Bekijk volle/desktop versie : “Waarom verhoort Allah ons niet?”



30-12-2011, 02:45
“Waarom verhoort Allah ons niet?”

Ibrahiem Ibn Adham werd gevraagd: “Allaah zegt in de Qur’an: “Jullie Heer zegt: “Roept Mij aan en Ik zal jullie verhoren”. [40:60] – wij roepen Hem aan maar wij worden niet verhoord. Wat is de reden hierachter?”

Ibrahim Ibn Adham antwoordde:
...
“Omdat jullie harten zijn doodgegaan om 10 redenen:

[1] Jullie kennen Allaah, en toch gehoorzamen jullie Hem niet,
[2] Jullie reciteren de Qur’an, en toch handelen jullie er niet naar,
[3] Jullie beweren dat Shaytan jullie vijand is, en toch volgen jullie hem,
[4] Jullie beweren van de profeet te houden, en toch keren jullie je weg van zijn Sunnah,
[5] Jullie beweren van het Paradijs te houden, en toch werken jullie er niet voor,

[6] Jullie beweren de Hel te vrezen, en toch weerhouden jullie jezelf niet van zonden,
[7] Jullie beweren dat de dood echt is, en toch bereiden jullie je er niet voor,
[8] Jullie houden je bezig met het vinden van fouten in anderen, terwijl jullie achteloos zijn over jullie eigen zonden,
[9] Jullie eten van Allah’s voorzieningen, en toch bedanken jullie Hem niet daarvoor en
[10] Jullie begraven jullie doden, en toch trekken jullie er geen lering uit!”

سئل إبراهيم بن أدهم رحمه الله تعالى عن قوله تعالى: ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ [غافر:60]،
فقالوا: فإنا ندعوه فلا يستجيب لنا.
فقال: لأن قلوبكم ماتت بعشرة أشياء:
- عرفتم الله ولم تؤدوا حقه.
- وقرأتم كتاب الله ولم تعملوا به.
- وادعيتم عداوة الشيطان وواليتموه.
- وادعيتم حب الرسول صلى الله عليم وسلم وتركتم أثره وسنته.
- وادعيتم حب الجنة ولم تعملوا لها.
- وادعيتم خوف النار ولم تنتهوا عن الذنوب.
- وادعيتم أن الموت حق ولم تستعدوا له.
- واشتغلتم بعيوب غيركم وتركتم عيوب أنفسكم.
- وتأكلون رزق الله ولا تشكرونه.
- وتدفنون موتاكم ولا تعتبرون

[”Khushoo fi al-Salaah”, Blz. 62]

30-12-2011, 02:51


deze had ik nodig voor iemand.
thanxxx. mooi dat je het hier plaatst, MJLR heeft het nodig.

30-12-2011, 03:01
You are welcome.

30-12-2011, 03:13
Djazakoe Allahoe Gaijran

30-12-2011, 03:18


Barakkallahoe fieki voor 't plaatsen! Moge Allah jouw hiervoor belonen, amien!

30-12-2011, 03:23
BarakAllaahoe fiekoem

Amien op je dua, moge Allah ons leiden naar het goede, InshaAllah

30-12-2011, 11:30
zie de schijnheilige reacties....

30-12-2011, 11:37
conclusie is eigenlijk niemand wordt verhoord.

je werkt aan die punten, maar niemand voldoet eraan.

03-01-2012, 20:44

Citaat door Mister_Charisma:
zie de schijnheilige reacties....
Dus de woorden Ma schaa allah - barakallahoe fikie - Djazakallahoe gairan vallen onder scheinheilig? Owh dan weet jij meer dan ons denk ik

03-01-2012, 21:13
hij heeft gewoon geen zin

03-01-2012, 21:19
Wat een idiote lezing, besef het nu pas. Hahahahha, alleen de niet koran kennende bevestigen deze domme flap tekst.

03-01-2012, 21:57
eerlijk, ik vat het niet.

Hoe kan je zeggen dat wij niet verhoort worden door Allah swt. Wij kunnen toch niet zeggen of onze dua s wel of niet verhoord worden.
misschien doe je dua voor iemand die ziek is, als iemand niet beter wordt betekent het niet dat het niet heeft geholpen.
als je geen dua had gedaan was die persoon misschien wel verslechtert of erger. dat kan je dan toch niet weten?

ben ik nou raar aan het praten?

03-01-2012, 22:30


Nee, je bent niet raar aan het praten meid. Wij, mensen gedenken Allah vaak in tijden die ons goed uitkomen. Wij, mensen willen altijd het goede in het leven en zoveel bereiken. Terwijl Allah ook regels aan ons heeft op gelegd waar wij niet aan voldoen en die wij links laten leggen. We weten het wel allemaal, maar we doen niks. Je kan niet alles doen wat je wilt en dan wanneer het je goed uitkomt dua's doen. Je moet echt berouw tonen en het de volgende keer goed doen, InshaAllah. Wij, mensen moeten niet verwachten wanneer wij willen dat Allah ons dua's verhoort, terwijl wij doodleuk doorgaan met wat we doen. Daar gaat die de tekst over. Tuurlijk geldt dit niet voor iedereen, er zijn zusters en broeders die eraan werken Alhamdoelilah.

Als wij dua's doen over iemand die ziek is of degelijks kunnen die verhoord worden. Allah is de alwetende.

Vergeef mij als ik het verkeerd heb. Allah weet het beste.