Bekijk volle/desktop versie : Doea voorAhmed Mahmut ünlü (Cübbeli hoca)



06-01-2012, 00:40
As-Salamoe Alaykoem Wa Rahmetoellahi We Barakatoehoe,

Beste broeders en zusters,
Éen van de grootse studenten van onze Sheik Mahmud efendi in Turkije is sinds december 2011 in
de gevangenis. Ik vraag jullie om Doe’a te doen voor onze Shaykh Cubbeli Ahmet

1: Onze Shaykh Cübbeli Ahmet is vorig jaar vaak gechanteerd en bedreigd door vijanden van Ahlussunnah zodat hij stopt met het geven van lezingen over Ahlul Bidah en Munafiqeen.
De Sheikh heeft meerdere weerleggingen gedaan tegen vijanden van Ahlussunnah Wal Jama’ah en imams die beweren Ahlussunnah te zijn maar tegelijkertijd propaganda voor Shiá en Wahabbiya doen. Alhamdoelillah onze Shaykh stopte niet met het geven van lezingen en ging verder met zijn het verkondigen van de waarheid en het bekend maken van de ware gezicht van deze mensen. Hij is meerdere malen in de gevangenis gestopt en in de media zwart gemaakt. Maar telkens wanneer er geprobeerd is onze Geleerde zwart te maken is de liefde voor ons volk nog véél groter voor Hem geworden. Hij is op tv uitgenodigd en ook daar heeft hij de Islam op een hele mooie wijze verteld en onderwerpen die moeilijk zijn voor onze Nefs om te accepteren en de Soennah van Rasulullah (SAW) heeft hij aan de mensen zonder probleem verteld. De mensen zijn steeds meer terug gaan keren naar de Islam en Ahlussunnah Ahlhamdoelillah. Later verscheen er een video over onze Shaykh (pornx)

De reden van het uitbrengen van deze video was om onze Shaykh te bestempelen als een leugenaar zodat mensen niet naar hem zullen luisteren. Elhamdoelillah het is bekend gemaakt dat de video nep is (door politie).

2: Nu word er beweerd dat Shaykh Cübbeli aan prostitie doet, ondanks dat er geen bewijzen zijn word dit nog steeds onderzocht. Sterke groepen (imams die beweren dat de ahlulkitaab ook naar het paradijs zullen gaan) willen dat onze Ahlussunnah leraren hun monden houden en sommigen zoals Shaykh Cübbeli Hoca worden aangeklaagd en in de gevangenis gezet. Sommigen worden zelfs vermoord. 2 geleerden van onze jemaat zijn shaheed geworden in ismailaga moskee (centrum van onze jemaat van Shaykh Mahmud Efendi. Deze 2 geleerden spraken ook tegen deze munafiqs en kafirs en ze werden allebei op een proffesionele wijze vermoordt).

3: De Adminstrator en Ahlussunnah geleerde Misák El Maliki El Es'ari van arabische Ahlussunnah sites Azahera.com, Rayaheen.net (sites voor geleerden van Ahlussunnah) heeft een audio bericht over onze Shaykh Cübbeli geupload: http://www.youtube.com/watch?v=zD5u7giJnO8&feature=share
(De video is in het arabisch en met Turks ondertiteling. De Shaykh wilt dat alle geleerden van Ahlussunnah deze geleerde steunen en brieven naar het Turkse consulaat verzenden zodat het proces sneller gaat en onze Shaykh Cübbeli vrij komt .)

Aan het einde van de video kunnen jullie ook zien dat grote Shaykh Seyyid İbrahim El-Ahzai over Shaykh Cübbeli hoca praat. Hij zegt dat hij Shaykh Cübbeli al 30 jaar kent en dat hij een grote geleerde is.

4: (VIDEO = lezing tussen Sheik Seyyid Ibrahim El-Ahzai en Cübbeli hoca):
http://www.youtube.com/watch?v=f3u-dKrxd5g (Arabisch en Turks)

(Shaykh Cübbeli hoca is een Ahlussunnah geleerde in Turkije, hij geeft weerleggingen (reddiye) aan
Wahabies / Salafies / Shia's / softe moslims (met verkeerde denkwijze: beweren dat joden en christenen ook naar hemel zullen gaan, het ontkennen van ahadith, het ontkennen van dajjal, het ontkennen van de terugkeer van Isa (AS) etc) .

Omdat de geleerde Cubbeli veel mensen heeft weerlegt met bewijzen uit de Koran en Soennah en deze mensen die op dalalah zijn geen antwoord hebben kunnen geven en hun bidah’s één voor één worden vernietigd worden er veel complotten en plannen gemaakt tegen de geleerde, er word alles aan gedaan om zowel het Turkse volk als de andere moslims geen liefde voor deze geleerde te laten hebben. Daarom word hij door veel mensen zowel gesteund als gehaat. Onze geleerde Cübbeli is ook bekend in arabische landen, heeft goede band met Ahlussunnah geleerden in de hele wereld zoals: Shaykh Muhammad Alawi Maliki (Rh.a), Shaykh Muhammed Ali Sabuni, Shaykh Muhammad Awwamah, Shaykh Abdulfattah Abugudde(Rh.a), Shaykh Ibrahim El-Ahzai Etc. )

Bedankt voor jullie geduld beste broeders en zuster,

As-Salamoe Alaykoem Wa Rahmetoellahi We Barakatoehoe,


(op video van nummer 3 zijn er afbeeldingen gebruikt van onze Shaykh Cübbeli en grote Ahlussunnah geleerden)

06-01-2012, 00:43


Moge Allah hem spoedig vrijlaten. hem geduld schenken, over hem waken. En hem de kracht geven tegen de mensen die hem onrecht aandoet. Allahoemma Amin.

Allah is met de geduldige. Deze wereld is maar voor korte duur. De hiernamaals is veel beter dan deze wereld. Moge Allah, de scheikh laten opstaan tussen de vrome geleerden van ahloel soennah wal djam3ah. aminn


Deze doe3a geldt alleen als hij een vrome geleerde is. Khair insha Allah. Ik doe geen du3a voor mushrik, kaffirs [shi3a's, afgoddienaren etc etc]

06-01-2012, 01:13

Citaat door Da3wahLilah:
Moge Allah hem spoedig vrijlaten. hem geduld schenken, over hem waken. En hem de kracht geven tegen de mensen die hem onrecht aandoet. Allahoemma Amin.

Allah is met de geduldige. Deze wereld is maar voor korte duur. De hiernamaals is veel beter dan deze wereld. Moge Allah, de scheikh laten opstaan tussen de vrome geleerden van ahloel soennah wal djam3ah. aminn
Ameen, Ameen, Ameen !
Ik doe elke dag voor hem Doe'a !

06-01-2012, 02:48

Citaat door Sunni-Ulema:
1:De Sheikh heeft meerdere weerleggingen gedaan tegen vijanden van Ahlussunnah Wal Jama’ah en imams die beweren Ahlussunnah te zijn maar tegelijkertijd propaganda voor Shiá en Wahabbiya doen.

....

(Shaykh Cübbeli hoca is een Ahlussunnah geleerde in Turkije, hij geeft weerleggingen (reddiye) aan
Wahabies / Salafies / Shia's /
Als deze woorden van jou correct zijn over deze persoon dan is de du'a die ik doe voor hem, dat Allaah hem moge leiden naar het juiste begrip van de Islaam en de at-Tawhied, want dan is het duidelijk dat hij geen begrip heeft van de Dien. Salafiyyah is het pad van de Sahaabah, dus hoe kan hij hen weerleggen?

En zie betreffende het woord ''Wahhaabies'', het volgende:
Wahhaabisme - Mufti Abdoel-Aziez Aal ash-Shaykh
http://www.youtube.com/watch?v=2O-POd-_TJw

En het weerleggen en bestrijden van de Shi'a is een goede zaak, maar dat zal je niet baten als je Allaah deelgenoten toekent in de aanbidding.


Citaat door Sunni-Ulema:
Onze geleerde Cübbeli is ook bekend in arabische landen, heeft goede band met Ahlussunnah geleerden in de hele wereld zoals: Shaykh Muhammad Alawi Maliki (Rh.a), Shaykh Muhammed Ali Sabuni, Shaykh Muhammad Awwamah, Shaykh Abdulfattah Abugudde(Rh.a), Shaykh Ibrahim El-Ahzai Etc. )
Soebhan-Allaah, ik adviseer je at-Tawhied leren en leer dat je alleen Allaah mag aanbidden en de smeekbede en de hoop en het verlangen en de vrees en het slachten enz, alleen naar Hem kan richten en niet naar bepaalde vrome mensen of overleden personen aangezien dit uit de Islaam doet treden.

De reden dat ik je dit zeg is, dat jij hier bijvoorbeeld de persoon Muhammaad Alawi Maliki noemt.

Van deze man, Muhammaad Alawi Maliki, is bekend dat hij uitnodigde naar Shirk (polytheïsme), dus als de persoon waarvoor jij deze topic kent goed bevriend is met hem, dan vrees ik voor het pad waar hij op is.

Wallaahu a3lem.

06-01-2012, 02:52



Citaat:
Author: Shaykh 'Ubayd ibn 'Abdullaah al-Jaabiree
Source: Tape recorded lecture

Question: This (female) questioner from France says that she has just professed Islaam and always hears of (the term) “Al-Wahabiyyah”, so she desires clarification from the Shaykh regarding this issue, may Allaah protect him.

Answer: I ask Allaah, O my daughter, that He establish you on Islaam and the Sunnah. O Allaah, establish her! [The Shaykh made this supplication three times]

(The term) “Al-Wahabiyyah” is attributed to Ash-Shaykh Muhammad ibn ‘Abdul Wahhaab (رحمه الله) because he was the one who revived the call of Tawheed in the middle part of the twelfth century of the hijrah. He was aided upon this revival by the Ameer, the Imaam, Muhammad ibn Saud, may Allaah have mercy upon them both.

This ascription (Al-Wahabiyyah) is used by the enemies; the enemies of Tawheed, the enemies of the Sunnah. So it has become, that every enemy of Tawheed and the Sunnah ascribes the person of Tawheed and the Sunnah with being “Wahabee”. This is the explanation of the word Al-Wahabiyyah.

And perhaps you should know that it is an evil ascription both blameworthy and faulty, because Ash-Shaykh Muhammad ibn ‘Abdul Wahhaab (رحمه الله) did not ascribe himself with this. Likewise, this ascription was never attributed to him by the Scholars of the da’wah after him, nor from amongst his sons, grandchildren and brothers of the da'wah up until the present time.

It is not known from anyone from amongst them attributing him with this ascription except the people of superstitions, innovations, and Shirk. They are the ones who ascribe the people of the Sunnah with this ascription.
http://www.icosd.org/2005/03/shaykh-ubayd-clarifies-the-usage-of-the-term-al-wahabiyyah/

06-01-2012, 02:54

Citaat:
Beschrijving video:

Veel vrouwen roepen Ibn 'Ulwan aan en Safiyy-ud-Dien, en al-Qafri en al-Khamsa vanuit hun claim dat zij Awliyaa zijn. En ook roepen zij Hammaadie aan en al-Bahur, met hun claim dat zij het schadelijke afhouden, en zij verrichten Tawassul (toenadering zoeken tot Allaah) middels hen. Dus wat is het met bewijs onderbouwde oordeel hierover?

Zie het antwoord van Shaykh Muqbil ibn Haadie al-Waadi'ie (rahimahullaah)
[video=youtube;LlTGKE1JBw0]http://www.youtube.com/watch?v=LlTGKE1JBw0[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=LlTGKE1JBw0

06-01-2012, 02:55
Oh Soubhana Allah, er stond zoals Salafi, ik dacht dat hij bedoelde die gene die dit niet volgde

Khair, moge Allah ons allen vergeven en onze oprechte geleerden die in de bak zitten zo snel mogelijk vrij laten anders laten sterven als martelaars en moge ze opstaan tussen de vrome geleerden van de ahloel soennah wal djama3ah of tussen de martelaars. Amin

Bij Allah is de overwinning! La Illaha Illa Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

06-01-2012, 02:56
Een prachtige lezing van de nobele geleerde ash-Shaykh Saalih Fawzaan (moge Allaah hem beschermen) over het Recht van Allaah ten aanzien van de dienaren. Verder maakt de Shaykh ook duidelijk wat de betekenis is van de geloofsgetuigenis ''Laa illaaha illa-Allaah'', en dat deze getuigenis voorwaarden heeft en dat het niet voldoende is dit slechts met de tong uit te spreken. Dit alles wordt door de Shaykh onderbouwd met talloze bewijzen uit de Quraan en de Soennah wat de lezing profijtvol maakt en een must voor elke Nederlandstalige moslim.

[video=youtube;S10Tk8BGQMk]http://www.youtube.com/watch?v=S10Tk8BGQMk[/video]
http://www.youtube.com/user/IbrahimIbnMohammed?feature=mhum#p/u/0/S10Tk8BGQMk

06-01-2012, 03:01

Citaat door Guy:
Als deze woorden van jou correct zijn over deze persoon dan is de du'a die ik doe voor hem, dat Allaah hem moge leiden naar het juiste begrip van de Islaam en de at-Tawhied, want dan is het duidelijk dat hij geen begrip heeft van de Dien. Salafiyyah is het pad van de Sahaabah, dus hoe kan hij hen weerleggen?

En zie betreffende het woord ''Wahhaabies'', het volgende:
Wahhaabisme - Mufti Abdoel-Aziez Aal ash-Shaykh
http://www.youtube.com/watch?v=2O-POd-_TJw

En het weerleggen en bestrijden van de Shi'a is een goede zaak, maar dat zal je baten als je Allaah deelgenoten toekent in de aanbidding.



Soebhan-Allaah, ik adviseer je at-Tawhied leren en leer dat je alleen Allaah mag aanbidden en de smeekbede en de hoop en het verlangen en de vrees en het slachten enz, alleen naar Hem kan richten en niet naar bepaalde vrome mensen of overleden personen aangezien dit uit de Islaam doet treden.

De reden dat ik je dit zeg is, dat jij hier bijvoorbeeld de persoon Muhammaad Alawi Maliki noemt.

Van deze man, Muhammaad Alawi Maliki, is bekend dat hij uitnodigde naar Shirk (polytheïsme), dus als de persoon waarvoor jij deze topic kent goed bevriend is met hem, dan vrees ik voor het pad waar hij op is.

Wallaahu a3lem.
Wat bedoel je met die zin?

06-01-2012, 03:04
Ik denk dat je bedoelde als je Allah GEEN deelgenoten toekent in de aanbidding, khair inshaa Allah.

Moge Allah ons vergeven voor de fouten die we weleens typen of maken. AMIN!!!!!!!

06-01-2012, 03:16

Citaat door Da3wahLilah:
Ik denk dat je bedoelde als je Allah GEEN deelgenoten toekent in de aanbidding, khair inshaa Allah.

Moge Allah ons vergeven voor de fouten die we weleens typen of maken. AMIN!!!!!!!
DjazaakAllaahu khairan voor de verbetering, ik heb het woordje erbij geplaatst.

Ik bedoel daarmee dat deze persoon een stelletje Soefie-geleerden opnoemt in deze topic en de mensen van at-Tawhied Wahhaabies noemt (zie geplaatste info betreffende deze benaming). En het is bekend betreffende degenen die de benaming ''Wahhaabies'' gebruiken voor Ahloe-Soennah, dat velen van hen Shirk verrichten. Dus ik zeg tegen de topicstarter, al weerleg je de Shi'ieten voor hun dwalingen zoals het aanvallen van de metgezellen (sallallahu 'aleihi wa sallam).

Dit zal jou niet baten als jou zelf Shirk verricht, aangezien Shirk al jouw daden ongeldig maakt. Ook al vast en bidt je veel extra en verricht je vele goede daden, als je Shirk verricht zullen al deze daden niks waard zijn.

" Er is reeds aan jouw en aan degenen die voor jou waren geopenbaard: 'Als jij anderen (met Allaah) vereenzelvigt in aanbidding dan zullen je daden te niet gaan en zal jij zeker van de verliezers zijn. Aanbid Allaah dus (alleen) en wees van de dankbaren" (Soerah Az-Zoemar Vers: 65-66.)

"Voorwaar, Allaah vergeeft niet dat er deelgenoten aan Hem toegekend worden (in aanbidding), maar Hij vergeeft daarbuiten wat Hij Wil, voor wie Hij Wil. En wie deelgenoten aan Allaah toekent (in aanbidding) begaat daadwerkelijk een geweldig grote zonde" (Soerah An-Nisaa Vers: 48.)

Dus dat ik wat de topic-starter wilde zeggen.

Lees ook: Bestrijding van de Onwetendheid van veel mensen betreffende de Aanbidding van anderen naast Allaah - Door Al-Iemaam al-'Allaamah ‘Abdoel-‘Aziez bin ‘Abdoellaah bin Baaz (rahiemehoellaah)
http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/Bestrijdingvandeonwetenheidvmensenoverdeaanbidding-Oeloehiyyah.pdf

06-01-2012, 13:37

Citaat door Guy:
DjazaakAllaahu khairan voor de verbetering, ik heb het woordje erbij geplaatst.

Ik bedoel daarmee dat deze persoon een stelletje Soefie-geleerden opnoemt in deze topic en de mensen van at-Tawhied Wahhaabies noemt (zie geplaatste info betreffende deze benaming). En het is bekend betreffende degenen die de benaming ''Wahhaabies'' gebruiken voor Ahloe-Soennah, dat velen van hen Shirk verrichten. Dus ik zeg tegen de topicstarter, al weerleg je de Shi'ieten voor hun dwalingen zoals het aanvallen van de metgezellen (sallallahu 'aleihi wa sallam).

Dit zal jou niet baten als jou zelf Shirk verricht, aangezien Shirk al jouw daden ongeldig maakt. Ook al vast en bidt je veel extra en verricht je vele goede daden, als je Shirk verricht zullen al deze daden niks waard zijn.

" Er is reeds aan jouw en aan degenen die voor jou waren geopenbaard: 'Als jij anderen (met Allaah) vereenzelvigt in aanbidding dan zullen je daden te niet gaan en zal jij zeker van de verliezers zijn. Aanbid Allaah dus (alleen) en wees van de dankbaren" (Soerah Az-Zoemar Vers: 65-66.)

"Voorwaar, Allaah vergeeft niet dat er deelgenoten aan Hem toegekend worden (in aanbidding), maar Hij vergeeft daarbuiten wat Hij Wil, voor wie Hij Wil. En wie deelgenoten aan Allaah toekent (in aanbidding) begaat daadwerkelijk een geweldig grote zonde" (Soerah An-Nisaa Vers: 48.)

Dus dat ik wat de topic-starter wilde zeggen.

Lees ook: Bestrijding van de Onwetendheid van veel mensen betreffende de Aanbidding van anderen naast Allaah - Door Al-Iemaam al-'Allaamah ‘Abdoel-‘Aziez bin ‘Abdoellaah bin Baaz (rahiemehoellaah)
http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/Bestrijdingvandeonwetenheidvmensenoverdeaanbidding-Oeloehiyyah.pdf
Wa iyaak broeder, moge Allah je belonen met Jennatoel Firdaws omdat je altijd met bewijzen komt en juiste informatie over geleerden.

Ik had een verzoek broeder aan jou, mijn man komt binnenkort naar Nederland en ik wil dat hij optrekt zoals broeders net als jou en die de juiste kennis bezit enzo, of je met mijn man wilt omgaan en hem het een en ander wil leren bid ni illah.
Ookal is dit alleen contact via de telefoon.

Zodra hij er is inshaa Allahoe ta3lla, laat ik hem contact opnemen met jou, als je het niet erg vind. Omwille van Allah.



06-01-2012, 15:13


De Bemiddelaar van Shirk
Sheikh al-Sayyid Muhammad ibn `Alawi al-Maliki al-Makki
Met aanvullende voetnoten van Sidi Khalid Williams
Veel mensen falen in het begrijpen van de realiteit van bemiddeling, en trekken haastig de conclusie dat een iedere bemiddelaar shirk is en diegene die een bemiddelaar neemt, op wat voor manier dan ook, een partner aan Allah heeft toegekend, en dat zijn status in dit geval die van de polytheïsten is die zeiden:
“Wij aanbidden hen slechts opdat zij ons zo dicht mogelijk tot Allah brengen.”
(Koran, Sūrat al-Zumar 39:3)
Deze conclusie is incorrect, en het gebruik van deze Vers als bewijs hiervoor is misplaatst. Dit omdat dit nobele vers overduidelijk is in zijn veroordeling van de polytheïsten voor hun aanbidding van afgoden als goden naast Allah de Verhevene, en in hun associatie van hen met Hem, bewerend dat hun aanbidding van deze afgoden niets meer is dan een manier om dichter bij Allah te geraken. De kufr en shirk van hun daden is afkomstig van de aanbidding van hun afgoden, en hun geloof dat zij goden zijn naast Allah.
Wat van groot belang is om hier te melden is dat dit vers bevestigt dat de polytheïsten niet oprecht waren in hun poging om hun aanbidding van afgoden te rechtvaardigen, door te beweren dat deze hun dichter bij Allah brachten. Als zij oprecht waren in deze bewering, dan zou Allah voor hun Barmhartiger zijn voor hen dan voor hun afgoden, en zouden zij niemand anders dan Hem aanbidden. Echter, Allah verbood de Moslims om de afgoden van de polytheïsten te beledigen met Zijn woorden:
“En bespot niet degenen die zij naast Allah (afgoden) aanroepen, zodat zij (de polytheïsten) niet Allah vijandig zonder kennis bespotten. Op deze wijze hebben Wij aan iedereen gemeenschap hun werk mooi doen toeschijnen. Hierna is hun terugkeer tot hun Heer en Hij zal hen vertellen wat zij plachten te doen.”
(Koran, Sūrat al-A’n`ām 6:108)
Het is overgeleverd van `Abdul Razzāq, en `Abd ibn Hāmid, en Ibn Jarīr, en Ibn al-Mundhir, en Ibn Abī Hātim, en Abū al-Sheikh ,van Qutāda (moge Allah tevreden met hem zijn) die zei:
“De Moslims vervloekten en scholden de afgoden van de ongelovigen uit, en dus vervloekten en scholden de ongelovigen Allah, de Machtige de Majestueuze, uit. Dus openbaarde Allah: ‘En bespot niet degenen die zij naast Allah (afgoden) aanroepen, zodat zij (de polytheïsten) niet Allah vijandig zonder kennis bespotten.’”
Dit is de reden voor de openbaring van het vers (sabab al-nuzūl), welke de gelovigen met kracht verbiedt om beledigingen te uiten tegen de afgoden die de polytheïsten in Mekka aanbaden, omdat dergelijke beledigingen onvermijdelijk degenen woedend gemaakt zou hebben die in hun hart geloofden dat deze beelden en afgoden, goden waren met het vermogen voordeel of nadeel te brengen. Deze woede zou hen ertoe leiden om de Gelovigen met dezelfde beledigingen tegen de Ene die zij aanbaden, de Heer der Werelde, tegemoet te komen, en zo schreven zij Hem gebreken toe, hoewel Hij volkomen vrij is van alle gebreken. Nogmaals, als zij daadwerkelijk oprecht waren in hun bewering dat hun aanbidding van afgoden slechts een manier was om dichter bij Allah te geraken, dan zouden zij niet gedurfd hebben Hem te beledigen om [zodoende] de belediging van hun afgoden te wreken. Het is hier overduidelijk dat de polytheïsten Allah als veel minder dan hun eigen afgoden beschouwden.
Dit is ook duidelijk te zien aan de woorden van Allah:
“En als je hun vraagt wie de hemelen en de aarde heeft geschapen en wie die zon en de maan heeft ontworpen, dan zullen zij zeker zeggen: ‘Allah!’”
(Koran, Sūrat al-`Ankabūt 29:61)
Als de polytheïsten daadwerkelijk hadden geloofd dat Allah de Verhevene de enige Schepper is en dat hun afgoden niets hadden geschapen, dan zouden zij Allah aanbeden hebben in plaats van hun afgoden, of zouden zij tenminste meer eerbied hebben voor Allah dan hun eerbied voor hun stenen beelden. Is dit consistent met hun klare laster van Allah, de Machtige de Majestueuze, uit wraak voor hun eigen afgoden tegen Hem? Het is overduidelijk dat dit totaal niet consistent is. Bovendien is het vers die wij aankaarten niet het enige bewijs dat Allah voor de polytheïsten in minder eerbied gehouden werd; integendeel, er zijn meerderen. Eén daarvan is de verklaring van Allah de Verhevene:
“En zij hebben Allah een deel toebedacht van wat Hij heeft voortgebracht aan gewassen en vee en zij zeiden: ‘Dit is voor Allah,’ volgens hun bewering, ‘en dit is voor onze afgoden.’ Wat dan voor hun afgoden is, dat bereikt niet Allah; en wat voor Allah is, dat bereikt wel hun afgoden. Slecht is wat zij oordelen.”
(Koran, Sūrat al-A’n`ām 6:136)
Indien zij Allah niet in minder eerbied beschouwden dan hun afgoden, zouden zij niet dit vooroordeel tegen Hem hebben gewogen, welke zoals in dit vers door Allah de bestempeling: “Slecht is wat zij oordelen” verdient.
Verder bewijs is de aanroep van Abū Sufyān (moge Allah tevreden met hem zijn), vóór hij tot de Islam bekeerde, “Hubal, verheven zijt Gij!”, zoals overgeleverd door Bukhārī, de afgod genaamd ‘Hubal’ aanroepend, zodat hij misschien op het moment van het conflict [1] de Heer van de Hemelen en de Aarde en Zijn Leger der Gelovigen verpletteren, welke wensten hun afgoden te verpletteren. Dit is een duidelijk voorbeeld van de toestand van de polytheïsten en hoe zij dachten over de afgoden met betrekking op Allah de Heer der Werelden.
Het is van essentieel belang dat dit met daadwerkelijk begrip bevat wordt, omdat te veel mensen hun argumenten erop baseren zonder enig begrip [ervan].
Ziet u dan niet dat wanneer Allah de Moslims de opdracht gaf om in de richting van de Ka’ba te bidden, zij ernaartoe keerden toen zij aanbidden, en het als richting voor het gebed (qibla) namen? De aanbidding was niet gericht tot de Ka’ba, noch is het kussen van de Zwarte Steen iets anders dan het aanbidden van Allah de Verhevene, en het imiteren van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem, zijn familie en zijn metgezellen). Zou er iemand onder de Moslims de intentie hebben gehad één van hen te aanbidden, dan zou hij een polytheïst zijn, net als degenen die afgoden aanbidden.
Het aanbidden van Allah door middel van bemiddelaars is essentieel en kan niet als shirk worden bestempeld, en er kan niet gezegd worden dat iedereen die een bemiddelaar tussen hem en zijn Heer neemt een mushrik is; als dit wel het geval was, dan zou ieder mens een polytheïst zijn want al onze zaken vereisen bemiddelaars. De Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) ontving de Koran door de bemiddeling van Gabriël, zo is Jibril de bemiddelaar van de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede). En [zo] was hij de grootste bemiddelaar van de Sahāba (moge Allah tevreden met hen zijn), omdat zij naar hem toe haastten in zware tijden, klaagden bij hem over hun behoeften en zochten zijn bemiddeling en du`a. In deze tijden zei de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) nooit tegen hen, ‘jullie hebben shirk en kufr begaan! Het is niet toegestaan om bij mij te klagen, noch om wat van mij te vragen; jullie zullen het zelf aan Allah moeten vragen, want voorwaar Allah is dichterbij jullie dan ik ben!’ Integendeel, hij stond op en smeekte voor hen, hoewel zij goed wisten dat in werkelijkheid Allah de Schenker is en dat de Beschermer, de Uitreiker en de Gever alleen Allah is. En zij wisten ook dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) hen niets kon geven zonder de toestemming van Allah, en door middel van Zijn Vrijgevigheid. De Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Ik ben niets anders dan een verdeler; Allah is degene die schenkt.” [2]
Om die reden wordt dus duidelijk dat het toegestaan en correct is om een gewoon persoon te beschrijven als degene die bevrijdt van pijn en behoeftes verzadigt; dat wil zeggen, dat hij een bemiddelaar voor hen is. Wat dan te denken van de Nobele Meester en Eminente Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede), de Meeste Gerenommeerde van de Mensheid en de Jinn, de Onbetwist Beste der Creatie? Zei de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet:
“Hij die een Moslim bevrijdt van pijn,
Allah zal hem bevrijden van de pijn van de Dag des Oordeels.” [3]
Dus is de Gelovige een bevrijder van pijn en noodspoed.
Heeft hij (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet gezegd,
“Degene die de behoefte van zijn broeder vervult, ik zal bij zijn weegschaal staan (op de Dag des Oordeels), en als zijn goede daden zijn slechte daden niet overtreffen, zal ik voor hem bemiddelen.” [4]
Dus is de Gelovige is een vervuller van behoeften.

06-01-2012, 15:13
Heeft hij (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet gezegd,
“Hij die een Moslim beschermt,
Allah zal hem op de Dag des Oordeels beschermen.” [5]
Heeft hij (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet gezegd,
“Waarlijk, Allah heeft tussen zijn schepping diegenen
die gezocht worden in tijd van nood.” [6]
Heeft hij (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet gezegd,
“Allah is bezig met het helpen van zijn dienaar,
zolang zijn dienaar bezig is met het helpen van zijn broeder.” [7]
Heeft hij (Allah zegene hem en geve hem vrede) niet gezegd,
“Degene die opkomt voor iemand in nood,
Allah schrijft voor hem drieënnegentig zegeningen op.” [8]
Dus de Gelovige verlicht tegenspoed, helpt, beschermt, vervult behoeftes en wordt gezocht in tijden van beproeving, hoewel het in werkelijkheid Allah, de Verhevene en Majestueuze, degene is die helpt, beschermt en behoeftes vervult. Echter, gezien de Gelovige als een bemiddelaar in al deze zaken is het volledig toepasselijk deze zaken aan hem toe te schrijven.
Er zijn vele Hadīths van de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) overgeleverd die aantonen dat Allah, Verheven en Majestueus, bestraffingen verlicht van allen die op aarde leven door toedoen van degenen die zijn vergiffenis zoeken, en die Zijn Moskeeën onderhouden, en dat Hij door hun toedoen de massa’s voedt en steunt, en hen beschermt tegen beproevingen en gevaren.


Tabarānī overleverde in al-mu`jam al-kabīr, en Bayhaqī in al-sunan, van Mani` al-Daylāmī (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Was het niet omwille van bepaalde dienaren van Allah die Hij voor Hem laat buigen, en bepaalde zuigelingen die Hij laat zogen, en bepaald vee die Hij laat grazen, dan zou Hij Zijn woede op jullie allemaal neerzenden en zou Hij jullie allemaal volledig vernietigen.”
Bukhārī overleverde van Sa`d ibn Abī Waqqās (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Is er jullie de overwinning en voedsel gegeven, anders dan omwille van diegenen onder jullie die zwak zijn?”
Tirmidhī overleverde van Anas (moge Allah tevreden met hem zijn), dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Het zou kunnen zijn dat jullie voedsel ontvangen omwille van hem.” [9]
Al-Hākim verklaarde deze Hadīth als sahīh.`Abdullāh ibn `Umar (moge Allah tevreden met hun beide zijn) overleverde dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Waarlijk, Allah heeft manschappen die Hij geschapen heeft voor de behoeften van de mensen, die zich naar hen haasten in tijd van nood. Zij zijn degenen die veilig zijn voor de bestraffing van Allah de Verhevene.” [10]
Jabīr ibn `Abdullāh (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Waarlijk, Allah verleent deugdzaamheid aan het kind van een Moslim, en zijn kleinkind, en zijn familie en de familie van zijn buren, omwille van de vroomheid en deugdzaamheid van die Moslim, en zij zijn onder de bescherming van Allah zolang hij onder hen is.” [11]
Ibn `Umar (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“Waarlijk, omwille van een vrome Moslim,
beschermt Allah zijn honderd buren tegen tegenspoed en onrust.”
Ibn `Umar reciteerde toen het volgende vers,
“En als Allah niet een deel van de mensen door een ander (deel) zou verstoten, dan zou aarde ten onder gaan.”
(Koran, Sūrat al-Baqara 2:251) [12]


Een Hadīth is als volgt overgeleverd van Thawbān: [13]
“Er zullen onder jullie zeven mannen blijven omwille van wie jullie overwinning, regen en voedsel zullen ontvangen totdat de Zaak van Allah (Dag des Oordeels) aanbreekt.”
`Ubāda ibn al-Sāmit overleverde dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“De Abdāl [14] van mijn gemeenschap zijn er dertig,
omwille van hen ontvangen jullie voedsel, regen en overwinning.”
`Ubāda zei, “Ik hoop dat al-Hasan [15] één van hen is.” [16]
De vier hiervoor genoemde Hadīths zijn vermeld door al-Hāfiz ibn Kathīr in zijn tafsīr van de bovenstaande Koranische vers “En als Allah niet een deel van de mensen..” en zijn geschikt om als bewijs gebruikt te worden, inderdaad vanwege hun omvang wordt de inhoud sahīh.
Anas bin Mālik (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) heeft gezegd:
“De aarde zal nooit veertig mannen ontnomen worden zoals de vertrouwelijke vriend van Allah (khalīl), [17] omwille van hen worden jullie voorzien van regen en schutting. Iedere keer als er een overlijdt, vervangt Allah een ander in hun plaats.” [18]


De Meest Nobele Bemiddelaar
Op de Dag der Opstanding, de Dag van tawhīd, de Dag van Imān, de Dag waarop de Troon tevoorschijn zal komen, zal de hulp van de Meest Nobele Bemiddelaar aan het licht komen: die van de bezitter van de Lofwaardige Standplaats (al-maqām al-mahmūd), degene wiens bemiddeling nooit geweigerd wordt, en degene wiens borg nooit verdreven wordt door Hem die beloofd heeft hem nooit teleur te stellen, of hem te vernederen, of hem te ontmoedigen, of hem te bedroeven vanwege zijn gemeenschap, wanneer de gehele schepping naar hem zoekt en pleit voor zijn bemiddeling, en hij voor zijn Heer staat en niet terugkeert behalve met de verhevenheid, nobelheid en eer geopenbaard aan ons met de woorden van Allah:
“O Mohammed! Hef je hoofd op en bemiddel, jouw bemiddeling zal verhoord worden; en vraag, jouw zal gegeven worden!”
Moge de vrede en zegeningen van Allah op hem zijn, en op zijn familie, metgezellen en op iedereen die hen volgt tot aan de Dag des Oordeels. [19]

Noten
[1] Tijdens de slag van Uhud
[2] Overgeleverd door Bukhārī van Mu`awiyya (moge Allah tevreden met hen zijn).
[3] Overgeleverd door Bukhārī en Muslim van Ibn `Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn).
[4] Overgeleverd door Abu Na`īm van Ibn `Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn).
[5] Overgeleverd door Bukhārī en Muslim van Ibn `Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn).
[6] Zie hieronder voor de referentie voor deze Hadīth.
[7] Overgeleverd door Abū Dawūd en anderen, van Abū Hurayra (moge Allah tevreden met hem zijn).
[8] Overgeleverd van Abu Ya’la, al-Bazār en Bayhaqī.
[9] Volledige tekst van de Hadīth:
“Er waren twee broers in de tijd van de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede), waarvan één naar de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede) kwam om kennis te vergaren, terwijl de andere werkte om beiden te onderhouden. De werker vond de situatie oneerlijk en klaagde over zijn broer bij de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede), die antwoordde: “Het zou zo kunnen zijn dat jullie voedsel ontvangen omwille van hem.”
[10] Overgeleverd door Tabarānī, Abu Na`īm en al-Wadā’i met een goede (hasan) overleveringsketen.
[11] Overgeleverd door ibn Jarīr en door Tabarī in zijn tafsīr.
[12] Overgeleverd door Tabarānī
[13] Een dienaar van de Profeet (Allah zegene hem en geve hem vrede).
[14] De Vervangers, uitleg van hun status is te vinden in de Hadīth hieronder, overgeleverd door Anas ibn Mālik.
[15] Al-Hasan al-Basrī, één van de Tabi`īn.
[16] Overgeleverd door Tabarānī.
[17] De Profeet Ibrāhīm (vrede zij met hem).
[18] Overgeleverd door Tabarānī. Dit zijn de Abdāl (Vervangers).
[19] Vertaald van het boek mafāhīm yajib ‘an tusahhah, geschreven door de Eminente en Nobele Profetische Telg en Imam van de mensen van de Hijaz, wijlen Sheikh al-Sayyid Muhammad Ibn al-Alawi al-Maliki al-Makkī al-Hasanī. Moge Allah hem vergeven en tevreden met hem zijn, hem belonen met zijn oneindige gulheid; en moge Hij ons bijstaan met zijn werken, zodat we Zijn dīn kunnen dienen en de Gemeenschap van zijn Nobele Profeet, vrede en zegeningen van Allah zij met hem. Amīn.

06-01-2012, 15:42

Citaat door Guy:

ik adviseer je at-Tawhied leren en leer dat je alleen Allaah mag aanbidden en de smeekbede en de hoop en het verlangen en de vrees en het slachten enz, alleen naar Hem kan richten en niet naar bepaalde vrome mensen of overleden personen aangezien dit uit de Islaam doet treden.

De reden dat ik je dit zeg is, dat jij hier bijvoorbeeld de persoon Muhammaad Alawi Maliki noemt.

Van deze man, Muhammaad Alawi Maliki, is bekend dat hij uitnodigde naar Shirk (polytheïsme), dus als de persoon waarvoor jij deze topic kent goed bevriend is met hem, dan vrees ik voor het pad waar hij op is.

Wallaahu a3lem.

Citaat door Guy:

Soebhan-Allaah, ik adviseer je at-Tawhied leren en leer dat je alleen Allaah mag aanbidden en de smeekbede en de hoop en het verlangen en de vrees en het slachten enz, alleen naar Hem kan richten en niet naar bepaalde vrome mensen of overleden personen aangezien dit uit de Islaam doet treden.

De reden dat ik je dit zeg is, dat jij hier bijvoorbeeld de persoon Muhammaad Alawi Maliki noemt.

Van deze man, Muhammaad Alawi Maliki, is bekend dat hij uitnodigde naar Shirk (polytheïsme), dus als de persoon waarvoor jij deze topic kent goed bevriend is met hem, dan vrees ik voor het pad waar hij op is.

Wallaahu a3lem.
1. Aghie, Van welke geleerde moet ik tawhied leren ? Het is bekend dat Muhammad Ibn Abdulwahhab het niet eens is met veel bekende geleerden die duizenden jaren op basis van Koran en Soennah hebben verteld.
Kitaabut Tawhied van Muhammad Ibn Abdulwahhab (die ongeveer 300 jaar geleden heeft geleefd ?)
Terwijl er veel grotere geleerden zijn die boeken zoals Fikhul Akber hebben geschreven ? Abu Hanifa ?
Muhammad Maturidi ? Van welke geleerde moet ik tawhied leren ? Van een Geleerde die een groep (die sinds 200/300 jaar lang bestaat en slechts 20 jaar heel actief is) ? Als je het mij vertelt zou het mooi zijn.

2. SoebhanAllah hoe kan je zeggen dat hij uitnodigde naar Shirk ? Slechts omdat hij ook aan tawassul deed ? Deed de Profeet (Salallahu Alayhi Wasallam) ook aan shirk ? ik kan meerdere hadiths plaatsen waar de Profeet (SAW) zelf heeft geleerd hoe je tawassul moet doen.

3. Shaykh Sayyid Muhammad Ibn Alawi Al Maliki is een grote geleerde hij staat bekend om de grote kennis die hij heeft al sinds kind af aan, al op zijn 15e gaf hij Fiqh en Hadith les in Mekka, hoe oud was jij toen je voor het eerst Fiqh en Hadith les gaf ??

4. Shaykh Sayyid Muhammad Ibn Alawi Al Maliki (Rh.a) behoort tot de Ahlul Bayt (Afstammelingen van de Rasulullah (Salallahu Alayhi Wasallam) waarover Aboe Baqr as-Siddieq zei:

Eert Moehammad door de leden van zijn familie (te eren)1.
(Boekharie)1. Het woord irqoeboehoe betekent verheffing en eer betonen,
en ook hoger aanzien verlenen.

Wij moeten dus extra respect en liefde hebben de familie van Rasulullah (Salla'Allahu Alayhi Wasallam)


5. Het is niet eerlijk om met één fatwa van een shaykh proberen neer te halen. Dan kan ik ook met fatwa's komen om jou shuyukh neer te halen, als we dat zouden doen wat is het verschil dan tussen ons en kleine kinderen ? Onze grote geleerden zijn bekend er zijn grote geleerden die door de hele ummah zijn geaccepteerd zoals de mujtahideen, of geleerden zoals imam nawawi, ibn hajar al asqalani, tahawi waarom hoor ik nooit fatwa's van deze grote geleerden die meer dan miljoen hadiths uit hun hoofd kenden. hoeveel ahadith weten de geleerden van nu uit hun hoofd ? De Profeet (SAW) heeft gezegd dat Allah de kennis niet zal wegnemen door het uit de harten van de mensen te halen maar door het laten overlijden van de grote geleerden. Hoeveel grote geleerden zijn er nu nog over ? De Wahabbiya/Salafiyya bestaan slechts sinds 200/300 jaar, daarvòòr had je heel veel grote geleerden die het absoluut niet met zijn ideen eens waren, waarom kijkt en vergelijk niemand de boeken van Die grote geleerden met de boeken van nu ?

Moge Allah ons allemaal leiden naar de Sunnah van Rasulullah
(Salallahu Alayhi Wasallam)