Bekijk volle/desktop versie : Zwangerchap en suikerziekte type 2



04-01-2012, 11:07
salam zusters
Ik ben zelf 23 weken zwanger en heb suikerziekte,
graag zou ik meer over willen weten en hoop dat er meiden zijn die er meer over weten en me kunnen informeren er over zodat ik me kan voorbereiden op wat er me te wachten staat, wand veel info kan ik niet vinden op internet
alvast bedankt

04-01-2012, 19:06


slm meid,
heb je zwangerschapsdiabetes? of gewoon suikerziekte?
ik heb ook zwangerschapsdiabetes in het begin had ik het er maar moeilijk mee,mocht niks zoets moest op speciale tijden bepaalde hoeveelheden eten enz enz..
en ik moest 5 keer per dag bloedprikken!!!

nu hmdl heb ik alles onder controle, ik beval in het ziekehuis onder toezicht van kinderarts enz en de zwangerschap mag niet langer dan 40 weken zijn dus precies op de uitgerekende datum moet ik bevallen (als het niet eerder gebeurt)
en ik liep heel de zwangerschap bij een dieetist en diabetesverpleegkundige en moest om de 2 weken naar het ziekenhuis op controle ik heb geen verloskundige...

insahallah zal het na de zwangerschap verdwenen zijn

succes meid

04-01-2012, 23:36
Salam zuster
bedankt voor je reactie, maar ik heb zelf gewoon suikerziekte sind een paar jaar,
en ben zwanger geworden, was eigenlijk niet vanplan om zwanger te worden schrok er zelf heel erg van maar hamdl
ben er blij mee en het is welkom,
maar alleen het kindje is gemaakt met tehogen suikers en nu nog steeds niet echt onder controlen maar hamdl beter dan eerst
en het blijkt nu ook dat het kindje te grood is
maar gair insa allah ik doe mijn best om mijn kleintje gezond te wereld te laten komen