Bekijk volle/desktop versie : Afgunst na winnen loterij



Pagina's : [1] 2

04-01-2012, 12:44
Hoort afgunst en jaloezie bij de Nederlandse cultuur als iemand een loterij wint



Heibel in seniorenflat na prijs

BREDA - Jaloezie en hysterie in seniorenflat in Breda waar op nieuwjaarsdag de PostcodeKanjer van 20 miljoen euro viel.


Kwaad van binnen
De onfortuinlijke vrouw heeft afgelopen dagen nauwelijks geslapen. “Omdat ik gewoon kwaad ben van binnen”, vertelt ze in de Volkskrant. Haar buurvrouw, die wel miljonair is geworden, slaapt er ook niet van, zegt ze. “Die is haar huis uitgevlucht, omdat ze gek werd van alle aandacht en telefoontjes.”
Een van de prijswinnaars, die anoniem wil blijven, zegt dat ze dolgelukkig is dat ze maar één lot had. “Stel je voor dat ik hier met 4 miljoen zat! Je weet niet wat je meemaakt. Om zes uur zit je nog gewoon te eten, om half acht ben je miljonair. Wat moeten wij met al dat geld?”
Ook de 91-jarige mevrouw Heinink is er nog ondersteboven van. “Ik ben d’r helemaal naar van.” Als ze de gouden envelop tevoorschijn met de cheque van 1.390.374 euro tevoorschijn haalt, slaat ze haar hand voor haar mond en kijkt ernaar alsof ze het voor het eerst ziet. “Ja, er gaat natuurlijk nog wel wat vanaf, hè.” Met haar arm op de laatste zes cijfers: “Maar dit zal er toch wel overblijven, denk je niet?!”

bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/11236283/__Heibel_in_seniorenflat_na_prijs__.html

04-01-2012, 13:08


Geen ene tokkie durft hier te reageren

04-01-2012, 13:12
Het is lullig om te zeggen, maar de kinderen en kleinkinderen zullen een stukje blijer zijn denk ik.

04-01-2012, 13:13

Citaat door Abracadaver:
Het is lullig om te zeggen, maar de kinderen en kleinkinderen zullen een stukje blijer zijn denk ik.
Ja dat zeker, maar waarom zo`n afgunst voor een oma die bijna deze wereld verlaat?

04-01-2012, 13:34



Citaat door Jimmy_Neutron:
Met die Postcode Loterij zeiken ze over "psychologische problemen" als hun wijk heeft gewonnen en zij zelf niet mee hebben gespeeld. Rare gasten..
Afgunst zit diep geworteld in de Hollandse haring cultuur.

04-01-2012, 13:34

Citaat door Morrokito:
Ja dat zeker, maar waarom zo`n afgunst voor een oma die bijna deze wereld verlaat?


Degene die jaloers is, is even oud. Jaloezie is gewoon een menselijke eigenschap, als jouw buurman 10 miljoen wint en jij niet, voel je vast ook wel een steekje.
Het geintje met de postcodeloterij is, dat je weet je dat je had kunnen winnen omdat de uitslagen en postcodes publiek bekend zijn. Ligt met de staatsloterij alweer anders, daarom hoor je daarom ook nooit iemand achteraf mekkeren van "had ik maar een lot gekocht". Is een psychologisch dingetje.

Of is dit weer zo'n onrealistische bash topic waar jij nu gaat beweren dat Marokkanen geen jaloezie kennen en het iets typisch Nederlands is.

04-01-2012, 13:36
doneer het geld aan mij waarom doe je in godsnaam mee als je niet weet wat je met het geld aanmoet?

04-01-2012, 13:38
Waarom zoveel in een bejaardentehuis.
Met 50.000 waren ze ook tevreden.
Geef het aan wat jongere mensen for fuck sake,
vuile nep spellen.

04-01-2012, 13:47

Citaat door Abracadaver:
Het is lullig om te zeggen, maar de kinderen en kleinkinderen zullen een stukje blijer zijn denk ik.
Ook als ze nooit op bezoek kwamen?

04-01-2012, 13:59

Citaat door Fhamator:
Ook als ze nooit op bezoek kwamen?
Wedden dat ze dan nu toch komen? En als je ze wil pesten laat je het uiteindelijk allemaal na aan greenpeace of je parkiet.

04-01-2012, 14:03

Citaat door Abracadaver:
Degene die jaloers is, is even oud. Jaloezie is gewoon een menselijke eigenschap, als jouw buurman 10 miljoen wint en jij niet, voel je vast ook wel een steekje.
Het geintje met de postcodeloterij is, dat je weet je dat je had kunnen winnen omdat de uitslagen en postcodes publiek bekend zijn. Ligt met de staatsloterij alweer anders, daarom hoor je daarom ook nooit iemand achteraf mekkeren van "had ik maar een lot gekocht". Is een psychologisch dingetje.

Of is dit weer zo'n onrealistische bash topic waar jij nu gaat beweren dat Marokkanen geen jaloezie kennen en het iets typisch Nederlands is.
Marokkanen kennen geen jaloezie of nijd.

04-01-2012, 14:03
Wat is het leven toch soms oneerlijk.

04-01-2012, 14:04



Citaat door Abracadaver:
Wedden dat ze dan nu toch komen? En als je ze wil pesten laat je het uiteindelijk allemaal na aan greenpeace of je parkiet.
Dat zou ik ook doen maar wel aan goed doel inderdaad

04-01-2012, 14:44
best wel humor heeft het leven.
werk je je hele leven te pleuris of heb je elke maand de kwartjes moeten omdraaien. ga je bijna dood en ben je 80 wordt je miljonaire.
hoe sadistisch kan het leven zijn??

04-01-2012, 15:50
enige wat ik gewonnen is een dvd box

had liever 50 euro gehad dan een dvd box, wat moet ik er nou een hemelsnaam mee

film die ik wil zien download ik of ga naar de bioscoop

de gene die de prijzen verzint moet eens ontslagen worden

Pagina's : [1] 2