angelmyself
01-01-2012, 23:06
Ik wil even mijn verhaal wat betreft de telefoonkosten die in rekening zijn gebracht door telfort met jullie delen, misschien dat het bij 1 van jullie die telfort heeft ook zo kan zijn.
Enkele maanden geleden ontving ik van Telfort een hele hoge rekening. Toen ik toevallig op mijn Telfort ging kijken viel me ineens op dat er een heel hoog bedrag bij smsdiensten stond vermeld. Vervolgens ben ik gaan kijken naar de specificatie en zag tot mijn verbazing dat er midden in de nacht zeker wel 400 sms’jes zijn verstuurd achter elkaar in 1 minuut naar verschillende nummers waaronder mijn eigen andere abonnement nummer. Dit kon nooit kloppen. Ik heb navraag gedaan bij de verschillende nummers en niemand had ooit s nachts berichten van mij ontvangen. Toen ik verder ging kijken zag ik dat dit op verschillende dagen is gebeurd. Ik heb contact gehad met Telfort hierover en heb toen de kosten vergoed gekregen.
Vervolgens maanden later, vandaag dus wil ik op mijn telfort.nl voor mijn moeder de belstatus controleren. En zag ineens bij mijn facturen dat de vorige maanden wel erg hoog zijn, vergeleken met wat zij belt. Dus ik ging bij de specificatie kijken naar wie ze allemaal belde. Ik zag toen ineens weer iets geks. Dit keer niet met sms’jes maar met belminuten. Ik zag dat er heel vaak 's nachts naar nummers is gebeld en wel variërend van 5 tot 40 minuten. Tussen die nummers zaten dus mijn nummer, die van mijn zusjes, broers, schoonzus, vader etc. Dit kan nooit mijn moeder heeft nooit 40 minuten met mij s nachts gesproken en/of in mijn voicemail gesproken. Ik herinnerde mij gelijk het smsprobleem wat ik enkele maanden geleden had gehad. Dus ik ging inloggen bij mijn eigen Telfort account want vond namelijk mijn rekeningen ook erg hoog ondanks dat ik niet veel bel met mijn Telfort abonnement omdat ik nog een abonnement heb. En ja hoor precies hetzelfde verhaal! Ook hetzelfde verhaal als bij mijn moeder. Ik heb toen via de ping verschillende mensen gepingt met mijn verhaal en van sommige die het gingen controleren kreeg ik dus te horen dat ze dit probleem ook hebben(niet allemaal). Net logde ik voor mijn zus in en bij haar is hetzelfde probleem!
Dus als je een abonnement van Telfort hebt log in met je account en check je specificaties en kijk naar welke nummers jij volgens de specificaties hebt gebeld. Bij mijn zus zag ik bijvoorbeeld heel vaak achter elkaar 1 minuut naar heel veel verschillende nummers wel verschillende tijdstippen maar 's nachts. Soms zie je erachter kosten 0,00 euro staan maar wel een B dus dat gaat wel van je belminuten af!
PS
Het is mij opgevallen doordat ik op de specificaties ineens zag dat er 's nachts zogenaamd veel is gebeld het kan dus heel goed zijn dat er ook overdag veel belminuten staan vermeld die niet kloppen! Echter kan ik die niet herinneren of weten of dit klopt want de gesprekken van overdag herinner ik mij niet zo snel als belminuten die er 's nachts verbruikt zouden zijn.
Ik ga morgen contact opnemen met Telfort hierover en ben benieuwd wat voor reactie ik zal krijgen.