Bekijk volle/desktop versie : Afval eerst in de gootsteen, dan pas in de vuilnisbak



Pagina's : [1] 2 3

29-12-2011, 15:12
Wie gooit zijn afval tijdens het koken en gedurende de hele dag in de gootsteen tussen de vieze vaat ipv direct in de prullenbak??

En is er hier een logische verklaring voor? Want ik vat het niet, het is toch dubbelwerk wanneer je moet afwassen en het oogt zo vies en rommelig in de keuken!

29-12-2011, 15:17


ohh ik vind dat zooo ranzig, begrijp dat echt niet.. Als ik iets aan het schillen ben, dan doe ik dat in die extra bakje van je gootsteen. en daarna gelijk in de prullenbak.. Vind het niet fris om boven een prullenbak te schillen, maar ook niet boven mn vaat :s

Ik heb echt geen idee, denk gewoon luiheid.. (of juist niet, want je hebt inprincipe dubbel werk).. I don't know..

29-12-2011, 15:19
Nee, dat doe ik niet. Van het aanrecht in de prullenbak. De gootsteen probeer ik schoon te houden.

29-12-2011, 15:20
Bah.
Gewoon gelijk in afvalbak hoor.
Ik was ook af tijdens koken.
Ik was zo roerlepel zo tig x tijdens koken. Na elke roerbeurt

29-12-2011, 15:23


Nou ik begin zoiezo niet aan koken voordat ik alles heb afgewassen en de oven schoon is. Dan begin ik met koken en ja soms doe ik dat ook in de gootsteen, die dan schoon is en weer vies maak, maar goed je bent de hele dag bezig met schoonmaken
Als ik geen plastic zakje heb dan doe ik het in de gootsteen en anders in een zakje en die gooi je dan gewoon weg.

29-12-2011, 15:27
Ik kom weleens op bezoek bij kennissen, vriendinnen. En heb t meerdere keren gezien dat dat de gewoonte is thuis. Dan wil ik swab doen, en dan help ik de tafel afruimen na het eten. Dan loop ik naar de keuken met borden enzo. En dan zie ik de gootsteen vol met schillen, zakjes, pakjes...weet ik veel allemaal met daarbij vieze vaat. Nou dan wil ik soms weleens beleefd doen en helpen met afwassen maar ik verbaas me dan wel gewoon waarom het niet direct weggegooid wordt en dan sta ik daar met de gedachte: bleef ik maar zitten!!...Prullenbak staat er niet eens een meter vandaan!

Maar goed...ieder zn eigen gewoontes blijkbaar.

29-12-2011, 15:27

Citaat door _Ought_Aicha_:
Ik heb meestal zo'n plastic zak (die je bij de markt om je fruit heen krijgt) op het aanrecht tijdens het koken. Daar gooi ik alle schillen/pitjes e.d. in en die gaat als ik alles geschild en gesneden heb, de afvalbak in.
Juist dat doe ik ook

29-12-2011, 15:29

Citaat door _Ought_Aicha_:
Ik heb meestal zo'n plastic zak (die je bij de markt om je fruit heen krijgt) op het aanrecht tijdens het koken. Daar gooi ik alle schillen/pitjes e.d. in en die gaat als ik alles geschild en gesneden heb, de afvalbak in.
Me 2 en eeuh er staat in je ot "vandaag is de dag!"... Wat wilt dat precies zeggen

29-12-2011, 15:33
Ieuw, dat begrijp ik ook niet. Ik heb een mini afvalbakje op mijn aanrecht daar gaat alles in en als ik helemaal klaar ben dan gooi ik het direct weg in de vuilnisbak. En afvalbakje gaat mee de vaatwasser in.
Zoiets bedoel ik:

Citaat:

29-12-2011, 15:36
Mijn vuile vaat stop ik altijd in de vaatwasser En ik heb een extra gootsteen, waar ik wel in schil ed.. Maar daarna gooi ik t wel direct in de prullebak, het is niet dat t daar lang blijft liggen rotten. Vind het irritant om boven een prullebak te schillen, want dan moet ik bukken en ik heb last van mijn rug..

29-12-2011, 15:36

Citaat door _Ought_Aicha_:
Dat ik te lui ben om mijn ondertekening te wijzigen
ok hahaha

29-12-2011, 15:38
Boven de vuilnisbak schillen? ieuw dat is ook vies...

29-12-2011, 15:42



Citaat door Onzichtbaar_:
Mijn vuile vaat stop ik altijd in de vaatwasser En ik heb een extra gootsteen, waar ik wel in schil ed.. Maar daarna gooi ik t wel direct in de prullebak, het is niet dat t daar lang blijft liggen rotten. Vind het irritant om boven een prullebak te schillen, want dan moet ik bukken en ik heb last van mijn rug..
haha ja maar ik bedoel dat je na het schillen enzo..het in de gootsteen laat liggen, totdat je de hele keuken gaat opruimen en gaat afwassen. Het is echt verrot als je dan moet afwassen joh, al het afval is dan zo nat, want je gebruikt dan de kraan heel vaak, terwijl daar van alles ligt..en dat moet je eerst alles zo tussen de vaat eruit vissen en de vaat afspoelen eerst...nee joh not for me.

Als ik klaar ben met schillen, gooi ik de schillen direct weg, of in een plastic zakje..die ik wanneer ik helemaal klaar ben met koken, vervolgens in de prullenbak gooi...

29-12-2011, 15:43

Citaat door _Ought_Aicha_:
Ik heb meestal zo'n plastic zak (die je bij de markt om je fruit heen krijgt) op het aanrecht tijdens het koken. Daar gooi ik alle schillen/pitjes e.d. in en die gaat als ik alles geschild en gesneden heb, de afvalbak in.
Me too...

29-12-2011, 16:01
Ik pak zo'n bakje waar ik dan de schillen in doe.. ik moet alles 100keer wassen. :/

Pagina's : [1] 2 3