Bekijk volle/desktop versie : kind zindelijk maken



02-01-2012, 16:02
Op welke leeftijd heb jij kind geleerd om zindelijk te worden?

En wat zijn jullie tips daarvoor?

02-01-2012, 20:33


nou je kunt beter eerst een potje kopen & het aan je kind introduceren

& tracht afscheid te nemen van de luier ; ik liet haar thuis zonder luier lopen & als ze moest plassen zei ik haar dat ze po moest zeggen (haar po stond trouwens in de gang zodat ze er aan herinnert word als ze wilt plassen) dus dat had ze best wel snel onder de knie & ze ging meestal zelf naar haar potje ; als ze het vergeten was & toch in haar broek plaste dan legde ik haar altyd uit van ' kyk, vies, pipi in po doen hoor! ' & dan zei ze ook oooh viess viess

nu is ze 27 maanden & nu doet ze 's nachts ook haar luier niet meer aan ; voor het slapen gaan wel altyd effe op haar potje zetten

het ene kind is het andere niet maar je moet ze wel stimuleren als je merkt dat ze er lichamelyk klaar voor zyn ; een kind kan je ook signalen geven zoals hun luier aftrekken of wanneer je merkt dat je kind zyn luier 2uren droog houd (dat ze hun plas wat langer kunnen ophouden & er zich bewust van beginnen te worden) een potje kan in het begin eng zyn voor hen maar tracht geduld te hebben & je kind niks op te dringen want dat zou averechts kunnen werken ; good luck!!

02-01-2012, 20:39
Koop ook een boekje,over op potje gaan.dat elke dag voorlezen voor je kindje..

02-01-2012, 21:06
Ik begon met mijn zoon toen hij 2 en half jaar was. Ik had een mooie potje gekocht en liet hem een paar keer mee spelen. Daarna ging hem opzetten en vertelde hem waarom hij op het potje moet. Elke keer deed ik zijn luier af en ging hij op het potje.
Meestal plast hij ernaast of na dat hij erop heeft gezeten.

Ik liet hem ook zonder luier thuis lopen. trouwens ik wacht altijd tot het zomer is dan pas begin ik met het leren. En als hij en plasje deed dan zei ik dat hoort in het potje niet daar. en na een paar dagen had hij het door en ging heel makkelijk en na een paar weken wou hij s'nachts ook geen één om.

03-01-2012, 00:37


bedankt dames voor de tips, ik wil hier binnekort al mee beginnen inshallah

03-01-2012, 00:53
Moet je dan die potje weer schoonmaken.. jeetje mina krijg een brok in mijn keel als ik eraan moet denken dat ik nu de luiers ook nog moet verschonen.

03-01-2012, 00:56

Citaat door Barbieee:
Moet je dan die potje weer schoonmaken.. jeetje mina krijg een brok in mijn keel als ik eraan moet denken dat ik nu de luiers ook nog moet verschonen.
Je kunt het ook zo laten hoor, maar na een tijdje raakt ie vol en gaat het ook nog stinken

03-01-2012, 01:16

Citaat door Hasna_real:
Je kunt het ook zo laten hoor, maar na een tijdje raakt ie vol en gaat het ook nog stinken
Hahah arme kind, nee dat is te zielig...

05-01-2012, 00:11
ben nu bezig met mijn dochter van 3. was gestart in de zomervakantie maar ze had geen interesse. ze vond het handen wassen veel leuker. daarna steeds maar geprobeerd totdat ze ging huilen. heb het even gelaten tot een paar weken terug. op mijn vrije dagen als ik de hele dag thuis blijf, dan probeerde ik het. in het begin deed ik inlegkruisjes in haar slipje omdat ik tegen dat plasje (dat overal terecht kan komen) aankeek. T inlegkruisje ving al veel op en haar broekje en maillot ook.
Toen zei iemand dat ze juist moeten voelen dat ze vies worden en daarom proberen om droog te blijven. toen zonder gedaan. En tot nu toe gaat het heel goed. ik ben ook overdreven blij als het is gelukt en noem iedereen van de directe familie op die blij is dat ze op het potje of wc is geweest. we zijn nog aan het oefenen dus ongelukjes gebeuren nog wel maar vaak zijn we NET te laat.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

O ja, ik heb een ikea-pot gehaald maar mijn dochtertje vind m pijn doen en heb zo'n stoelpo gehaald bij de Turk en die doet het echt veel beter. We hebben ook een wcverkleiner maar die gebruikt ze nu niet meer.

07-01-2012, 23:03
[QUOTE=Hetlicht;103394710]ben nu bezig met mijn dochter van 3. was gestart in de zomervakantie maar ze had geen interesse. ze vond het handen wassen veel leuker. daarna steeds maar geprobeerd totdat ze ging huilen. heb het even gelaten tot een paar weken terug. op mijn vrije dagen als ik de hele dag thuis blijf, dan probeerde ik het. in het begin deed ik inlegkruisjes in haar slipje omdat ik tegen dat plasje (dat overal terecht kan komen) aankeek. T inlegkruisje ving al veel op en haar broekje en maillot ook.
Toen zei iemand dat ze juist moeten voelen dat ze vies worden en daarom proberen om droog te blijven. toen zonder gedaan. En tot nu toe gaat het heel goed. ik ben ook overdreven blij als het is gelukt en noem iedereen van de directe familie op die blij is dat ze op het potje of wc is geweest. we zijn nog aan het oefenen dus ongelukjes gebeuren nog wel maar vaak zijn we NET te laat.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

O ja, ik heb een ikea-pot gehaald maar mijn dochtertje vind m pijn doen en heb zo'n stoelpo gehaald bij de Turk en die doet het echt veel beter. We hebben ook een wcverkleiner maar die gebruikt ze nu niet meer.[/QUOTE

dankje meid voor het delen van je ervaring. als je 3 jaar zegt dan denk ik dat ik misschien nog wel even moet wachten met me kleine meid ze is pas ander half misschien nog te jong?