Bekijk volle/desktop versie : lees hoe ik ben verandert



01-01-2012, 22:03
salam e3likoum wa ra3matoeAllah,

ik wil tegen me broerders en zusters een raad geven die niet zo serieus met het geloof bezig zijn.

ik wil als eerst zeggen dat ik ook niet heilig ben en dat ik ook me best doe en sbar heb in dit wereld.

in mijn jeugd heb ik veel verkeerde dingen gedaan
ik dacht nooit aan allah swt en aan de dood en wat er allemaal hierna gebeurt

ik ging vaak uit met vrienden. lekker chillen met boys effe wat drinken in de stad effe naar de dames gluren en roepen, en na het eten bij een snackbar een sigaretje erbij lekker lachen met vrienden tot midden nacht en als we uit gingen effe een flesje samen kopen en dan opdrinken. je kent t wel

tot op een dag,
ik was buiten met een paar jongens gewoon chillen tot op een gegevende moment een vriend een jointje uit zijn jas zak haalt en begon aan te steken ik keek hem aan en zei geef die jointje aan mij en ik begon te blowen. toen we klaar warren liepen we weg gewoon een rondje lopen, me ouders warren lekker naar familie gaan met ze alle gezellig rond het tafel gezellig bijkletsen. maar ik zat buiten met jongens aan t blowen,. en daar liepen we dan helemaal weg door die jointje

niet eens 10 min later kreeg ik uit niets een heel gek aanval. alsof me hart niet meer klopte ik schrok door dat aanval dat ik begon te rennen uit paniek mijn vrienden achter mij aan en roepen mij van wat is Mohamed ? ik zei ik voelde iets in me !! ME HART VOEL ME HART een vriend voelde me hart en zei er is niks ik zei vervolgens jahwel
hij was gestop ik voelde het effe later werd ik rustiger en liep ik gwn buiten met die zelfde jongens. die stoint zijn was allang uit gewerkt en heel opeens gebeurd het weer ik voelde dat er iets was met mij hart en begon weer in paniek te raken. een vriend riep naar mij neee komt door die jointje.. ik riep NEE ik zei tegen hun ik ga naar huis. die nacht lag ik bed met een nare gedachte.. wat was dat wat ik voelde ? wat was dat wat ik had ? wat is er met me hart ? ik kon heel moeilijk in slaap vallen en opeens dacht ik aan allah. was dit een waarschuwing ? wat is een teken ? ik durfde niet meer te slapen want stel dat ik het weer krijg tijdens mij slaap en dat ik dan dood ga !!! werd er heel bang van en na een lange nacht nagedacht te hebben viel ik in slaap

die volgende dag werd ik heel vroeg wakker en 1 gedachte LA ILLAH ILLAH mohammedoen a rasoellah ik heb t overleefd me ouders warren ondertussen al gekomen. ik liep de trap af en zag me moeder in de keuken bezig zijn met ontbijt maken van ons ik keek me moeder loop naar haar toe en ik deed iets bij haar wat ik nooit eerder deed ik kuste haar voorhoofd ze draaide zich om en zei salam elikoum MOhamed dankje voor je kus moge allah jou gezegenen in het berbers ik liep naar boven en ik liep langs de douche opeens stopte ik met lopen liep terug naar de douche en zag daar die emmer van woedo en dacht na over mij leven ik blijf staren naar die emmer en liep naar die emmer toe pakte het emmer zonder enige doel want ik kon namelijk niet bidden ( was 18 jaar ) en deed lauw water erin en begon uit t niets woedoe te verrichten toen ik klaar was
ging ik naar me ouders de kamer ik pakte vervolgens een zadah die ik heeel lang niet had gepakt of en naar gekeken.

en daar zat ik dan ik stond op die zadah kijk naar die zadah hmdl kon ik wel een paar soerath en begon te lezen terwel ik niet wist hoe je precies moest bidden. toen ik klaar was met bidden

pakte ik een boekje en pen erbij en begon te schrijven hoe salaat werkt hoe je moet bidden wat er allemaal gezegd moest worden. wat islam is wat de DOOD is

begon van alles op te schrijven en had zelf alle muziek verwijdert en ging van muziek naar koran en anasheeds .

in de loop van de tijd hmdl ben ik veel achter gekokem wat islam inhoud en dat dit maar een test is de werkelijke wereld is het hiernamaals en nu beste broerders en zusters bid ik hmdl elke dag 5 x per dag ,weet onder tussen heeel veel over het hel en paradijs en wat er allemaal te verwachten staat na elke gebed vraag allah swt of hij mij kan vergeven ik laat tranen vallen alsof ik ben geslagen door me vader vroeger,, zulke tranen viel er bij
mij ik denk elke dag aan allah aan goeden tijden en slechte tijden, bedank hem elke dag voor wat hij mij aandoet ik voel me na elke gebed een rust op mij schouder
BID VOOR HET TE LAAT IS dat is mijn slot !!

. ik hoop dat u heeft genoten van mij levens verhaal

salam e3likoum,

01-01-2012, 22:17


subhana allah
bedankt dat je dit hebt willen delen met ons. Moge allah jou belonen voor je goede daden en je slechte daden vergeven worden.

01-01-2012, 22:48
soukrane inshallah jaribbi

01-01-2012, 22:59