Bekijk volle/desktop versie : Telfort Mob.abonnement fraude of softwarefout met belminuten/kosten! Eigen ervaring!



01-01-2012, 23:06



Ik wil even mijn verhaal wat betreft de telefoonkosten die in rekening zijn gebracht door telfort met jullie delen, misschien dat het bij 1 van jullie die telfort heeft ook zo kan zijn.

Enkele maanden geleden ontving ik van Telfort een hele hoge rekening. Toen ik toevallig op mijn Telfort ging kijken viel me ineens op dat er een heel hoog bedrag bij smsdiensten stond vermeld. Vervolgens ben ik gaan kijken naar de specificatie en zag tot mijn verbazing dat er midden in de nacht zeker wel 400 sms’jes zijn verstuurd achter elkaar in 1 minuut naar verschillende nummers waaronder mijn eigen andere abonnement nummer. Dit kon nooit kloppen. Ik heb navraag gedaan bij de verschillende nummers en niemand had ooit s nachts berichten van mij ontvangen. Toen ik verder ging kijken zag ik dat dit op verschillende dagen is gebeurd. Ik heb contact gehad met Telfort hierover en heb toen de kosten vergoed gekregen.

Vervolgens maanden later, vandaag dus wil ik op mijn telfort.nl voor mijn moeder de belstatus controleren. En zag ineens bij mijn facturen dat de vorige maanden wel erg hoog zijn, vergeleken met wat zij belt. Dus ik ging bij de specificatie kijken naar wie ze allemaal belde. Ik zag toen ineens weer iets geks. Dit keer niet met sms’jes maar met belminuten. Ik zag dat er heel vaak 's nachts naar nummers is gebeld en wel variërend van 5 tot 40 minuten. Tussen die nummers zaten dus mijn nummer, die van mijn zusjes, broers, schoonzus, vader etc. Dit kan nooit mijn moeder heeft nooit 40 minuten met mij s nachts gesproken en/of in mijn voicemail gesproken. Ik herinnerde mij gelijk het smsprobleem wat ik enkele maanden geleden had gehad. Dus ik ging inloggen bij mijn eigen Telfort account want vond namelijk mijn rekeningen ook erg hoog ondanks dat ik niet veel bel met mijn Telfort abonnement omdat ik nog een abonnement heb. En ja hoor precies hetzelfde verhaal! Ook hetzelfde verhaal als bij mijn moeder. Ik heb toen via de ping verschillende mensen gepingt met mijn verhaal en van sommige die het gingen controleren kreeg ik dus te horen dat ze dit probleem ook hebben(niet allemaal). Net logde ik voor mijn zus in en bij haar is hetzelfde probleem!

Dus als je een abonnement van Telfort hebt log in met je account en check je specificaties en kijk naar welke nummers jij volgens de specificaties hebt gebeld. Bij mijn zus zag ik bijvoorbeeld heel vaak achter elkaar 1 minuut naar heel veel verschillende nummers wel verschillende tijdstippen maar 's nachts. Soms zie je erachter kosten 0,00 euro staan maar wel een B dus dat gaat wel van je belminuten af!


PS
Het is mij opgevallen doordat ik op de specificaties ineens zag dat er 's nachts zogenaamd veel is gebeld het kan dus heel goed zijn dat er ook overdag veel belminuten staan vermeld die niet kloppen! Echter kan ik die niet herinneren of weten of dit klopt want de gesprekken van overdag herinner ik mij niet zo snel als belminuten die er 's nachts verbruikt zouden zijn.


Ik ga morgen contact opnemen met Telfort hierover en ben benieuwd wat voor reactie ik zal krijgen.

01-01-2012, 23:47


up en bedankt voor het plaatsen....

02-01-2012, 00:01
Assalaamu alaykoem,

Ben net ook gaan kijken en heb bij tijdstip gekeken en vergeleken met tijdstip van smsjes..maar als er bijv 04.33 staat dan is dat 16.33 volgens mij..want ik zag smsjes op 17 dec staan..op factuur stond allemaal 10.15 etc..terwijl op me telefoon 22 uur nog wat stond.
Dus die nacht is gewoon middag..Ik denk niet dat telfort zomaar kan frauderen..alhoewel ik soms wel het gevoel heb dat ze het doen, maar als ze door de mand vallen hebben ze een groot probleem..

02-01-2012, 21:03

Citaat door Oemi_van_2:
Assalaamu alaykoem,

Ben net ook gaan kijken en heb bij tijdstip gekeken en vergeleken met tijdstip van smsjes..maar als er bijv 04.33 staat dan is dat 16.33 volgens mij..want ik zag smsjes op 17 dec staan..op factuur stond allemaal 10.15 etc..terwijl op me telefoon 22 uur nog wat stond.
Dus die nacht is gewoon middag..Ik denk niet dat telfort zomaar kan frauderen..alhoewel ik soms wel het gevoel heb dat ze het doen, maar als ze door de mand vallen hebben ze een groot probleem..
Nee meid. Ik heb Telfort zelf gesproken vandaag. Wat betreft die tijdstippen van facturen dan zouden tijdstippen zoals 14.00 weer om 02.00 gevoerd zijn als ik op jou verhaal zou afgaan. De medewerker van Telfort probeerde eerst als reden te geven an dat als je de factuur download die nachttijdstippen er niet op staan, maar ik heb dit toen samen met de medewerker gecontroleerd en toen zagen we toch wel weer dat er op 1 dag wel 100 x 1 of 2 minuten naar verschillende nummers gebeld zou worden en dit ging dan zo dagen door. En over een hele factuurmaand kwam dit wel erg vaak terug. De medewerker van Telfort heeft me toen doorverbonden met iemand een andere medewerker en zij gaven dus toen idd aan dat dit vreemd is en niet klopt. Ze gaan het nu uitzoeken en mij hierover berichten.

02-01-2012, 22:42


Bizar verhaal. Wat ik uit ervaring weet (heb bij een andere telecom provider als call agent gewerkt voor onder andere de afdeling facturatie) is dat dit vooral met smartphones een veel voorkomend probleem is. De hoofdoorzaak zijn abonnementhouders die geen idee hebben dat zij soms applicaties gebruiken van derden die terugkomen op facturen als betaaldiensten.

Een onschuldig smsje sturen om ergens de waarde van te laten bepalen of te kijken hoe veilig het wel niet is in je buurt (je kent het wel) zijn vaak terugkomende kosten, ook al staat er vermeld dat het een eenmalige sms is die je ontvangt. Het feit dat je gesprekken en de duur daarvan kunt zien van gesprekken die jij zegt niet gevoerd te hebben is wel een rare zaak. Met behulp van je specificaties zou ik dit inderdaad ook zelf zo snel mogelijk aan bod brengen bij Telfort, alhoewel ik er een hard hoofd in heb dat ze hier wat mee gaan doen. Het feit dat het bij anderen voorkomt, kan je gebruiken als je voordeel. Met meer sta je meestal ook sterker.

Ik hou deze topic in de gaten. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Succes.