Bekijk volle/desktop versie : ik zit in een dilemma!!! leeesss en help me



08-01-2012, 20:29
ik ben aan zoveel opleidingen begonnen op het hbo, en ik vind het elke keer maar niks, geen motivatie niks!
ik weet niet wat ik moet doen??
ik zie er zo erg tegenop om nu opneiuw 4 haar aan een hbo studie te besteden, maarja wat moet ik dan? niks doen? en met me mbo aan het werk gaan. dta zie ik ook neit zitten. ik ben nog jong 21 jaar.
ik wil wat nuttigs doen, ik wil leren, maar ik heb geen motivatie.
veel mensen weten wat ze willen worden maar ik weet dat gewoon niet!!

wie kan mij motiveren aubbbbbbb!!!!

ik heb lerarenopleiding geschiedenis gedaan, ik heb de pabo gedaan, sph voor een maandje. ik heb twee jaar verspild.
en nu doe ik helemaal niks..

ik twijfel nu tussen de opleiding, juridisch dienst verlening of mwd.

mensen die deze opleiding doen, help me outt en vertel me beetje over de opleiding.



gr. lalala

08-01-2012, 20:55


oh en maar denken dat ik de enige ben. ik ben ook totaal niet meer gemotiveerd. heb nu een half jaartje aan een kunstacademie gestudeerd maar ik vind het toch maar niks + toekomst is heel onzeker. echt lastig weet nu ook niet meer wat ik moet.. zijn je ouders ook al zo teleurgesteld?

08-01-2012, 22:47
Maar motivatie telt als minimaal 50% van je diploma! Het klinkt cliché maar maak motivatie. Wil je niet later een droombaan, of zie je jezelf niet al ergens staan in een kantoor/lab/etc? Vind je het niet leuk om alles te weten over .....? Er is toch wel iets dat je prikkelt

09-01-2012, 00:40

Citaat door Mevr_:
oh en maar denken dat ik de enige ben. ik ben ook totaal niet meer gemotiveerd. heb nu een half jaartje aan een kunstacademie gestudeerd maar ik vind het toch maar niks + toekomst is heel onzeker. echt lastig weet nu ook niet meer wat ik moet.. zijn je ouders ook al zo teleurgesteld?
nee mijn ouders zijn neit teleurgesteld, ze zijn toch trots op me.
ik zie de toekomst ook heel onzeker.
ik hoef niet te werken of naar school ik heb een man die voor me kan zorgen.
maar dat zie ik gewoon zooo neit zitten. ik wil dingen leren mezelf ontwikkelen, en ook zelf brood op tafel neerleggen.
maar ik weet niet wat ik wil.
heel veel mensen hebben een baan of doen een opleiding maar ook maar gewoon, en niet omdatze zoooo graag dit en dit willen worden later.

ik heb de hoop opgegeven

09-01-2012, 00:48



Citaat door Integrand:
Maar motivatie telt als minimaal 50% van je diploma! Het klinkt cliché maar maak motivatie. Wil je niet later een droombaan, of zie je jezelf niet al ergens staan in een kantoor/lab/etc? Vind je het niet leuk om alles te weten over .....? Er is toch wel iets dat je prikkelt
ik weet het meid, dat is ook zo, motivatie is heeeel belangrijk.
maar hoe kom ik eraan?
ik heb me hele leven gedacht dat ik juffrouw wilde worden, tot ik de opleiding deed. dat was echt een klap in me gezicht, iets wat ik altijd al wilde worden, wil ik niet meer worden.
en nu weet ik het niet meer. en ik wil zoooo graag gemotiveerd zijnnnn maar hetkotm gewoon niet en wil niet weer de fout maken met een verkeerde opleiding...
ik wil heel graag leren en mezelf ontwikkelen maar ik wil de juiste keuze maken...


heeft iemand tips voor mij?? want ik wil echt wat doen!!!

09-01-2012, 01:04

Citaat door lalala20:
ik weet het meid, dat is ook zo, motivatie is heeeel belangrijk.
maar hoe kom ik eraan?
ik heb me hele leven gedacht dat ik juffrouw wilde worden, tot ik de opleiding deed. dat was echt een klap in me gezicht, iets wat ik altijd al wilde worden, wil ik niet meer worden.
en nu weet ik het niet meer. en ik wil zoooo graag gemotiveerd zijnnnn maar hetkotm gewoon niet en wil niet weer de fout maken met een verkeerde opleiding...
ik wil heel graag leren en mezelf ontwikkelen maar ik wil de juiste keuze maken...


heeft iemand tips voor mij?? want ik wil echt wat doen!!!
Ben een boy...
proefstuderen ofzo

09-01-2012, 01:09

Citaat door Integrand:
Ben een boy...
proefstuderen ofzo
ow sorry ik keek niet verder. voor proefstuderen is het denk ik te laat ik wil echt in februari beginnen met iets!
wat doe jij voor opleiding en heb jij de motivatie??