Bekijk volle/desktop versie : Wat dragen jullie op de hennadag?



08-01-2012, 18:59
Salaam dames,

Wat dragen jullie op jullie hennadag? Houden jullie het op 1 jurk of doen jullie er 2 man? Traditioneel of modern?

Kunnen jullie foto's plaatsen van wat jullie aan hebben gehad (voor de getrouwde dames onder ons)

Ik weet namelijk echt niet wat aan te trekken. Ik heb een wel al een witte jurk, maar ik vind dat meer voor overdag? Maar dan heb ik weer zoiets van oww dan moet ik tijdens het henna zetten ook weer wit aan. Pff.. Weet t allemaal niet meer hoor. haha..

08-01-2012, 19:03


de bruidjes voor wie ik henna heb gezet dragen meestal zo een traditionele hennajurk.
en als ik henna vroeg bij ze heb gezet en ze het kunnen afhalen in de avond dan dragen ze meestal een takshita.

ghair inshallah

09-01-2012, 01:06
ow ja, dat kan natuulijk ook. Dat je vroeg henna zet en in de avond gaat feesten. Maar meestal zijn de meesten er nog niet.
Moeilijk hoor! Haha..

09-01-2012, 14:43

Citaat door Ahlam_shakur:
ow ja, dat kan natuulijk ook. Dat je vroeg henna zet en in de avond gaat feesten. Maar meestal zijn de meesten er nog niet.
Moeilijk hoor! Haha..
het is juist handig dat de meeste er niet zijn dan kun je op je gemak henna laten zetten en wanneer de mensen komen ben je al klaar met de henna. en dan kun je ook meer genieten in de avond omdat je dan de henna kunt afhalen.

dat is tenminste mijn mening,

ghair inshallah

09-01-2012, 15:42


De henna zetten doe ik een dag voor de hennadag. Dan zal ik een witte kaftan dragen.
Op de hennadag zelf trek ik ook een witte kaftan aan en daarna zal ik de shedda Tetouania dragen.

09-01-2012, 20:03
Ja, zit indd wat in als je van te voren je henna zet. Ik ga zowiezo mijn henna 2 dagen doen, want de mensen passen niet allemaal in ons huis. Ik wil niet een ruimte huren, omdat ik het mooi vind om in me ouderlijke huis me laatste feest te vieren.

Welke kleur shedda draag je dan die avond?

09-01-2012, 23:57

Citaat door Ahlam_shakur:
Ja, zit indd wat in als je van te voren je henna zet. Ik ga zowiezo mijn henna 2 dagen doen, want de mensen passen niet allemaal in ons huis. Ik wil niet een ruimte huren, omdat ik het mooi vind om in me ouderlijke huis me laatste feest te vieren.

Welke kleur shedda draag je dan die avond?


Ik wil absoluut geen ruimte huren, maar het lekker knus te houden.. Dat is hét ideale hennafeestje.

De kleur van de shedda weet ik nog niet. Heb een Hadj Omar kaftan laten maken in Tetouan daarvoor, maar weet het nog niet.

Welke zyana heb je?