Bekijk volle/desktop versie : Mourinho: ‘Mijn passie is Engeland en mijn volgende stap een terugkeer’



26-12-2011, 13:36
José Mourinho was van 2004 tot 2007 de trainer van Chelsea en kwam via Internazionale bij Real Madrid terecht, maar de Portugees ziet zichzelf op een dag terugkeren in de Premier League. Voorlopig staat hij nog 2,5 jaar onder contract bij de Koninklijke, momenteel de koploper van Spanje.

“Ik heb het geweldig naar mijn zin bij Real Madrid. Het is een geweldige ervaring voor me”, vertelt de coach aan de BBC. “Waarschijnlijk is het de grootste club in de geschiedenis van het voetbal. Ik wilde de kans om hier te werken dan ook niet laten liggen”, verklaart de Portugees zijn beslissing om over te stappen naar Madrid. “Maar mijn passie is Engeland en mijn volgende stap zal een terugkeer naar de Premier League zijn.”

“Als ik de kans krijg, ga ik terug en blijf ik er voor langere tijd.” Mourinho wordt vaak gezien als een begaafd tacticus, maar beseft dat geniale ingevingen van spelers op het veld de doorslag geven in een wedstrijd. “Het genie maakt altijd het verschil. En genieën in de voetbalwereld zijn de ongelooflijke spelers die iedere organisatie kunnen doorbreken, ondanks het werk dat je als trainer hebt gedaan.”