is een verachtelijk iets en zeer verboden in de islaam. Het behoort tot één van de grote zonden. Het bewijs daarvoor staat in de Qur'an uitgebreid: surah Lot. Daar is het na te lezen.

3. Als moslim die gelooft in Allaah en de Profeet en Allaah aan de Profeet geopenbaard geloof ik niet daarin en zal ik nooit in homoseksualiteit geloven.

4. Het wordt duidelijk te veel geaccepteerd. In een islamitisch staat zou homofilie bestraft worden met de dood. Alhoewel er tegenwoordig geen islamitische staat op de wereld is is hieraan duidelijk te zien dat het behoort tot één van de grote zonden. Geen spelletje dus!

5. Als ik het zou willen veranderen zou dat moeten gebeuren via dialoog, discussie, debat (da'wah) naar het juiste pad (de Islaam).

6. Als een vriend homo zou zijn dan zou ik hem waarschuwen voor wat hij doet en verder afstand van hem nemen totdat hij afstand neemt van zijn zonden (daarna zou ik weer met hem omgaan)

15-01-2012, 22:18
1. Wat is jouw leeftijd en jouw geslacht?

20, vrouw

2. Wat is jouw mening over homoseksualiteit, vindt jij het kunnen binnen het geloof (indien gelovig)?
Ik heb niets tegen homo's, meer bewaar wel afstand van ze omdat het in ons geloof niet hoort. In zowel de Islam als het Christendom wordt homoseksualiteit niet geaccepteerd.

3. Accepteer jij homoseksualiteit als een seksuele voorkeur?
Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen maar ik hoef er niets van te weten.

4. Vindt jij dat homoseksualiteit tegenwoordig teveel of te weinig wordt geaccepteerd?
In Nederland wordt er heel open over homoseksualiteit gesproken, ze hebben zelfs een eigen gay pride parade. Homo haters zullen er altijd zijn.

5. Zou u iets aan de acceptatie willen veranderen? Zo ja op welke manier zou u dat willen?
Ik ben tegen geweld tegen homo's alleen vanwege hun seksuele voorkeur, leef en laat leven.

6. Hoe zou jij reageren als een van je vrienden homoseksueel blijkt te zijn?
Ik zou het heel raar vinden, misschien opsluiten met een vrouw voor 10 dagen lang

16-01-2012, 00:56
wat raar dat er bijna niemand reageert, weetje hoeveel homos hier op m.nl zitten

27-01-2012, 00:25

Citaat door nanana2012:
Hallo! Ik schrijf voor school iets over homoseksualiteit in verschillende geloven, en vooral over de redenen waarom het binnen veel geloven niet hoort . Ik hoop dat dit geen vervelende vragen zijn en zou het fijn vinden als jullie ze zouden willen invullen. Bij voorbaat dank! Er kan ook altijd via een privé bericht geantwoord worden.

1. Wat is jouw leeftijd en jouw geslacht?

2. Wat is jouw mening over homoseksualiteit, vindt jij het kunnen binnen het geloof (indien gelovig)?

3. Accepteer jij homoseksualiteit als een seksuele voorkeur?

4. Vindt jij dat homoseksualiteit tegenwoordig teveel of te weinig wordt geaccepteerd?

5. Zou u iets aan de acceptatie willen veranderen? Zo ja op welke manier zou u dat willen?

6. Hoe zou jij reageren als een van je vrienden homoseksueel blijkt te zijn?



1: 25 M

2: Ik vind het niet kunnen binnen het geloof. Homo's hebben sex met elkaar waaruit geen kinderen kunnen voortkome n. Laat nou de hoofdreden zijn dat wij (mensen) sex hebben om ons voort te planten.

3: Ik lig er niet wakker van moet je ik je zeggen. Des te meer keus voor de hetero's toch?? Kunnen we toch 4 vrouwen trouwen

4: Heb daar geen mening over.

5; Ik doe er geen moeite voor.

6: Zou goed op hem inpraten. En zeggen dat vrouwen de mooiste wezens op aarde zijn