Bekijk volle/desktop versie : Wat zit jou het meeste dwars?



Pagina's : [1] 2

16-11-2004, 18:54
Weet je wij willen allemaal zonder zorgen en in vrede leven.....en ja natuurlijk is een moord niet goed te praten....maar het probleem is dat wij al hun een hoekje zitten waar al jaren en jaren tegen geschopt word.....we komen geen discotheken binnen....krijgen niet makelijk een baan....wonen in achtergestelde buurten....oude vrouwen lopen met een boogje om ons heen omdat ze denken dat we hun beroven....beveiliging loopt ons constant achterna als we een winkel binnen gaan om boodschappen te doen....politie houd er van om ons altijd maar te blijven sarren...en ik ben nooit in aanraking geweest met politie maar ik heb soms wel het gevoel dat ik een strafblad heb van hier tot Tokio....en dat allemaal om hoe ik door de enorme aantal mensen die mij niet kennen naar mij kijken en willen behandelen...

En dat gaat echt enorm knagen want je bent machteloos tegen dat soort dingen.....mijn Nederlandse vrienden hebben het allemaal gemerkt en het zit hun ook enorm dwars....want je kan er gewoon niks tegen doen en het word door de grootste gedeelte van de mensen ook nog eens stellig ontkend dat het er is maar IK maak het wel dagelijks mee en dat al JAREN...en dan komen er nog mensen op tv die zeggen dat we geitenneukers zijn en dat we ons maar aan moeten passen of op moeten rotten en dat onze moeders geen hoofddoeken meer moeten dragen....en dat onze moeders als slaven behandeld worden...en iedereen die op tv wil scoren die doet dat over onze rug....ja dan word het wel moeilijker om positief te blijven....ik blijf het nog wel want Nederland is en blijft mijn land.....maar ik ben en blijf natuurlijk Marokkaan....maar er moet hier echt enorm veel veranderen....en we zullen dat met z'n allen moeten doen als we echt willen dat onze kinderen al deze ellende niet meer hoeven mee te maken....




Dus zeg wat jou dwars zit en dat met respect voor elkaar en elkaars meningen natuurlijk..en hopelijk komen we dan ook tot oplossingen.

16-11-2004, 19:08


Ik wordt soms in de gaten gehouden door de security van supermarkten. Ik ben autochtoon en dit volg-gedrag is afhankeleijk van de kleren die ik aan heb en de kleding van de vrienden met wie ik eten koop. Persoonlijk kan ik er alleen maar om lachen. En dat is ook het enige wat je kunt doen. Die lui doen gewoon hun werk en een zwerver verdient meer aandacht dan een moeder met een kinderwagen. Om maar eens van uitersten te spreken. Vind ik wel logisch.

16-11-2004, 19:11
Maar je schetst natuurlijk een veel breder probleem waar ik niet echt over mee kan praten.

16-11-2004, 19:11

Citaat door Bidawi_Mflipi:
Wat mij erg dwars zit is het volgende

Waarom bestaan er kaaskoppen?!?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Grappig.

16-11-2004, 19:18



Citaat door Bidawi_Mflipi:
Wat mij erg dwars zit is het volgende

Waarom bestaan er kaaskoppen?!?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Ja, kut he? Elke dag bid ik tot god: "Waarom ben ik blank?" En Allah antwoordt: "Omdat de aarde rond is."

16-11-2004, 19:18
Wat mij dwars zit is dat de Islam niet wordt weergegeven zoals Allah het wil en de Profeet Allahs zegen en vrede zij met hem
Dat mensen te snel oordelen
Dat jongeren de Islam zien als een deel dat hoort bij een volwassenen
Dat ouderen de islam niet belijden zoals deze hoort
Dat....
Dat....
Dat.....


Alles zit dwars maar blijf een optimist

16-11-2004, 19:19

Citaat door Scythe:
Ja, kut he? Elke dag bid ik tot god: "Waarom ben ik blank?" En Allah antwoordt: "Omdat de aarde rond is."
Ik ben ook blank

16-11-2004, 19:25

Citaat door HaSoFa:
Ik ben ook blank
Natuurlijk. Ik heb diep berouw voor mijn verkeerde woordkeus. Maar de aarde blijft rond.

Topic, mensen. Zijn er meer personen die problemen hebben met de ongelijkheid in de wereld en de rondheid van de aarde in het algemeen?

16-11-2004, 19:26

Citaat door Scythe:
Ik wordt soms in de gaten gehouden door de security van supermarkten. Ik ben autochtoon en dit volg-gedrag is afhankeleijk van de kleren die ik aan heb en de kleding van de vrienden met wie ik eten koop. Persoonlijk kan ik er alleen maar om lachen. En dat is ook het enige wat je kunt doen. Die lui doen gewoon hun werk en een zwerver verdient meer aandacht dan een moeder met een kinderwagen. Om maar eens van uitersten te spreken. Vind ik wel logisch.
Ze volgen idd afhankelijk van de kleren die je aan hebt maar je kledingstijl kan je veranderen maar als ze jou om je afkomst volgen dan ligt de probleem toch veel dieper.....en net zoals je zegt dat een zwerver meer aandacht nodig heeft dan een vrouw met een kinderwagen zo zullen zij ook denken dat een Marokkaan meer aandacht nodig heeft dan een Nederlander...je zou bijna zeggen dat het nog normaal zou zijn ook....maar dat is het zeer zeker niet....ik erger me kapot en aan het feit dat wanneer elke keer dat ik omkijk die vent achter me zie lopen met de blik van ik hou jou in de gaten....

16-11-2004, 19:27

Citaat door Bidawi_Mflipi:
Wat mij erg dwars zit is het volgende

Waarom bestaan er kaaskoppen?!?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik ben Gek op Kaas.....hmmmmmmm......

16-11-2004, 19:37

Citaat door Rachid_Breda:
Ze volgen idd afhankelijk van de kleren die je aan hebt maar je kledingstijl kan je veranderen maar als ze jou om je afkomst volgen dan ligt de probleem toch veel dieper.....en net zoals je zegt dat een zwerver meer aandacht nodig heeft dan een vrouw met een kinderwagen zo zullen zij ook denken dat een Marokkaan meer aandacht nodig heeft dan een Nederlander...je zou bijna zeggen dat het nog normaal zou zijn ook....maar dat is het zeer zeker niet....ik erger me kapot en aan het feit dat wanneer elke keer dat ik omkijk die vent achter me zie lopen met de blik van ik hou jou in de gaten....
Heb je groot gelijk in. Maar je moet het onderscheid elders leggen. Marokkanen zitten vaker in een lagere sociale klasse en leeftijdsgroep is ook een belangrijk criterium. Je moet je goed beseffen dat deze mensen een opleiding gehad hebben waarin ze geleerd hebben op welk soort mensen ze het meest moeten letten. Het enige wat ik kan zeggen is : "Pech gehad, en probeer erom te lachen." Wat betreft omaatjes die een blokje om lopen: als ik een omaatje was, zou ik elke jeugdige hanggroep met een overwegend mannelijke samenstelling mijden als de pest, ongeacht etnische afkomst.

16-11-2004, 19:53

Citaat door Scythe:
Natuurlijk. Ik heb diep berouw voor mijn verkeerde woordkeus. Maar de aarde blijft rond.

Topic, mensen. Zijn er meer personen die problemen hebben met de ongelijkheid in de wereld en de rondheid van de aarde in het algemeen?
of bol

16-11-2004, 19:59



Citaat door Scythe:
Heb je groot gelijk in. Maar je moet het onderscheid elders leggen. Marokkanen zitten vaker in een lagere sociale klasse en leeftijdsgroep is ook een belangrijk criterium. Je moet je goed beseffen dat deze mensen een opleiding gehad hebben waarin ze geleerd hebben op welk soort mensen ze het meest moeten letten. Het enige wat ik kan zeggen is : "Pech gehad, en probeer erom te lachen." Wat betreft omaatjes die een blokje om lopen: als ik een omaatje was, zou ik elke jeugdige hanggroep met een overwegend mannelijke samenstelling mijden als de pest, ongeacht etnische afkomst.
Ik begrijp jou reactie van pech gehad en probeer er om te lachen wel maar ik kan er echt niet meer om lachen.....heb laatst ook gewoon tegen zo'n gozer gezegd of dat ik iets van hem aan had maar dan wel op een brutale manier...had er daarna wel spijt van want dat zal wel averechts hebben gewerkt en dat zal dan wel weer tot de coclussie hebben geleid van "zie je wel we hadden toch gelijk" ......maar het moet geen gewoonte blijven...als er zo hard op word getimmerd om Marokkanen te laten intigreren en dat ze de nederlandse taal moeten spreken omdat ze nu in NL zijn dan vind ik dat er ook tegen over moet staan dat we als normale mensen behandeld moeten worden..ik ben hier geboren en nog heb ik me hier nooit echt thuis gevoeld.....en zolang dat niet veranderd blijven we toch een groot probleem hebben volgens mij...

16-11-2004, 19:59

Citaat door HaSoFa:
of bol
Een bol veronderstelt 3 dimensies. Als je problemen hebt met de uitdrukking "de aarde is rond" en wilt mierenneuken, dan kan ik je vertellen dat er nog minimaal een vierde dimensie in het spel is.

16-11-2004, 20:09

Citaat door Rachid_Breda:
Ik begrijp jou reactie van pech gehad en probeer er om te lachen wel maar ik kan er echt niet meer om lachen.....heb laatst ook gewoon tegen zo'n gozer gezegd of dat ik iets van hem aan had maar dan wel op een brutale manier...had er daarna wel spijt van want dat zal wel averechts hebben gewerkt en dat zal dan wel weer tot de coclussie hebben geleid van "zie je wel we hadden toch gelijk" ......maar het moet geen gewoonte blijven...als er zo hard op word getimmerd om Marokkanen te laten intigreren en dat ze de nederlandse taal moeten spreken omdat ze nu in NL zijn dan vind ik dat er ook tegen over moet staan dat we als normale mensen behandeld moeten worden..ik ben hier geboren en nog heb ik me hier nooit echt thuis gevoeld.....en zolang dat niet veranderd blijven we toch een groot probleem hebben volgens mij...
Er zal een hoop tijd overheen gaan. Tot die tijd kun je vrij weinig doen, anders dan je te gedragen als een 'modelburger'. Ik zou zeggen, probeer er sterker van te worden; niet sterker in je overtuigingen, maar sterker in karakter. Het zou je sieren als je je eigen redelijkheid zou bewaren (en dus niet zou polariseren naar bepaalde overtuigingen), ondanks een omgeving die dat bemoeilijkt.

Pagina's : [1] 2