Bekijk volle/desktop versie : Als broertjes groot worden.



Pagina's : [1] 2 3

10-01-2012, 13:12
Vorige week was ik bij mijn ouders thuis. Was samen met mijn moeder wat thee aan het drinken toen broertje thuis kwam en onze 2 neefjes hem volgde. Mijn neefjes waren hem aan het plagen en broertje gebood ze om minstens wat rustiger te praten. Werd nieuwsgierig, maar moeder nog erger

Na het groeten liep mijn broertje naar de keuken, en weer volgde die monsters hem. Mama stond op en vlak voor de keukendeur ving ze wat op van hun gesprek. Wat bleek; er was een 3rossa in de auto die op broertje zat te wachten. Na, moeder was echt niet blij. Ze begon eerst bij haar eigen dochters en dat ze hem niet naar buiten stuurde om vriendinnetjes te maken. Daarna volgde de wie is ze en vanwaar ken je haar vragen. Hij klonk alles behalve overtuigend, maar het kwam er op neer dat hij met haar wilde trouwen.

Mama; 'prima wat jij wil, maar als het aan mij ligt vandaag nog'. Hij moest haar wegbrengen, haar meteen vertellen dat mama op de hoogte was en dat er 2 opties zijn; trouwen of het contact direct verbreken.

Die avond bracht moeder onze vader op de hoogte, hij had een week om na te denken over de keuzes die hij wilde maken. Als er in tussen tijd een vader of broer zou aanbellen mochten ze hem opeten.

Vandaag sprak ik hem kort waarop hij me om advies vroeg. Ben op werk dus spraken af dat ik hem vanavond terug zou bellen. Ergens wist ik ook niet wat te zeggen? Wat zou jij hem aanraden?

10-01-2012, 13:18


Is hij echt serieus of gewoon zoethoudertje voor moeders?

10-01-2012, 13:23
Hmm, ik weet niet hoe oud je broertje is...?
Maar als hij echt serieus is, wat let hem dan?

Misschien kan jouw vader hem even goed informeren over de verantwoordelijkheden en hem ondervragen waarom hij denkt dat zij de juiste is voor hem. Gewoon om te checken of hij de juiste redenen en intentie heeft.

10-01-2012, 13:24
Hij is druk bezig met het aanleggen van een weg waarop hij later kan lopen, maar dat is ook mijn punt; hij klonk niet overtuigend en kreeg het idee dat hij het zei uit schaamte voor moeder? Of ik zag het totaal verkeerd, omdat ik wil dat het mijn 'kleine' broertje blijft.

10-01-2012, 13:26



Citaat door Freaky_moi:
Hmm, ik weet niet hoe oud je broertje is...?
Maar als hij echt serieus is, wat let hem dan?

xupt topicx
Nog heel jong, begin 20; maar dat zegt niet veel. Of hij echt serieus is met haar? Wist ik het maar, ik kreeg die indruk niet.
Shokran!

10-01-2012, 13:26
Geen advies maar toch een dikke @ "Als er in tussen tijd een vader of broer zou aanbellen mochten ze hem opeten. "

10-01-2012, 13:27

Citaat door crazy_lina:
Geen advies maar toch een dikke @ "Als er in tussen tijd een vader of broer zou aanbellen mochten ze hem opeten. "

10-01-2012, 13:30
zo grappig! Wel lief ook dat hij jou om afvies vraagt, doet mijn broertje ook altijd bij mij, cute!
Maar even ter zake, is je broertje oud genoeg? Kan hij een vrouw onderhouden? Werkt hij? Is hij serieus? Heeft hij of zij een huis? Als dat allemaal met Ja beantwoord word ,zeg hem te gaan trouwen en gelukkig te zijn, meer kun je niet zeggen.

Maar als je merkt dat hij er nog niet klaar voor is en je niet zeker weet of zij wel de juiste meid voor hem is dan moet je dat ook eerlijk kunnen zeggen. Het is aan hem, kan hij de verantwoordig aan ja of de nee..

10-01-2012, 13:35
Denk je niet aan dat meisje? jullie bespelen haar wel. Hoe zou jij je voelen dat je niet serieus wordt genomen door de overkant zij twijfels hebben, je ma en ook jij horen hebben te duwen naar het goede naar de halal weg.

10-01-2012, 13:37

Citaat door Kleine-Ster:
zo grappig! Wel lief ook dat hij jou om afvies vraagt, doet mijn broertje ook altijd bij mij, cute!
Maar even ter zake, is je broertje oud genoeg? Kan hij een vrouw onderhouden? Werkt hij? Is hij serieus? Heeft hij of zij een huis? Als dat allemaal met Ja beantwoord word ,zeg hem te gaan trouwen en gelukkig te zijn, meer kun je niet zeggen.

Maar als je merkt dat hij er nog niet klaar voor is en je niet zeker weet of zij wel de juiste meid voor hem is dan moet je dat ook eerlijk kunnen zeggen. Het is aan hem, kan hij de verantwoordig aan ja of de nee..
Mijn maatje! (L)
Opdat jullie nog lang elkaar om advies mogen vragen inscha'Allah.

Hij gaat nog naar school, werkt, heeft nog geen woning; maar als hij wil trouwen is dat geen punt. Of hij serieus is met haar, die indruk kreeg ik niet; maar dat kan heel goed wel zo zijn. Weet het niet.. Als hij iets wil bereiken, dan lukt het hem altijd. Zo makkelijk hé om iemand een advies te geven, maar als het een dierbare betreft...

10-01-2012, 13:43

Citaat door Naaamlooozzz:
Denk je niet aan dat meisje? jullie bespelen haar wel. Hoe zou jij je voelen dat je niet serieus wordt genomen door de overkant zij twijfels hebben, je ma en ook jij horen hebben te duwen naar het goede naar de halal weg.
Juist omdat het hier gaat om andermans dochter, mijn ouders keuren het niet goed dat hun zoon rondjes rijdt met zijn vriendinnetje. Je komt binnen door de deur, zoals zij dat ook wensen voor hun eigen dochters. Als hij haar niet wil huwen, kunnen mijn ouders noch ik hem dwingen. Ze moeten er beiden achterstaan met goedkeuring van beiden ouders.

10-01-2012, 13:51
Zeg hem dat hij geen gebruik maakt van een vrouw..ze zijn allebei volwassen;als zij niet echt serieus is,en hij ook niet,is dat hun keuze,maar als hij misbruik van haar maakt vind ik dat je als mede vrouw,er wel wat van kunt zeggen...Goede mannen worden mede door moeders en zussen gemaakt..(denk ik )

10-01-2012, 13:59



Citaat door habibaziz:
Zeg hem dat hij geen gebruik maakt van een vrouw..ze zijn allebei volwassen;als zij niet echt serieus is,en hij ook niet,is dat hun keuze,maar als hij misbruik van haar maakt vind ik dat je als mede vrouw,er wel wat van kunt zeggen...Goede mannen worden mede door moeders en zussen gemaakt..(denk ik )
Die regels kent hij al, er is geen dag voorbij gegaan dat onze ouders ons hier niet op hebben gewezen. Situatie ligt ook wat ingewikkelder, maar daar wil ik niet teveel over kwijt op het forum. Hoop dat ze allebei de juiste keuzes zullen maken.

Zal denk ik ook zeker invloed hebben.

10-01-2012, 14:04

Citaat door Saifediene:
Die regels kent hij al, er is geen dag voorbij gegaan dat onze ouders ons hier niet op hebben gewezen. Situatie ligt ook wat ingewikkelder, maar daar wil ik niet teveel over kwijt op het forum. Hoop dat ze allebei de juiste keuzes zullen maken.

Zal denk ik ook zeker invloed hebben.
Bedoel het niet verkeerd,maar wil gewoon niet dat vrouwen onnodig gekwetst worden..(andersom uiteraard ook niet)

10-01-2012, 14:07

Citaat door habibaziz:
Bedoel het niet verkeerd,maar wil gewoon niet dat vrouwen onnodig gekwetst worden..(andersom uiteraard ook niet)
Oh dat weet ik lief, kan ook niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt!

Pagina's : [1] 2 3