Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen en Homosexualiteit



15-11-2004, 20:19
Beste forum leden,

Het ondewerp wat ik nu aan ga snijden ligt nogal gevoelig, ik heb het natuurlijk over homosexualiteit. Maar allereerst wil benadrukken dat ik absoluut geen voorstander ben van praktizerende homo's ongeacht hun nationaliteit en religie.

Ik heb gemerkt dat wij marokkanen nogal negatief reageren wanneer iemand ons vertelt die gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht, terwijl juist zo iemand alleen maar geholpen wil worden maken wij de situatie alleen maar erger voor degene.

Shaitan kan iedereen beinvloeden, ja jou ook, waarom kunnen wij niet een keer begrijpend reageren en zo iemand helpen om weer het rechte pad te bewandelen?

Vergis je eigen niet er lopen veel mensen met een islamtische achtergrond rond die last hebben van zulke gevoelens, onzuiverheden. Zij kunnen nergens terecht voor hulp omdat ze weten hoe zij behandeld zullen worden. Kunnen we niet een keer tolerant zijn en deze mensen een helpende hand bieden als islamitische gemeenschap?

wat zeggen jullie???


mvg hanane0

15-11-2004, 20:34



Citaat door KRINGLOPER:
Ik denk dat je zo'n persoon het beste naar een imam kunt sturen. Die weet denk ik wel hoe hij zo'n persoon moet benaderen. Ik zou een homo wel advies geven hoe te handelen door hem dus naar een imam te sturen. Het is nou eenmaal een feit dat homo zijn een taboe is binnen de Islamitische gemeenschap en dat er niet snel getolereerd wordt wanneer iemand er voor uitkomt. Zo'n persoon zal vaak verstoten worden uit zijn familie/omgeving. Hoe zou jij reageren als later blijkt dat je zoon homo's is?
Het is een gevoel dat je krijgt, oorzaker is de shaitan....Allah is de enige medicijn hiervoor, maar mij gaat t puur om waarom wij als marokkanen zo om gaan?

15-11-2004, 20:34
En dan al die marokaans xxxxxxxjes dan in spui straat

15-11-2004, 20:36

Citaat door knikkervriend:
En dan al die marokaans xxxxxxxjes dan in spui straat
Daar gaat even niet om....dat keur ik af.

15-11-2004, 20:40


Ik weet dat het een gevoel is waar je inderdaad mee bent geboren maar ze moeten het gewoon onderdrukken & iemand vinden die hen begrypt & luistert naar hen. Ik denk wel dat da veel invloed kan hebben op zulke mensen. Zo steun je hen om hun geloof goed te praktiseren & ondertussen begeleid je hen om hun gevoelens te onderdrukken omwille van Allah swt.

15-11-2004, 20:45

Citaat door KRINGLOPER:
Het is bewezen dat homo's als homo's worden geboren. Er zijn zelfs wetenschappers die kijken of het mogelijk is om die gedachten bij iemand weg te halen dmv medicijnen of iets dergelijks. Tuurlijk moet je in Allah blijven geloven, maar er zijn ongetwijfeld genoeg Marokkanen die dat wel doen en homo zijn. Het is een beetje paradoxaal, maar ja.

Waarom wij er zo mee omgaan is omdat het niet gebruikelijk is dat er homo's zijn tussen Marokkanen. Het wordt vanuit Islamitisch oogpunt verworpen en Marokkanen houden daar aan vast. Nou heb ik opzich geen problemen met homo's (zowel actief als niet actief), als iemand wat wil vragen dan geef ik hem daar antwoord op. Ik vind het wel knap van moslims die gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht maar dit niet laten zien en gewoon trouwen en kinderen krijgen en het pad van Allah volgen. Voor hun zal de beloning later groot zijn.

Hoe zou jij reageren als later blijkt dat je zoon/dochter zegt dat hij/zij homo/lesbi is?
Je wordt niet als homo of lesbie geboren...anders Allah toch onrechtvaardig zijn. Het is een gevoel dat de shaitan veroorzaakt.

Ik zou mijn kind nooit verstoten maar juist hulp bieden en begrip tonen.

15-11-2004, 20:53

Citaat door KRINGLOPER:
Er is onderzoek naar gedaan dame. Allah is niet onrechtvaardig. Anders zou je dat ook kunnen zeggen wanneer je een gehandicapt kindje ter wereld baart.

Maar wat als hij zegt dat hij niet geholpen wil worden maar gewoon genomen wil worden zoals hij is?
Nogmaals je wordt niet als homo geboren...waarom verafschuwt Allah het dan? hoe kan hij iets wat hij maakt verafschuwen dan? waar vind je in de koraan dat Allah een gehandicapte kindje verafschuwt? Je moet niet geloven in praatjes van kuffar..

15-11-2004, 21:23
Kringloper ben je marokkaans?