Bekijk volle/desktop versie : Aan de getrouwde dames: Heb jij schulden overgehouden door je bruiloft??



Pagina's : [1] 2

08-01-2012, 18:33
Selaam uhalaikum!

In mijn omgeving ken ik verschillende vrouwen die getrouwd zijn en hun bruiloft hebben betaald d.m.v een lening.
Mijn vraag is dus: Wat heeft jullie bruiloft gekost, en heb je hier schulden aan overgehouden? Zoja, heb je er spijt van dat je je bruiloft zo groot gegeven hebt? En wat heeft je bruiloft in het geheel gekost?

En de titel klopt niet helemaal

08-01-2012, 18:35


dom om een huwelijk te beginnen met schulden.

08-01-2012, 18:42

Citaat door verhaalmaakster:
dom om een huwelijk te beginnen met schulden.
Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens. Een jongedame die ik ken heeft alles uit de kast gepakt op haar bruiloft, de hele straat stond op stelten. En laatst sprak ik haar en ze vertelde mij dat ze er enorme spijt van had dat ze zoveel geld eraan heeft uitgegeven en dat ze onwijs veel ruzies heeft om geld met haar man. Erg zonde!

08-01-2012, 18:44

Citaat door GelukkigeParel:
Selaam uhalaikum!

In mijn omgeving ken ik verschillende vrouwen die getrouwd zijn en hun bruiloft hebben betaald d.m.v een lening.Mijn vraag is dus: Wat heeft jullie bruiloft gekost, en heb je hier schulden aan overgehouden? Zoja, heb je er spijt van dat je je bruiloft zo groot gegeven hebt?

En de titel klopt niet helemaal
Meen je die? Maar waarom moeten ze lening nemen alleen voor een miezerige dag die niet eens 5 uurtjes duurt?

08-01-2012, 18:45


Damn, dat ze daarvoor geld gaan lenen...

Tjah, spijt komt altijd later...

08-01-2012, 18:57

Citaat door ojone_jamila:
Meen je die? Maar waarom moeten ze lening nemen alleen voor een miezerige dag die niet eens 5 uurtjes duurt?
Dat vind ik ook erg dom, en ben er alles behalve een voorstander van! Blijkbaar willen ze de mooiste dag van hun leven (tussen haakjes) maar ze vergeten het leven erna.

08-01-2012, 18:58
haha,ze hebben er een onvergetelijke feest van gemaakt,omdat ze het nu elke maand eraan herinerd worden het afbetalen zeker?

Is een lening trouwens niet haraam?

08-01-2012, 19:09
een lening nemen om je bruiloft te vieren is het domste dat men kan doen! denk na voordat je iets doet..
Heb achteraf al spijt van het feit dat we er zoveel aan uit hebben gegeven..met dat geld kun je veel meer andere dingen doen..investeren in iets ofzo ipv een feest voor andere regelen..we genieten er zelf niet eens van..

08-01-2012, 19:10

Citaat door Mariah:
haha,ze hebben er een onvergetelijke feest van gemaakt,omdat ze het nu elke maand eraan herinerd worden het afbetalen zeker?

Is een lening trouwens niet haraam?
Haha nu je het zegt! Het is inderdaad een dag om nooooooooit te vergeten

Natuurlijk is het haraam! Maar er zijn toch een heleboel mensen die een lening afsluiten, helaas.

08-01-2012, 19:15

Citaat door Meiskee12:
een lening nemen om je bruiloft te vieren is het domste dat men kan doen! denk na voordat je iets doet..
Heb achteraf al spijt van het feit dat we er zoveel aan uit hebben gegeven..met dat geld kun je veel meer andere dingen doen..investeren in iets ofzo ipv een feest voor andere regelen..we genieten er zelf niet eens van..
Als je 3 jaar geleden aan mij zou vragen hoe ik mijn bruiloft voor me zag dan moest het groot! Erg groot!
Toen heeft mijn man me wakker geschud en mij verteld dat we een prachtige bruiloft kunnen hebben zonder er veel geld aan uit te geven. Elhamdoullilah heb ik naar hem geluisterd want met het geld hebben we ons hele huis ingericht! En dat is pas de mooiste dag van je leven, om in een opgeknapt huisje wakker te worden

08-01-2012, 19:16
kheb een deeltje van mijn spaarcenten aan mijn trouwfeest gespendeerd en heb er geen spijt van.
Ik zou sowieso NOOIT lenen voor een feestje of om gwn iets moois voor mijn eigen te kopen.

08-01-2012, 19:18


Ik zou dat never nooit doen om alleen een beetje indruk te maken bij anderen.

08-01-2012, 19:19


sorry maar vindt dit zeer zielig geld lenen bij d ebank om je familie en vrienden buren te laten zien wat je allemaal wel niet kan doen en hoeveel je wel niet hebt .. Allah diehoem geen geld .. geen groot bruiloft klaar simpeeeel

08-01-2012, 19:32
ik viel byna van me stoel dat was echt grappig seg!! maar topicstarter het is gewoon zo stom om te gaan lenen voor een bruiloft benakes ik zou dat nooit doen


Citaat door Mariah:
haha,ze hebben er een onvergetelijke feest van gemaakt,omdat ze het nu elke maand eraan herinerd worden het afbetalen zeker?

Is een lening trouwens niet haraam?

08-01-2012, 19:39
Ik was ooit met een casawi naar Marokko gereden en hij was toen net een jaar getrouwd en zei : 1 ding wat je echt nooit moet doen is dezelfde fout maken die ik heb gemaakt. 18 000€ aan weggegooid geld en hij heeft er een lening aan overgehouden omdat mevrouw het groot wou vieren met alle haram praktijken die erbij komen kijken.

voor de bruiloft dacht hij niet na, maar eenmaal de dag erop voelde hij zich zo dom ....

لعل الجاهل(ة) (ت) يفهم

Pagina's : [1] 2