Bekijk volle/desktop versie : geld uitgeleend



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

30-12-2011, 18:39
Een paar jaar geleden heb ik een vriendin geld geleend.
Nu zijn we inmiddels 3 jaar verder en nog geen geld terug gezien. Sterker nog, ze heeft het er niet eens over.
Soms denk ik dat ze het is vergeten.
Ik heb echt moeite om het geld terug te vragen.
Als ik zelf geld zou lenen van iemand, zou ik het zo snel mogelijk terug betalen, het idee dat ik schuld heb zou ik gewoon niet van kunnen slapen.
maar helaas denkt niet iedereen zo.
De laatste tijd zit het me gewoon dwars, en sta op het punt haar te bellen of smsen.

te zot voor woorden dat ik mijn eigen geld niet durf terug te vragen.

30-12-2011, 18:42


geld is de grootste reden voor ruzie,en een tip van mij leen nooit geld aan marokkaan want dat krijg je nooit terug.ze gaan liever naar de shoebaloo schoenen kopen dan jou eigen centen terug geven.

30-12-2011, 18:44
erg is dat he? dat je je schaamt om het terug te vragen, terwijl het gewoonweg jou eigendom is!!!!
hangt er ook vanaf hoeveel het is als het een bedrag is dat je kan missen ok, zoniet zou ik het gewoon vragen en zeg dat je het nodig hebt

30-12-2011, 18:46
Deja vu.. Psies zo als jij hem opent heb ik hier al eerder gelezen..

of je spreekt haar aan dat je het nu terug zou willen of je houdt je mond erover en laat het zitten.. En de volgende keer gewoon geen geld uitlenen..

30-12-2011, 18:47


bel r gewoon.

30-12-2011, 18:48
en als ze het dan niet terug geeft, lekker laten gaan dan...

30-12-2011, 18:50
Scheld het gewoon kwijt, dat is veel beter (islamitisch gezien)
Op yam al kiyama zal dit je helpen.
Ik heb ook veel geld geleend en niets terug gezien, heb het allemaal kwijtgescholden, life goes on

30-12-2011, 18:54
Een vriendin had me vroeg gebeld met de vraag of ik voor haar een vliegticket voor haar zou kunnen betalen, ik had het betaalt en ik had haar geld geleend voor daar. toen ze kwam na de vakantie had ze geen woord erover gerept. nu nog steeds niet, ik ga gewoon terug vragen een echte vriendin zal uit haar zelf terug geven en niet doen alsof ze het vergeten is.

30-12-2011, 18:55

Citaat door Bouchra55:
en als ze het dan niet terug geeft, lekker laten gaan dan...
Dank je voor je mooie puntje, ook jij mag je hoekje checken!

30-12-2011, 19:00
er zit verschil in als iemand niet kan betalen door omstandigheden allah i hsan la3wan of gewoon willens en wetens niet wil betalen

30-12-2011, 19:00
een ding staat vast, ik leen echt nooit meer iemand een rooie cent uit.
Ze zeggen dat een ezel zich nooit 2 maal aan dezelfde steen stoot, nou deze ezel dus wel.
Een paar jaar geleden had ik precies hetzelfde probleem, dat waren een aantal mensen. Met moeite en jaren later terug gekregen.
En nu weer. Al zou ze tegen me zeggen dat ze het nu niet heeft en dat ze zodra ze het heeft me terug betaald, vind ik het ook prima. Maar ze heeft het er totaal niet over. Terwijl de dag dat ze het nodig had, zat ze huilend bij mij op de bank.


30-12-2011, 19:00
misschien is ze het vergeten, vraag het gewoon netjes terug en als je het lef niet hebt stuur je haar een berichtje en zeg je dat je het geld dringend nodig heb. Als ze het niet terug wil geven dan scheld je het gewoon kwijt zoals iemand hierboven al zei. Geld komt en gaat, daar zou ik mij niet druk om maken.

30-12-2011, 19:02


Als zij geld aan jou durft te vragen dan durf jij het ook terug te vragen!

30-12-2011, 19:04
Weet je wat het ergste is, als ik dacht dat ze het niet kan betalen zou ik denken me3liesh, maar zij loopt met de duurste pumps, merkbroeken etc en dat op mijn rug? Grapjas.


Meissie vraag gewoon je geld terug. het is je eigendom.

30-12-2011, 19:04
Ik heb weleens geld geleend vroeger van me zus of broers ofzo..maar vergat het nooit het knaagde juist aan me.

Mss is ze het echt vergeten wat ik betwijfel maar het kan..stuur haar een mail of smsje en vraag het haar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6