Bekijk volle/desktop versie : ...Een intens gevoel van binnen dat je roept!



Pagina's : [1] 2

27-12-2011, 23:48
[Ik had het steeds vaker. Ik heb binnen de afgelopen vier weken 2 lezingen bezocht en mede daardoor werd het gevoel steeds intenser.]
Mijn hart werd er warm van en automatisch verscheen er een glimlach op mijn gezicht als ik eraan dacht.
[Het is moeilijk uit te leggen voor degene die het gevoel nog niet hebben gehad of herkennen, maar oh zo herkenbaar voor de dames die mij voor zijn gegaan denk ik.
Ik voel me compleet als ik weer eens voor de spiegel ging oefenen.

Dus heb ik het eindelijk gedaan, ik heb voor mezelf een datum vastgesteld en ik zal er Insha'Allah niet van afwijken.
Al beseffend dat ik al wel veels te laat ben, maar goed hier kan ik niks meer aan doen. Moge Allah mij vergeven hiervoor.

[Ik heb eindelijk besloten om een hijaab te gaan dragen Insha'Allah!]

[Moge Allah elke meid die ook voor deze keuze staat bijstaan en belonen]

Wie herkent zich in mijn verhaal terug?

28-12-2011, 00:18


Ik, maar voor mij is het inmiddels een tijdje geleden. Gevoel is nog steeds hetzelfde en je moet zorgen dat je sterk in je schoene staat! Moge allah swt je belonen.

28-12-2011, 00:20
Veel standvastigheid toegewenst. ''Wa3tasimoe bi hablilahi djamie3a, wala tafaraqo.''

28-12-2011, 00:27

Citaat door MAMITAFREAK:
Ik, maar voor mij is het inmiddels een tijdje geleden. Gevoel is nog steeds hetzelfde en je moet zorgen dat je sterk in je schoene staat! Moge allah swt je belonen.

Masha'Allah wat goed!
Dat je sterk in je schoenen moet staan besef ik mij al te goed, maar dat intense gevoel tijdens die lezingen en de mensen in mijn omgeving zullen mij erdoorheen slepen Insha'Allah.

Amien. Shoukran, moge Allah ook jou belonen voor je genomen stap.


Citaat door ElGuaje:
Veel standvastigheid toegewenst. ''Wa3tasimoe bi hablilahi djamie3a, wala tafaraqo.''
Shoukran, komt goed Insha'Allah.
Ik voel me heel stom nu om dit te vragen, maar zou je die zin voor mij kunnen vertalen?
Mijn arabisch is helaas nog niet zo sterk en ik begrijp enkele woorden maar ik wil graag de hele betekenis weten...
Alhoewel ik wel weet dat het niks dan iets goeds betekend, alvast Amien daarvoor.

28-12-2011, 00:31



Citaat door On-bekende:
Masha'Allah wat goed!
Dat je sterk in je schoenen moet staan besef ik mij al te goed, maar dat intense gevoel tijdens die lezingen en de mensen in mijn omgeving zullen mij erdoorheen slepen Insha'Allah.

Amien. Shoukran, moge Allah ook jou belonen voor je genomen stap.



Shoukran, komt goed Insha'Allah.
Ik voel me heel stom nu om dit te vragen, maar zou je die zin voor mij kunnen vertalen?
Mijn arabisch is helaas nog niet zo sterk en ik begrijp enkele woorden maar ik wil graag de hele betekenis weten...
Alhoewel ik wel weet dat het niks dan iets goeds betekend, alvast Amien daarvoor.
Something like to hold on to the ropes of Allah (the quran and soennah) and do not be divided.

28-12-2011, 00:38

Citaat door ElGuaje:
Something like to hold on to the ropes of Allah (the quran and soennah) and do not be divided.
Dankje!
Dat is een mooie quote.

28-12-2011, 00:39

Citaat door On-bekende:
Dankje!
Dat is een mooie quote.
Vers of The Book.

28-12-2011, 00:50
Wow mooi, masha Allah. Ik herken het verhaal van mijn dierbare in jouw verhaal. Zij had het ook nadat ze een lezing had beluisterd.

Moge Allah je bijstaan en standvastig houden amien.

28-12-2011, 00:56

Citaat door ElGuaje:
Vers of The Book.

Dat begreep ik al meteen

Citaat door Miss.H:
Wow mooi, masha Allah. Ik herken het verhaal van mijn dierbare in jouw verhaal. Zij had het ook nadat ze een lezing had beluisterd.

Moge Allah je bijstaan en standvastig houden amien.
Masha'Allah.
Ik zat al langer met het idee, maar door die lezingen kwam het gevoel en werd het gevoel ook na iedere lezing gewoon heel erg versterkt. Soub7an'Allah.
Zonder dat specifieke gevoel is het volgens mij niet mogelijk om deze keuze juist te maken.

Amien!
Hetzelfde voor jou

28-12-2011, 00:58
Heb me al vaker afgevraagd wat een meisje drijft tot het dragen van lhijab.
Altijd al interesse in deen gehad of pas sinds een bepaalde leeftijd?

28-12-2011, 01:03

Citaat door On-bekende:

Masha'Allah.
Ik zat al langer met het idee, maar door die lezingen kwam het gevoel en werd het gevoel ook na iedere lezing gewoon heel erg versterkt. Soub7an'Allah.
Zonder dat specifieke gevoel is het volgens mij niet mogelijk om deze keuze juist te maken.

Amien!
Hetzelfde voor jou
Yep ik begrijp wat je bedoelt. De lezingen gaven je de doorslag, heel mooi.

Nee, ik denk het ook niet. Is ook extra mooi om te ervaren

THanks meid, zeg ik graag amien op hehe.

28-12-2011, 01:10

Citaat door youshallnotpass:
Heb me al vaker afgevraagd wat een meisje drijft tot het dragen van lhijab.
Altijd al interesse in deen gehad of pas sinds een bepaalde leeftijd?
Altijd al el hamdoullilah.
Ik bid, vast, betaal zakaat, ik geloof in Allah de enige Almachtige God en Mohammed (vzmh) zijn boodschapper. Van die vijf zuilen rest mij alleen nog de Hadj Insha'Allah.
Natuurlijk ben ik er nog lang niet, maar ik probeer ermee te zeggen dat ik niet nu pas het geloof begin te belijden.

Wat een meisje drijft tot het dragen van een hijaab?
Ik denk dat zowel ieder meisje verschillende redenen ervoor heeft, maar grotendeels toch ook dezelfde. Exclusief de reden dat het sowieso onze plicht is.

Bij mij is het zo dat het idee steeds meer door mijn hoofd begon te spoken. Van dat idee ging het over naar af en toe écht voor de spiegel oefenen met verschillende sjaals en hoofddoeken van mijn moeder.
Steeds meer begon ik me ook een beetje 'ongemakkelijk' te voelen, het voelt alsof er iets ontbreekt aan mij.
Door die lezingen is bij mij het gevoel zeer sterk naar voren gekomen. Als ik m'n vriendinnen nu zie of gewoon meiden die de hijaab al dragen, denk ik bij mezelf: ik ook Insha'Allah.
De gedachte maakt me blij en compleet.
Je kunt wel denken dat het enkel een omslagdoek om je hoofd is, maar het is meer dan dat.
Het is een identiteit.

Dus wat drijft mij dus tot een hijaab? Dat intense gevoel van binnen dat mij roept en zegt dat het tijd is.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.

28-12-2011, 01:12



Citaat door Miss.H:
Yep ik begrijp wat je bedoelt. De lezingen gaven je de doorslag, heel mooi.

Nee, ik denk het ook niet. Is ook extra mooi om te ervaren

THanks meid, zeg ik graag amien op hehe.

Klopt.
Hahahah natuurlijk

28-12-2011, 01:18

Citaat door On-bekende:
Altijd al el hamdoullilah.
Ik bid, vast, betaal zakaat, ik geloof in Allah de enige Almachtige God en Mohammed (vzmh) zijn boodschapper. Van die vijf zuilen rest mij alleen nog de Hadj Insha'Allah.
Natuurlijk ben ik er nog lang niet, maar ik probeer ermee te zeggen dat ik niet nu pas het geloof begin te belijden.

Wat een meisje drijft tot het dragen van een hijaab?
Ik denk dat zowel ieder meisje verschillende redenen ervoor heeft, maar grotendeels toch ook dezelfde. Exclusief de reden dat het sowieso onze plicht is.

Bij mij is het zo dat het idee steeds meer door mijn hoofd begon te spoken. Van dat idee ging het over naar af en toe écht voor de spiegel oefenen met verschillende sjaals en hoofddoeken van mijn moeder.
Steeds meer begon ik me ook een beetje 'ongemakkelijk' te voelen, het voelt alsof er iets ontbreekt aan mij.
Door die lezingen is bij mij het gevoel dat er al een beetje zat zeer sterk naar voren gekomen. Als ik m'n vriendinnen nu zie of gewoon meiden die de hijaab al dragen, denk ik bij mezelf: ik ook Insha'Allah.
De gedachte maakt me blij en compleet.
Je kunt wel denken dat het enkel een omslagdoek om je hoofd is, maar het is meer dan dat.
Het is een identiteit.

Dus wat drijft mij dus tot een hijaab? Dat intense gevoel van binnen dat mij roept en zegt dat het tijd is.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Ik bedoelde meer of je op een bepaald moment intensiever werd (naar lezingen bv) en hoe dat kwam, en daardoor het gevoel kreeg.
Allahi hafdek

28-12-2011, 01:27

Citaat door Faithfully_:
Maashaa Allaaah! Prachtig om te lezen.
Moge Allaah je standvastig maken en je tot de paradijsbewoners laten behoren.
Ik ken het gevoel... het gevoel wanneer je imaan weer klein beetje sterker word. Wanneer je het gevoel hebt dichter bij Allaah te zijn. -love-
Onbeschrijfelijk.

Amien! Voor jou hetzelfde meid Insha'Allah

Inderdaad, je hebt het precies goed verwoord!
Onbeschrijfelijk..

Citaat door youshallnotpass:
Ik bedoelde meer of je op een bepaald moment intensiever werd (naar lezingen bv) en hoe dat kwam, en daardoor het gevoel kreeg.
Allahi hafdek
Het aanbod van lezingen werd bij mij in de buurt steeds meer en toegankelijker.
Bovendien zijn de laatste twee lezingen waar ik heen ben geweest gegeven door dezelfde Nederlands bekeerde vrouw wat mij nog meer gestimuleerd heeft.
Dus ik kan wel zeggen dat ik de laatste tijd meer intensiever ben geworden ja.
Ik wou dat ik veel eerder naar lezingen was gegaan. Ze bieden een scala aan informatie aan en ze laten je concreet denken over de Deen.

Amien.

Pagina's : [1] 2