Bekijk volle/desktop versie : Welk type moeder ben jij?



Pagina's : [1] 2 3 4

05-01-2012, 22:07
Doe de test op; http://www.goedgevoel.be/gg/nl/15/adverteren/integration/nmc/frameset/testen/test801.dhtml


Ik ben een hartelijke moeder

05-01-2012, 22:14


ik ben ook een hartelijke moeder

05-01-2012, 22:20
Ik ben ook een hartelijke moeder

05-01-2012, 22:24
ik ben een perfectionistische moeder

05-01-2012, 22:32


Je bent een perfectionistische moeder.
Je wil het moederschap zo goed mogelijk vervullen. Je probeert je kind het allerbeste mee te geven: liefde, kennis, hulp, discipline, verantwoordelijkheid, en ga zo maar door. Je staat daarbij open voor nieuwe informatie en bent niet te eigenwijs om te zien hoe het beter kon. Kortom, je bent leergierig als het gaat om ouderschap en doet er alles aan om je kind een zo goed mogelijke start te geven in het leven.
Valkuil: Je stelt hoge eisen aan jezelf, soms zelfs onrealistische eisen. Je zal moeten accepteren dat je niet alles in de hand hebt als het gaat om opvoeden. Hoe erg je ook je best doet, er zal altijd weleens iets misgaan in de opvoeding of met je kind.
Tip: Wees wat milder voor jezelf en geef jezelf een compliment voor je inzet en betrokken houding.

haha dit wist ik echt niet van me zelf

05-01-2012, 22:32

Citaat:
Je bent een hartelijke moeder.
Je bent een warme en lieve moeder en de kans is groot dat je kind zich geborgen voelt. Jij bent voor je kind de veilige thuishaven en het warme nest. Door je liefde en onvoorwaardelijke acceptatie geef je je kind een gevoel van zelfvertrouwen mee, waar het nog zijn hele leven profijt van gaat hebben.
Valkuil: Helaas laat niet alles zich oplossen met liefde. Soms staat een kind daar ook niet open voor, bijvoorbeeld als het pubert en zich tegen alles en iedereen afzet. Voel je dan niet teveel afgewezen. Bovendien heb je - in je hulpvaardigheid - de neiging om jezelf voorbij te lopen. Kijk daarmee uit: ook jouw energie kan opraken.
Tip: Combineer je liefde met regels en zorg goed voor jezelf. Niemand heeft er iets aan als je opgebrand raakt. Zorg daarom net zo goed voor jezelf als voor je kind.

05-01-2012, 22:33
Ik ben ook een hartelijke moeder... Hihihi

05-01-2012, 22:43
Ik ben geen moeder, maar ik zou een prefectionistische moeder zijn...

05-01-2012, 22:45
ik heb geen eens kinderen maar heb het ingevuld naar wat ik denk en hoe ik denk dat ik me zal gedragen. uitkomst: perfectionistische moeder. het past op zich wel bij me karakter.. ben altijd een beetje onzeker puur omdat ik eht zo goed mogelijk wil doen maar dat is met alles.

Je bent een perfectionistische moeder.
Je wil het moederschap zo goed mogelijk vervullen. Je probeert je kind het allerbeste mee te geven: liefde, kennis, hulp, discipline, verantwoordelijkheid, en ga zo maar door. Je staat daarbij open voor nieuwe informatie en bent niet te eigenwijs om te zien hoe het beter kon. Kortom, je bent leergierig als het gaat om ouderschap en doet er alles aan om je kind een zo goed mogelijke start te geven in het leven.
Valkuil: Je stelt hoge eisen aan jezelf, soms zelfs onrealistische eisen. Je zal moeten accepteren dat je niet alles in de hand hebt als het gaat om opvoeden. Hoe erg je ook je best doet, er zal altijd weleens iets misgaan in de opvoeding of met je kind.
Tip: Wees wat milder voor jezelf en geef jezelf een compliment voor je inzet en betrokken houding. Probeer te genieten van het moment, van je kind en van jullie onderlinge band.

05-01-2012, 22:46
Je bent een consequente moeder.
Je houdt er duidelijke normen en waarden op na over wat goed is en wat slecht. Als jij 'nee' zegt, is het ook 'nee', hoe kinderen ook gaan zeuren of tegenstribbelen. Doordat je duidelijke grenzen stelt, weet je kind waar het aan toe is en creꤲ je een stuk zekerheid.
Valkuil: Je kunt soms vergeten dat regels niet heilig zijn. Soms is het beter om een uitzondering te maken, of de regels te herzien. Houd je te star vast aan je eigen regels, dan kun je problemen krijgen als je kind aan het puberen raakt. Het kan zich dan tegen je gaan afzetten, waardoor je het tegenovergestelde bereikt van wat je wil.
Tip: Is je kind ouder dan tien jaar, dan kan het rijp zijn voor meer inspraak. Luister naar wat het wil en vindt en, is dat niet onredelijk, bedenk dan samen een oplossing of regel. De kans dat je kind zich eraan houdt wordt dan veel groter.

05-01-2012, 22:47
Ik hou me hart vast voor de pubertijd.

05-01-2012, 22:48
Je bent een gemakkelijke moeder.
Moeder worden leek je fijn en plezierig. En dat is het natuurlijk ook. Dat positieve, dat vind jij belangrijk. Je wil dat in huis een ontspannen sfeer hangt, zonder ruzie en 'gedoe'.
Valkuil: Het lijkt er op dat je niet gerekend had op de minder leuke kanten van opvoeden. Die frustreren je nogal. Je wil dat opvoeden makkelijk gaat en niet teveel energie kost. Daardoor pak je problemen niet altijd even goed aan, en kan je je er te gemakkelijk van afmaken. Dat geeft problemen de kans om zich op te stapelen.
Tip: Het kan helpen om een goede planning te maken: wanneer neem je de tijd voor je kind en wat doe je dan met hem/haar? Probeer op die momenten echt geduld op te brengen en het al je aandacht te geven. Je zal zien dat je daarmee veel problemen en stress voor bent en oplost.




Ik heb de vragen expres verkeerd ingevuld

05-01-2012, 22:52



Citaat door HighHeelsLady:
Je bent een gemakkelijke moeder.
Moeder worden leek je fijn en plezierig. En dat is het natuurlijk ook. Dat positieve, dat vind jij belangrijk. Je wil dat in huis een ontspannen sfeer hangt, zonder ruzie en 'gedoe'.
Valkuil: Het lijkt er op dat je niet gerekend had op de minder leuke kanten van opvoeden. Die frustreren je nogal. Je wil dat opvoeden makkelijk gaat en niet teveel energie kost. Daardoor pak je problemen niet altijd even goed aan, en kan je je er te gemakkelijk van afmaken. Dat geeft problemen de kans om zich op te stapelen.
Tip: Het kan helpen om een goede planning te maken: wanneer neem je de tijd voor je kind en wat doe je dan met hem/haar? Probeer op die momenten echt geduld op te brengen en het al je aandacht te geven. Je zal zien dat je daarmee veel problemen en stress voor bent en oplost.




Ik heb de vragen expres verkeerd ingevuld
ja ja

05-01-2012, 22:56
Onzekere moeder.

Typisch ik weer..

05-01-2012, 22:56
Hartelijke moeder. Maar kan me meer vinden in de beschrijving van perfectionistische moeder. Hij is nog niet eens 1 en ik heb nu al slapeloze nachten soms. :/

Pagina's : [1] 2 3 4