Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen!!!!!



Pagina's : [1] 2

08-01-2012, 12:29
ik heb namelijk lweswes, en moet altijd direct antwoord op mijn vraag, anders kan ik niet slapen.

Moehiem het gaat om het volgende:
MIjn man en ik wonen in een sloopwoning. Wanneer het gesloopt word is nog onbekend.
Nu is het zo dat ik een woningruil wil doen. Eerst wilde ik eigenlijk niet, maar mijn man moest en zou verhuizen. Na een aantal dagen flink gepraat en ''ze3ma'' nagedacht te hebben, heb ik hem zijn zin gegeven en ben dus akkoord gegaan. Probleem is dat mijn man heel impulsief is en alleen kijkt naar het hier en nu.
Ik ben iemand die altijd naar de toekomst kijkt.
dus begin eigenlijk spijt te krijgen van mijn keuze.

Moehiem het is een leuk huisje, leuke wijk, en heeft ( heeeeel belangrijk voor mij een: voor en achtertuin.
Bijna alles wat ik wil, op een paar dingen na natuurlijk. ( geen zolder, kleine douche en 3e slaapkamer is belachelijk klein)

Enorme nadeel aan dat huis is dat de huidige bewoners het zwaaar hebben verwaarloosd.
Ik heb in mijn leven lang nog nooit zoiets smerigs gezien. Elke keer als ik daar ben, en ik krijg iets te eten of te drinken zeg ik dat ik aan het vasten ben. :hihi shaab sudan)
Moehiem, ik hoop nu op een nieuwe keuken, nieuwe toilet en nieuwe badkamer.
Stel dat ik deze krijg, dan hoef ik voor de rest weinig te investeren.
als ik die niet krijg, dan anulleer ik sowieso

Maar ik kan ook sowieso annulerenr, dan krijg ik een ander leuke woning ( d.m.v. urgentie en verhuiskostenvergoeding)
Alleen weet niet hoelang het gaat duren, dus kan ook zomaar 4 of 5 jaar duren.

wat zouden jullie doen??????

08-01-2012, 12:31


Als ik jou was..gewoon wachten...

08-01-2012, 12:36
Ik zou het doen!!

Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik erg op zoek Ben naar een huis maar er geen krijg toegewezen....

08-01-2012, 12:36
Wachten, dan krijg je zekerrr wat beters, of be3da vergelijkbaar maar dan zonder verwaarlozing

08-01-2012, 12:44


ik zou ook wachten ..

08-01-2012, 12:52
Maar als ik alles nieuw krijg, dan is het makkelijk te doen en moet ik alleen verfen en behangen.
Voordeel is ook dat zo`n huis best duur is kwa huur.
Maar deze helemaal niet omdat het in een dorp is.

als ik dus urgentie krijg, dan moet ik sowieso een huis nemen in omgeving utrecht.
En utrecht is best duur.

Moehiem....... IK WEET HET NIET MEER!!

08-01-2012, 12:53
ik zou er wel voor gaan & het zelf fatsoenlyk trachten te maken ; soms moet je echt heel lang wachten voordat je iets krygt toegewezen & zelfs dat is geen garantie dat het er beter zou uitzien dan wat je nu hebt gezien ; ik zou er gewoon voor gaan twakel 3la Allah & je handen uit de mouwen steken

08-01-2012, 12:54
Ik snap je eerste zin niet met de rest van je tekst

08-01-2012, 13:29
Ik zou dingen tegen elkaar afwegen.Wat vindt jij belangrijk en wat minder,dan kun je makkelijker je keuze maken.

08-01-2012, 14:36

Citaat door BoraSita:
Ik snap je eerste zin niet met de rest van je tekst
???

10-01-2012, 16:22
ben nog steeds aan het twijfelen.

Maar ik dnek dat ik ga annuleren......
Ben benieuwd hoe mijn man gaat reageren.

10-01-2012, 16:30
als je dingen vernieuwd krijgt, zou ik er voor gaan.

Je man heeft ook gelijk. Leef in het hier en nu..wie heeft jou morgen beloofd.

Maar aan de andere kant...sloopwoning heeft ook z'n voordelen. In mijn stadje kregen de mensen van wie hun huis gesloopt werd een nieuwbouwwoning toegewezen. Moeilijk...vooral omdat je nog niet weet wanneer het onbewoonbaar verklaard gaat worden..

10-01-2012, 16:34


Wachten!!! Als het al bekend is dat het wordt gesloopt zal het echt niet zo lang gaan duren...meestal mag je al ruim voordat ze beginnen gaan reageren op andere huizen...dan kun je elke huis kiezen die je wilt..nieuwbouw, meer kamers, etc..en je kan ook kiezen voor een huis met een lagere huur...Je hebt toch voorrang.. en de verhuiskostenregeling van ongeveer 5.000 euries..ik zou het wel weten iniedergeval!

10-01-2012, 16:38
Wat je moet doen is Allah om leiding hieromtrent vragen. Istighara.

10-01-2012, 16:43
Als het bekend is dat de woningen gesloopt worden dan kan je gerust vragen aan de woningbouw wanneer dat ongeveer zal zijn. Sowieso moet je wachten. Ik investeer liever in een woning waar ik lang kan blijven wonen en waar ik meteen een goed gevoel bij heb. Geloof me, overhaast verhuizen naar een woning waar je niet blij mee bent brengt spijt met zich mee en dat ga jij geheid krijgen.

Pagina's : [1] 2