Bekijk volle/desktop versie : Nordin Amrabat 'na winterstop hoop ik voor Galatasaray te spelen '



28-12-2011, 15:48
Voor Nordin Amrabat moet 2012 het jaar van de bevestigen worden.De Turkse topclub Galatasaray heeft een eerste bod uitgebracht op de vleugelaanvaller van Kayserispor.Begin Januari krijgt hij waarschijnlijk te horen dat hij met Marokko mag deelnemen aan de strijd om de Afrika Cup.later die maand"ik ben een overlever"zegt de voormalige speler van FC Omniworld,VVV en PSV.

Bij welke club speel jij na de winterstop ?

Als ik eerlijk ben hoop ik bij Galatasaray.Sinds ik weet dat ze me graag willen is het voor mij duidelijk.Deze promotie mogen ze me niet onthouden.ik heb veel te danken aan Kayserispor en aan trainer Shota Arveladze,maar nu is het mooi geweest.Sportief en financieel kan ik een enorme stap vooruit zetten"

In welke stadium van de transfer zitten jullie ?

'Galatasaray heeft een eerste bod gedaan.maar de directeur van Kayserispor weigert vooralsnog de onderhandelingen te openen .normaal ben je geneigd te denken dat het een spel is.maar in dit geval weet ik het niet.aan de intenties van Galatasaray ligt het niet.De voorzitter heeft in de media gezegd dat ze me dolgraag willen hebben.zij zullen niet snel afhaken.

De coach van Galatasaray.Fetih Terim noemde je de nieuwe Frank Ribery .

"leuk maar ik ga die vergelijking zelf niet maken,het is mooi als iemand met de statusvan Terim zoiets zegt,maar meer ook niet"

waarom zijn ze in Turkije zo gek van je ?

"ik denk dat ze verrast zijn door mijn capaciteiten.Ik was geen heel dure aankoop(1,1 miljoen euro) en tekende bij een middenmoter/subtopper.Inmiddels is duidelijk geworden dat ik wel pas in de manier van voetballen hier.Dankzij mijn snelheid en kracht ziet het er soms spectaculair uit wat ik doe.ik kan een mannetje passeren en als ze tegen mij aanlopen valt er soms eentje om.Dat vinden ze prachtig.Daarnaast heb ik rendement.ik heb zes assist gegeven.het meeste van iedereen in de eerste seizoenhelft.Daarnaast heb ik drie keer gescoord.ik ben tevreden,de club ook,maar ik wil omhoog .Met PSV heb ik Champions League gespeeld.dat is het niveau dat ik nastreef.


Durf jij,los van een eventuele transfer,te concluderen dat je een jaar geleden de juiste keuze hebt gemaakt ?

'Absoluut' ik heb weer plezier in voetbal.dat was bij PSV verdwenen.Omdat ik het bij PSV vaak moest doen met invalbeurten was ik me zelf niet meer.Ik ging forceren,wilde bij elke actie laten zien dat de trainer het verkeerd zag.Dat was verkeerd.
nu voel ik weer vertrouwen en dat kan ik een heel behoorlijk niveau aan,blijkt wel.Daarnaast ben ik erg blij dat ik mezelf ver weg van familie en vrienden staande heb kunnen houden.Kayseri is niet bepaald naast de deur en het ook niet wat je noemt een bruisende stad.Soms was het zwaar,maar ik ben een overlever.Dat heb ik bewezen.

zelfs de Marokkaanse bondscoach Erik Gerets is onder de indruk.Hij neemt je zeer waarschijnlijk mee naar de Afrika Cup

'op 4 Januari maakt hij de selectie openbaar.Spannend.Ik heb onlangs mijn debuut gemaakt op een vriendschappelijke toernooi en werd direct verkozen tot beste speler.Het voelt goed ,spelen voor Marokko.Ik ben blij dat ik heb gekozen voor het land waar mijn ouders geboren zijn.Mijn gevoelens voor Marokko zijn heel sterk.Het is een eer.Ik hoop dat Gerets me oproept.'

28-12-2011, 20:57


Kayserispor is kwaad op dit interview van Amrabat die hij had met VI