Bekijk volle/desktop versie : 'Genetische aanleg voor religie ontdekt'



Pagina's : [1] 2

16-11-2004, 21:13
Onderzoek van Amerikaanse moleculaire genetica-deskundige Dean Hamer wijst op de aanwezigheid van een gen in het menselijk DNA welke er voor zorgt dat mensen in meerdere of mindere mate aangetrokken worden tot religie. De onderzoeker kwam tot die conclusie, nadat hij meer dan 2000 DNA-stalen van proefpersonen vergeleek met een vragenlijst van 226 vragen die hij hen stelde over hun spirituele beleving.

Zoals te verwachten viel, werd er vanuit religieuze hoek afwijzend gereageerd op het bestaan van dit voorgestelde 'God-gen'. Volgens hen is "geloof is geen kwestie van elektrische hersenimpulsen, maar van een subtiel samenspel van maatschappij, traditie en persoonlijkheid."

16-11-2004, 21:15


Eindelijk bewijs: Islam is een genetische afwijking. Hoe staat de islam tegenover genetische manipulatie ?

16-11-2004, 21:24

Citaat door SingleCoil:
Eindelijk bewijs: Islam is een genetische afwijking. Hoe staat de islam tegenover genetische manipulatie ?
Islam is een genetische afwijking?????

Dat kunnen we dan ook over de overige religie zeggen dan he!!!

16-11-2004, 21:26

Citaat door Lady Fortuna:
Islam is een genetische afwijking?????

Dat kunnen we dan ook over de overige religie zeggen dan he!!!
Niet alles wat genetisch bepaald is hoeft een afwijking te zijn.

16-11-2004, 21:28



Citaat door Lady Fortuna:
Islam is een genetische afwijking?????

Dat kunnen we dan ook over de overige religie zeggen dan he!!!
Ja, we zijn het weer helemaal eens! Hoewel rituelen als halsafsnijding en onthoofding niet bij veel religies gevierd worden...

16-11-2004, 21:28

Citaat door Nabi1:
Niet alles wat genetisch bepaald is hoeft een afwijking te zijn.
ik reageerde niet op jou maar op singlecoil

16-11-2004, 21:29

Citaat door SingleCoil:
Ja, we zijn het weer helemaal eens! Hoewel rituelen als halsafsnijding en onthoofding niet bij veel religies gevierd worden...
Dan moet je niet nu gaan generaliseren, want niet alle moslims vieren het als iemand onthoofd wordt. Het is gewoon walgelijk en dat het nu in deze tijd gebeurt is gewoon te erg voor woorden!!!!

16-11-2004, 21:31

Citaat door Lady Fortuna:
ik reageerde niet op jou maar op singlecoil
En ik had even een tegenargument.

Ik reageerde op jouw reactie tegenover singlecoil

16-11-2004, 21:32

Citaat door Nabi1:
En ik had even een tegenargument.

Ik reageerde op jouw reactie tegenover singlecoil
ik herhaalde enkelt zijn woorden, dus moet je niet op mij reageren maar op hem lijkt mij......

16-11-2004, 21:34
Ja het probleem is dat we bij moslims nooit weten waar we aan toe zijn. De een zegt dat volgens de Islam geweld verboden is, de ander zegt weer dat uit naam van de Islam gemoord moet worden. Wij weten niet wie er gelijk heeft, maar wij nemen dan wel het zekere voor het onzekere. Is dat raar ?

16-11-2004, 21:36

Citaat door Lady Fortuna:
Dan moet je niet nu gaan generaliseren, want niet alle moslims vieren het als iemand onthoofd wordt. Het is gewoon walgelijk en dat het nu in deze tijd gebeurt is gewoon te erg voor woorden!!!!
Hoe komen de mensen die zulke daden plegen dan uiteindelijk aan het idee?

Doen ze niet zomaar voor de lol.. zij menen dat ze het voor het geloof doen..

Het letterlijk interpreteren van teksten uit de Koran leid uiteindelijk tot terrorisme... En nu we het toch over letterlijk hebben.. er staat nergens in de Koran dat de Koran niet letterlijk opgevat moet worden.

16-11-2004, 21:36

Citaat door SingleCoil:
Ja het probleem is dat we bij moslims nooit weten waar we aan toe zijn. De een zegt dat volgens de Islam geweld verboden is, de ander zegt weer dat uit naam van de Islam gemoord moet worden. Wij weten niet wie er gelijk heeft, maar wij nemen dan wel het zekere voor het onzekere. Is dat raar ?
We hebben het niet over het zekere voor het onzekere nemen, maar dat je het een afwijking noemt. Dat vind ik echt nergens opslaan. En natuurlijk kun je het zekere voor het onzekere nemen; maar wat bedoel je daar precies mee?

16-11-2004, 21:39


Het is net als met leeuwen en tijgers, in artis zitten ze achter tralies. Niet ondat ze ooit ietsg edaan hebben maar omdat we het zekere voor het onzekere nemen. Ze horen nu eenmaal tot een soort dat genetisch bepaald dodelijk is...

16-11-2004, 21:41

Citaat door Nabi1:
Hoe komen de mensen die zulke daden plegen dan uiteindelijk aan het idee?

Doen ze niet zomaar voor de lol.. zij menen dat ze het voor het geloof doen..

Het letterlijk interpreteren van teksten uit de Koran leid uiteindelijk tot terrorisme... En nu we het toch over letterlijk hebben.. er staat nergens in de Koran dat de Koran niet letterlijk opgevat moet worden.
Laten we effe naar de achtergrond kijken van Mohamed B.

Hij was een persoon die echt van het leven 'genoot'. Deed van alles wat volgens de Islam verboden was, en in ene zie je hem in pakistaanse kledij lopen. Dan denk ik toch meer dat het te maken heeft met wie hij omgaat dan dat je de hele moslimgemeenschap gaat bekritiseren. En in de Koran staat ook dat ieder zijn geloof moet belijden en ieder zijn waarde laten. De overige teksten die in de Koran staan, heeft eerder te maken als men midden in een oorlog zit. En wat meneer B. heeft gedaan is daarom niet goed te praten of met zijn daad de naam van de Islam te noemen.

16-11-2004, 21:41

Citaat door Lady Fortuna:
ik herhaalde enkelt zijn woorden, dus moet je niet op mij reageren maar op hem lijkt mij......
Maar ik had het over:

Citaat door Lady Fortuna:
Dat kunnen we dan ook over de overige religie zeggen dan he!!!:


^^ En dat heb je niet over genomen van hem.

Pagina's : [1] 2