Bekijk volle/desktop versie : Tuinen der oprechten



06-01-2012, 16:27
Iemand in bezit van onderstaande boeken? Wil 1 van de 2 kopen maar weet niet welke..
Welke raden jullie mij aan?

http://www.islamproducten.nl/tuinen-der-oprechten-deel-1-en-2.html

http://www.islamboekhandel.nl/hadithsunnah-12/688-de-tuinen-der-oprechten.html

06-01-2012, 18:43


De tweede link is ''de volledige versie van tuinen der oprechten met commentaar''. De eerste is niet volledig. Als je je het kutn verloorloven en van lezen houdt, zou ik de tweede nemen. De eerste is in principe een verkorte versie van de tweede.

06-01-2012, 18:56
Ik raad je dit boek van Ibn qayyim rahimoellaah, vooral in deze tijd is het van belang.


06-01-2012, 19:03
Dat boek heeft wel een typfoutje op de cover. Denk ik.

06-01-2012, 19:07



Citaat door M.E.H:
Dat boek heeft wel een typfoutje op de cover. Denk ik.
Omdat je 2x de Aalif ziet na het woordje "wasbir" of niet?

06-01-2012, 19:10

Citaat door AboSaalih:
Omdat je 2x de Aalif ziet na het woordje "wasbir" of niet?
O.a, maar ook eronder, na 'shakartoem' 'aziedannakoem' is de miem verkeerd geschreven en de 'laa' dubbel. Zier er gek osafi.

06-01-2012, 19:11
Ts, ik raad je dit boek ook erg aan. De helft is Arabisch en de helft Nederland, om je woordenschat te vegroten inshaAllaah.
En het helpt echt!

http://www.islamboekhandel.nl/hadithsunnah-12/596-sahih-muslim-74.html

06-01-2012, 19:21

Citaat door M.E.H:
O.a, maar ook eronder, na 'shakartoem' 'aziedannakoem' is de miem verkeerd geschreven en de 'laa' dubbel. Zier er gek osafi.
Ik heb het gecontroleerd, maar het is wel goed geschreven. Staat in Soerah Ibrahim ayaah 7: لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ

Wat betreft de miem, zij hebben het staartje niet naar beneden gehaald. Maar dit is meer voor de boek zelf, maar is niet erg alhamdoellilah.

06-01-2012, 19:23

Citaat door AboSaalih:
Ik heb het gecontroleerd, maar het is wel goed geschreven. Staat in Soerah Ibrahim ayaah 7: لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ

Wat betreft de miem, zij hebben het staartje niet naar beneden gehaald. Maar dit is meer voor de boek zelf, maar is niet erg alhamdoellilah.
Nee nee ik weet dat het goed is geschreven, die aaya, ik had het alleen over de miem die geen staartje heeft. Ik zei ook, ziet er alleen gek uit, is geen (grote) fout alleen moet een boek correct geschreven zijn lijkt me. Ook de cover.

06-01-2012, 19:27
Ah zo, dan heb ik je verkeerd begrepen

06-01-2012, 19:38
Geen probleem

27-02-2013, 22:58
Broeders en zusters,

Assalaamoe alaikoem wrwb,

Kijk uit met de boeken van schrijver Uthaymeen.
Uthaymeen staat bekend als een volger van het Wahabisme.
Een sekte die gelooft dat Allah swt lichaamsdelen heeft.

Alle soenni-geleerden uit de tijd van de shahaba's en een paar honderd jaren daarna waren van mening dat Allah swt vrij is van lichaamsdelen.
De oprichter van het wahabisme ging hiermee tegen alle geleerden van vroeger in. Uit het wahabisme is tevens het salafisme ontstaan. Zij hebben dezelfde geloofsleer.

Koop geen boeken van deze schrijver. Koop ook geen boeken van stichting El Tawheed.

Moge Allah swt, hij die in geen enkel opzicht gelijk is aan zijn schepping, ons de kracht en kennis geven om ons geloof zuiver te houden insha Allah.

P.S. : Er is een andere versie van Tuinen der Oprechten.. eentje met een groene kaft (niet die van Uthaymeen!!).

02-03-2013, 03:13


Ik heb die met een groene kaft ! Misschien heb ik hem dubbel! Zal voor je kijken !!